Advies gevraagd, wat voor een MTB?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Je zou hier eens contact mee op kunnen nemen.
In de tijd dat ik contact met ze had was dit een goed en serieus bedrijf.
https://www.belgafietsen.nl/fietsen/twe ... tainbikes/
Zeker als je er zelf niet ( heel ) veel verstand van hebt, zou dit een goed idee kunnen zijn.
Real men think straight and flat are boring :-D
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

Erwin.vL schreef: vr 18 juni 2021, 09:19 Je zou hier eens contact mee op kunnen nemen.
In de tijd dat ik contact met ze had was dit een goed en serieus bedrijf.
https://www.belgafietsen.nl/fietsen/twe ... tainbikes/
Zeker als je er zelf niet ( heel ) veel verstand van hebt, zou dit een goed idee kunnen zijn.
Dank je, ik heb ze een bericht gestuurd!
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Sannetjhh schreef: vr 18 juni 2021, 10:32 Dank je, ik heb ze een bericht gestuurd!
:-q
Real men think straight and flat are boring :-D
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

Erwin.vL schreef: vr 18 juni 2021, 11:59
Sannetjhh schreef: vr 18 juni 2021, 10:32 Dank je, ik heb ze een bericht gestuurd!
:-q
Heb een reactie terug ontvangen, ze hebben enkel deze voorradig (gaat om kleur zwart/rood. Op website staat die wel op uitverkocht):

https://www.belgafietsen.nl/bulls-wildt ... nbike.html
Laatst gewijzigd door Sannetjhh op vr 18 juni 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Alleen maar in maatje S zo te zien, en dat lijkt me wat klein voor je. Daarnaast is de afmontage ook niet erg up to date (3x8 versnellingen!)
Ik link nog maar eens deze: https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... id=1052647
Nette afmontage, zeker voor het geld, en leverbaar in 18" wat me een prima maat lijkt voor jouw 1.73m. Ik zou vooral niet te lang twijfelen, want op is op dit moment ook echt op.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

suravida schreef: vr 18 juni 2021, 14:12 Alleen maar in maatje S zo te zien, en dat lijkt me wat klein voor je. Daarnaast is de afmontage ook niet erg up to date (3x8 versnellingen!)
Ik link nog maar eens deze: https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... id=1052647
Nette afmontage, zeker voor het geld, en leverbaar in 18" wat me een prima maat lijkt voor jouw 1.73m. Ik zou vooral niet te lang twijfelen, want op is op dit moment ook echt op.
Inmiddels al uitverkocht 😅.

Iemand ervaring met een Scott Aspect? Ik kwam onderstaande nog tegen op MP:

https://link.marktplaats.nl/m1718279410 ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De Aspect is de instapper van Scott. Hij valt binnen je budget en is in je regio. De vork is niet geweldig. Als ie inderdaad in goede staat is, is het gezien de huidige markt wel een fiets waarmee je iets zou kunnen in de regio rond Groningen.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Een budget voorvork is voor het eerste begin geen ramp. En op het moment dat het allemaal wat serieuzer wordt redelijk eenvoudig te upgraden.
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Erwin.vL schreef: zo 20 juni 2021, 13:36 Een budget voorvork is voor het eerste begin geen ramp. En op het moment dat het allemaal wat serieuzer wordt redelijk eenvoudig te upgraden.
Helemaal mee eens, de maat (dat het goed zit)is veel belangrijker
Sowieso kun je niet vergelijken als het je eerste mtb is.

Ik had een mtb van Marktplaats gekocht met goede onderdelen (goede vork, goede shifters etc) maar ik had geen idee van maten.
Weinig plezier van gehad want ik kon er niet goed op fietsen, was heel moeilijk omdat het frame een paar maten te groot was.
Heb toen een dag een, van oorsprong, véél goedkopere mtb mee gehad maar wel mijn maat.
Dat fietste echt duizend keer beter! Dat was een heel leuk ritje. :-D

