Opzoek naar een Moutainbike voor mijn behoeftes

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Mtbfriendly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 juli 2021, 19:47

Hoi ik ben nieuw in de wereld van moutainbiken.
Ik ben opzoek naar een moutainbike waarmee ik op de weg en door de bossen mee kan rijden en stunten. Nu ben ik dus opzoek naar een moutainbike die aan mijn behoeftes kan voldoen ik heb een budget tussen de €500 en €1000.
Echt stunten stunten kan later ben meer van over lage dingen heen springen en op het achter wiel rijden. En rijden door de bossen en afentoe op de normale wegen.
Mochten jullie suggesties hebben zijn die meer dan welkom.
Laatst gewijzigd door Mtbfriendly op wo 21 juli 2021, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB FRIENDLY
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Met alle respect maar fietsen met deze afmontage bestempel ik als sportieve stadsfiets waar je ook een zandpad mee kunt pakken
Een Tourney groepje is niet echt boswaardig cq mtb waardig. Echt goedkoop en dat merk je al snel omdat het gewoon niet fijn genoeg functioneert.

Wil je er wat langer plezier van hebben adviseer ik je toch minimaal naar een Deore groep te kijken.

Een voorvork met een luchtveer werkt ook vele malen prettiger dan een vork met een stalen veer.
(Wat makkelijker instellen ipv veren wisselen)

Dan doe ik de aanname dat deze suntour obv een stalen veer is.

Helaas zijn de mooie budget vriendelijke fietsen allemaal uitverkocht.

Het zelfde geldt voor knappe occasions.....
Canyon Neuron CF9 2022
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Lijkt een goede deal van €945 voor €699, maar is het niet.
Zelfs een Cannondale of Specialized vragen geen €945 voor een dusdanig afgemonteerde fiets.
Die matra laten staan.
Deze Radon is €50 meer maar is al een heel stuk beter.
https://www.radon-bikes.de/mountainbike ... 9-60-2021/
De 7 is naar mijn mening nog een stuk beter en daar kan je jaren mee vooruit.
https://www.radon-bikes.de/mountainbike ... 9-70-2021/
Lucht vork en deore afgemonteerd.
Mtbfriendly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 juli 2021, 19:47

thijsgillijns schreef: vr 16 juli 2021, 20:21 Met alle respect maar fietsen met deze afmontage bestempel ik als sportieve stadsfiets waar je ook een zandpad mee kunt pakken
Een Tourney groepje is niet echt boswaardig cq mtb waardig. Echt goedkoop en dat merk je al snel omdat het gewoon niet fijn genoeg functioneert.

Wil je er wat langer plezier van hebben adviseer ik je toch minimaal naar een Deore groep te kijken.

Een voorvork met een luchtveer werkt ook vele malen prettiger dan een vork met een stalen veer.
(Wat makkelijker instellen ipv veren wisselen)

Dan doe ik de aanname dat deze suntour obv een stalen veer is.

Helaas zijn de mooie budget vriendelijke fietsen allemaal uitverkocht.

Het zelfde geldt voor knappe occasions.....
Bedankt voor uw reactie en daarom ben ik dus hier zodat ik waar koop voor mijn geld! Bedankt voor de info!
MTB FRIENDLY
Mtbfriendly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 juli 2021, 19:47

massen schreef: vr 16 juli 2021, 20:27 Lijkt een goede deal van €945 voor €699, maar is het niet.
Zelfs een Cannondale of Specialized vragen geen €945 voor een dusdanig afgemonteerde fiets.
Die matra laten staan.
Deze Radon is €50 meer maar is al een heel stuk beter.
https://www.radon-bikes.de/mountainbike ... 9-60-2021/
De 7 is naar mijn mening nog een stuk beter en daar kan je jaren mee vooruit.
https://www.radon-bikes.de/mountainbike ... 9-70-2021/
Lucht vork en deore afgemonteerd.
Bedankt voor uw reactie, ik zal naar de fietsen kijken!
MTB FRIENDLY
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou die 6.0 ook laten staan en minimaal voor de 7.0 gaan.
Canyon Neuron CF9 2022
Mtbfriendly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 juli 2021, 19:47

thijsgillijns schreef: za 17 juli 2021, 15:05 Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou die 6.0 ook laten staan en minimaal voor de 7.0 gaan.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Im hoef ook niet ala minuut een mtb, maar heb nog aardig wat vragen waar ik op moet letten etc. Het afstellen lukt mij zelf wel met wat tips van dit forum!
MTB FRIENDLY
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Mtbfriendly schreef: za 17 juli 2021, 22:18
thijsgillijns schreef: za 17 juli 2021, 15:05 Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou die 6.0 ook laten staan en minimaal voor de 7.0 gaan.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Im hoef ook niet ala minuut een mtb, maar heb nog aardig wat vragen waar ik op moet letten etc. Het afstellen lukt mij zelf wel met wat tips van dit forum!
Ik zeg ook niet dat je deze moet aanschaffen, ik bedoelde het alleen maar als voorbeeld.
Zie de verschillen in afmontage, daar hoort ook een bepaalde prijs bij.
Canyon Neuron CF9 2022
Plaats reactie