Wanneer past een mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Ceesga
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 17:36

Hoi allemaal,

ik wil gaan mountainbiken maar zie door de bomen het bos niet meer. Jammer want dat is juist een van de dingen die me leuk lijkt aan het mountainbiken ;-). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben opzoek naar een nieuwe (2e hand) mountainbike om te gaan biken in de bossen, in eerste instantie omgeving Appelscha/Beetsterzwaag.

Ik zou graag willen weten waar ik op moet letten om te zorgen dat deze mountainbike goed bij mijn figuur past.
Dit temeer omdat ik redelijk lang ben en vrij makkelijk last van mijn knieën en rug krijg.

Als ik het goed heb zijn de volgende cijfers relevant, maar onderhand kan je mij echt van alles wijsmaken.
Ik ben 195cm lang met een binnenbeen van 91cm. De lengte van de grond tot mijn vuist is 86 cm en binnenarm is 68 cm.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wat ook nog meeweegt is de afstand van schouder tot knie. Die zal in de meeste gevallen ongeveer gelijk zijn aan de afstand grond/vuist. Als die kleiner is zou ik een Duitse fiets afraden want die staan erom bekend dat die dan te kort worden.
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Kramer in Appelscha verhuurt Cube mtbs (sowieso de Attention), Best2Wielers in Beetsterzwaag verhuurt Cannondale mtbs (trail 3 en trail 5 in ieder geval).
Ik zou zeggen; ga ze eens testen, dat is de enige manier om goed te kunnen bepalen wat je eventueel fijn vindt!
Beide partijen kunnen je ook advies geven natuurlijk.
Plaats reactie