Ik zou met dit budget dus meer letten op of het lekker zit voor je.
Wees je er alleen wel van bewust dat als je het erg leuk vindt, je misschien snel een betere wilt en dan kun je nog eens 1000 uitgeven.. :winkie:
Of nog even wachten tot Marktplaats straks vol staat met de fietsen van vorig jaar.
Want je ziet nu al aan veel Corona hobby's dat de lol er af is en men de boel niet meer hoeft (honden bijvoorbeeld :roll: ).
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Hiltsje schreef: zo 20 juni 2021, 16:56 Helemaal mee eens, de maat (dat het goed zit)is veel belangrijker
Sowieso kun je niet vergelijken als het je eerste mtb is.
precies dat!
Real men think straight and flat are boring :-D
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

Erwin.vL schreef: zo 20 juni 2021, 13:36 Een budget voorvork is voor het eerste begin geen ramp. En op het moment dat het allemaal wat serieuzer wordt redelijk eenvoudig te upgraden.
Ja inderdaad, ik heb er nu ook geen idee van wat kwalitatief beter is en wat ik persoonlijk fijner vind.
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

Hiltsje schreef: zo 20 juni 2021, 16:56
Erwin.vL schreef: zo 20 juni 2021, 13:36 Een budget voorvork is voor het eerste begin geen ramp. En op het moment dat het allemaal wat serieuzer wordt redelijk eenvoudig te upgraden.
Helemaal mee eens, de maat (dat het goed zit)is veel belangrijker
Sowieso kun je niet vergelijken als het je eerste mtb is.

Ik had een mtb van Marktplaats gekocht met goede onderdelen (goede vork, goede shifters etc) maar ik had geen idee van maten.
Weinig plezier van gehad want ik kon er niet goed op fietsen, was heel moeilijk omdat het frame een paar maten te groot was.
Heb toen een dag een, van oorsprong, véél goedkopere mtb mee gehad maar wel mijn maat.
Dat fietste echt duizend keer beter! Dat was een heel leuk ritje. :-D

Ik zou met dit budget dus meer letten op of het lekker zit voor je.
Wees je er alleen wel van bewust dat als je het erg leuk vindt, je misschien snel een betere wilt en dan kun je nog eens 1000 uitgeven.. :winkie:
Of nog even wachten tot Marktplaats straks vol staat met de fietsen van vorig jaar.
Want je ziet nu al aan veel Corona hobby's dat de lol er af is en men de boel niet meer hoeft (honden bijvoorbeeld :roll: ).
Thx voor je reactie!
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

Klitse schreef: do 17 juni 2021, 12:07
Die eerste is al erg oud getuige de Shimano LX afmontage. Hoeft niet erg te zijn maar de prijs is fors voor zo'n oud beestje. Ook lijkt de vork wel wat versleten te zijn als ik dat goed zie.
Die 2e gaat niet passen (is een maat L).
Die 3e vind ik ook behoorlijk aan de prijs voor wat je er voor krijgt al lijkt die qua staat het beste van de 3.

De staat van de fietsen is echter aan de foto's slecht af te lezen aangezien ze vooral van een afstandje genomen zijn. Je zou kunnen vragen wanneer ze voor het laatst onderhoud hebben gehad. En of de vork nog een beurt heeft gehad recent. Maar ik gok dat dat laatste sowieso niet het geval zal zijn gezien de afmontage zitten ze namelijk in het lagere segment en de ervaring leert dat men er dan ook minder zuinig op is. Op marktplaats een fiets kopen zonder er zelf verstand van te hebben is erg tricky. Wil je dat echt, vraag dan detailfoto's op van de vork, cassette, chainring e.d. en plaatst die hier, dan kunnen we er wellicht nog iets zinnigs over zeggen.
De verkoper van fiets 1 heeft extra foto’s toegevoegd van dichterbij, ook van de vork.

https://link.marktplaats.nl/m1715452953 ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Sannetjhh schreef: ma 21 juni 2021, 07:33 De verkoper van fiets 1 heeft extra foto’s toegevoegd van dichterbij, ook van de vork.

https://link.marktplaats.nl/m1715452953 ... nt=app_ios
Versleten. Niet doen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Sannetjhh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 09:44

Klitse schreef: ma 21 juni 2021, 08:12
Versleten. Niet doen.
Dank je, laat ik hem staan.
Plaats reactie