Zoveel schade en niks gemerkt
Chainsuck ligt niet meteen voor de hand, tandwielen zien er goed uit. Zie geen gekke dingen.
Oorzaak zullen we waarschijnlijk nooit achter komen.
Volume van de muziek wat terugschroeven?
En als je cranksetje zich gedraagt als een shredder niet doorfietsen maar misschien beter toch even stoppen en checken?
Schade na 1e rit
- Downtherabbithole
- All rounder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
- Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq
Qua Patet Orbis
- Ad58
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2751
- Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
- Mijn mountainbike: Niner Ros 9
Wat ik zo zie, lijkt het er op, dat je de ketting er half afgelopen is en knel is komen te zitten tussen je frame en tandwiel. Misschien heb je tijdens het fietsen, wellicht tijdens een afdalinkje, ongemerkt achteruit getrapt? Als je dan weer vooruit trapt, schiet de ketting los en komt weer correct op het tandwiel. Maar zoiets moet je normaal gesproken wel merken.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
- Patrick_V
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2239
- Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
- Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3
Vind het wel interessant, ik loop tegen hetzelfde probleem aan en ik kan ook geen oorzaak vinden. Bij mij is het ook geen chainsuck geweest, schade zit ook erg hoog op de chainstay. Misschien een nieuw virus....?
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Voor mij was dat reden om -ter voorkoming- de chainstayprotector helemaal die kant op door te trekken. Dat gaat vaak prima achter het kettingblad.
En als TS dat nu ook doet, ziet-ie er niks meer van, ook. De schade is jammer, maar de fiets kan er oud mee worden.
@Patrick-V had jij geen nieuw Oval-blad? Dat heeft genoeg clearance..?
En als TS dat nu ook doet, ziet-ie er niks meer van, ook. De schade is jammer, maar de fiets kan er oud mee worden.
@Patrick-V had jij geen nieuw Oval-blad? Dat heeft genoeg clearance..?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 23 augustus 2021, 15:28
nou ik ben bij de winkel geweest en er is een afspraak gemaakt, ze gaven aan dat het geen gevolgen kan hebben voor het "breken van het frame". Voor nu even een binnenband stuk eromheen gewikkeld en volgende week word die plek opgeknapt en een chainstay protector opgezet. Gisteren 23km gefietst en niets meer aan de hand geweest na dat de achter derailleur aan is gezet. Tis jammer van de schade maar de eerste battlemarks zijn gezet hahah.
Zal in de toekomst inderdaad beter moeten checken of dat iets stroef loopt bij kracht zetten . Iedereen bedankt voor de tips !
Zal in de toekomst inderdaad beter moeten checken of dat iets stroef loopt bij kracht zetten . Iedereen bedankt voor de tips !
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Een reguliere chainstayprotector komt vaak niet zover, maar die ze gaan gebruiken misschien wel. Ben benieuwd hoe ze het gaan "opknappen"...!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 23 augustus 2021, 15:28
ik ook , ze gaven aan dat ze het aanpakken dat het in ieder geval geen corrosie kan veroorzaken en kleur bijwerken.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 8 september 2021, 14:34 Een reguliere chainstayprotector komt vaak niet zover, maar die ze gaan gebruiken misschien wel. Ben benieuwd hoe ze het gaan "opknappen"...!
Voor de protector gaan ze een Bontrager chainstay Protector erop doen.
https://www.mantel.com/bontrager-chainstay-protector
Geen idee of die ver genoeg komt , heb aangegeven dat die in ieder geval vlak achter het tandwiel moet komen
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik zou lekker die binnenband eromheen wikkelenHofrijder91 schreef: ↑wo 8 september 2021, 14:38ik ook , ze gaven aan dat ze het aanpakken dat het in ieder geval geen corrosie kan veroorzaken en kleur bijwerken.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 8 september 2021, 14:34 Een reguliere chainstayprotector komt vaak niet zover, maar die ze gaan gebruiken misschien wel. Ben benieuwd hoe ze het gaan "opknappen"...!
Voor de protector gaan ze een Bontrager chainstay Protector erop doen.
https://www.mantel.com/bontrager-chainstay-protector
Geen idee of die ver genoeg komt , heb aangegeven dat die in ieder geval vlak achter het tandwiel moet komen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
- Mijn mountainbike: Carbonda FM936
Ik heb in een Stoic FB groep hetzelfde virus voorbij zien komen... Je moet je chainstay protecter echt verder door trekken richting het tandwiel.
Het is de ketting die er tegenaan slaat en heeft weinig te maken met het kettingblad.
Ik ook. Twee keer een fiets gekocht met zo’n neopreen onding erop; twee keer eraf gegooid. Gaat draaien en wringen en bewegen en schuiven; en als-ie (onvermijdelijk) vies wordt, ook nog je lak opschuren. Gewoon netjes een schoon binnenbandje erom. Of een (lederen ) stuurlintje van de racefietsers jatten.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 8 september 2021, 14:49Ik zou lekker die binnenband eromheen wikkelenHofrijder91 schreef: ↑wo 8 september 2021, 14:38Voor de protector gaan ze een Bontrager chainstay Protector erop doen.
https://www.mantel.com/bontrager-chainstay-protector
Geen idee of die ver genoeg komt , heb aangegeven dat die in ieder geval vlak achter het tandwiel moet komen
Vorsprung durch Pedantik.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Ik dacht dat daar ook een metalen beschermer voor was.Alien schreef: ↑do 9 september 2021, 17:39Ik ook. Twee keer een fiets gekocht met zo’n neopreen onding erop; twee keer eraf gegooid. Gaat draaien en wringen en bewegen en schuiven; en als-ie (onvermijdelijk) vies wordt, ook nog je lak opschuren. Gewoon netjes een schoon binnenbandje erom. Of een (lederen ) stuurlintje van de racefietsers jatten.
Edit: dit https://m.pinkbike.com/forum/listcommen ... did=145113
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Je kan een binnenband ook wikkelen,zoals stuurlint, geeft iets meer bescherming.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022