Merida Big 9 400 2021

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Bandirawira
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 maart 2021, 22:31

Hallo allen!!

Ik ben een newbie in het mtb'en zoals velen in deze irritante corona tijd. Gelukkig heb ik daardoor wel gevonden wat ik leuk vindt!

Ik heb een paar keer een Merida Big 9 500 2020 gehuurd en de Cube Attention 2020 waarbij ik de Merida wel veel beter vond.

Omdat er nu zo vreselijk veel keuze is in het uitzoeken van een mtb ben ik blij dat ik toch een Merida Big 9 400 2021 kan bemachtigen, hierbij vraag ik jullie natuurlijk wel hoe je erover denkt. Voor een newb zal het prima zijn die af en toe is een rondje Burg Haamstede doet toch?

Anyway meer is er niet te koop en ik heb toch liever nieuw dan iemand anders zijn ellende :roll:

Leuk dit forum ontdekt te hebben!

Cheers
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Als jij je er maar happy bij voelt is het goed ! En verder lijkt me dit een prima bike , zeker voor de prijs is hier niets op aan te merken. Er zijn er genoeg begonnen op een bike met mindere specificaties....en die hebben daar overigens net zoveel plezier mee .
Hooguit bij internetmerken als Canyon, Radon zul je iets meer bike voor je geld krijgen maar niet iedereen ziet het zitten om op die manier te kopen.
Bandirawira
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 maart 2021, 22:31

Nou, de mtb zou gisteren geleverd worden. Geen bevestiging gehad van 12gobiking afgelopen maandag dus ik vreesde het ergste al.
Gisteren ochtend gebeld en mijn gevoel klopte. Geen fiets. Was er 1 op voorraad in het systeem maar niet in het magazijn... Zuur!

Nu ben ik hier op het dorp geweest en die beste meneer kan over 3 weken een Kellys Gate 30 leveren.

Nou ben ik heel erg benieuwd naar jullie ongezouten mening over deze fiets.

https://www.kellysbike.com/en/o-mtb-xc- ... -29-p53456

Houd er rekening mee dat ik geen pro ben en ga starten met mtb'en.

Groet Matthew!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Hm, het merk ken ik niet en kan daar ook niet echt iets over vertellen.
Wat ik wel zie is dat het wel (net) MTB waardig is.
Het is denk ik wel de goedkoopste lucht geveerde voorvork, maar het is een lucht geveerde. (De €1000 Canyon GC 6 heeft deze ook)
En zo te zien is het balhoofd ook tapered, goed voor de toekomst als je een upgrade wil doen.
De aandrijving is deore, achter derailleur zelfs XT, is prima voor MTB
De remmen zijn de goedkopere shimanos, maar die zijn best ok.
Achter boost en steekas, prima.
Voor is het ook steekas, maar dan geen boost (er zijn er niet veel die het daadwerkelijk merken dat het boost is of niet).
Ik weet niet wat de prijs is, maar lijkt mij prima voor een beginner.
Probeer wel even een testrit voordat je hem daadwerkelijk aanschaft.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Je moet er mss ff voor rijden...
https://peetersheel.biketotaal.nl/demo- ... =do_search

En ze doen evt ook aan verzenden. Toevallig hebben we hier (voor ons ook nogal uit de buurt) net de nieuwe fiets van mw de poldertoerist gekocht. Ach.. Ritje van gemaakt op de terugweg ff rucphen meegepakt want dat lag dan weer op onze route.
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Bandirawira schreef: wo 17 maart 2021, 14:12 Nou, de mtb zou gisteren geleverd worden. Geen bevestiging gehad van 12gobiking afgelopen maandag dus ik vreesde het ergste al.
Gisteren ochtend gebeld en mijn gevoel klopte. Geen fiets. Was er 1 op voorraad in het systeem maar niet in het magazijn... Zuur!

Nu ben ik hier op het dorp geweest en die beste meneer kan over 3 weken een Kellys Gate 30 leveren.

Nou ben ik heel erg benieuwd naar jullie ongezouten mening over deze fiets.

https://www.kellysbike.com/en/o-mtb-xc- ... -29-p53456

Houd er rekening mee dat ik geen pro ben en ga starten met mtb'en.

Groet Matthew!
Qua specs ga je je hier echt wel mee redden in het bos. Wat de fiets moet kosten weet ik niet maar hou er rekening mee dat je er met je verkoop/inruil wellicht niet zoveel voor terugkrijgt omdat het een minder bekend merk is. Wellicht dat die shop in Heel die hierboven genoemd wordt nog een optie is om na te zien?

EDIT: Wel een k@tstreek van 12GoBiking. Ze kunnen er in eerste instantie misschien niet iets aan doen maar het klinkt nu ook niet alsof er pro-aktief meegedacht wordt. Verbeter me als ik dit niet goed zie hoor.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
Bandirawira
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 maart 2021, 22:31

Bedankt voor je reactie, de mtb kost 1150 euro bij die winkel. Enige voordeel lijkt me dat als er iets kapot gaat ik makkelijk langs kan.

Verder lastig. Misschien beter een goede 2e hands cube aanschaffen.

Nogmaals bedankt voor je review :-q


massen schreef: wo 17 maart 2021, 17:15 Hm, het merk ken ik niet en kan daar ook niet echt iets over vertellen.
Wat ik wel zie is dat het wel (net) MTB waardig is.
Het is denk ik wel de goedkoopste lucht geveerde voorvork, maar het is een lucht geveerde. (De €1000 Canyon GC 6 heeft deze ook)
En zo te zien is het balhoofd ook tapered, goed voor de toekomst als je een upgrade wil doen.
De aandrijving is deore, achter derailleur zelfs XT, is prima voor MTB
De remmen zijn de goedkopere shimanos, maar die zijn best ok.
Achter boost en steekas, prima.
Voor is het ook steekas, maar dan geen boost (er zijn er niet veel die het daadwerkelijk merken dat het boost is of niet).
Ik weet niet wat de prijs is, maar lijkt mij prima voor een beginner.
Probeer wel even een testrit voordat je hem daadwerkelijk aanschaft.
Bandirawira
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 maart 2021, 22:31

Bedankt! Helaas is de mtb van 2500 euro alleen nog in mijn maat. Net boven budget voor nu.

Poldertoerist schreef: wo 17 maart 2021, 21:22 Je moet er mss ff voor rijden...
https://peetersheel.biketotaal.nl/demo- ... =do_search

En ze doen evt ook aan verzenden. Toevallig hebben we hier (voor ons ook nogal uit de buurt) net de nieuwe fiets van mw de poldertoerist gekocht. Ach.. Ritje van gemaakt op de terugweg ff rucphen meegepakt want dat lag dan weer op onze route.
Bandirawira
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 maart 2021, 22:31

Bedankt voor je reactie, de fiets moet 1150 euro kosten. Helaas was er bij de shop niks meer te halen. Misschien meer geduld of eem goede 2e hands cube aanschaffen. Liever nieuw maar goed.

12gobiking heeft me in eerste instantie goed geholpen een fiets te zoeken, daarna wilden ze me tegemoet komen met 100 euro voor accessoires. Ze kunnen in week 20 waarschijnlijk een Cube reaction pro leveren voor 1250 euro. Alleen het waarschijnlijk en 1000 euro op hun rekening ipv die van mij vind ik niks :-?


Brujeria schreef: wo 17 maart 2021, 21:34
Bandirawira schreef: wo 17 maart 2021, 14:12 Nou, de mtb zou gisteren geleverd worden. Geen bevestiging gehad van 12gobiking afgelopen maandag dus ik vreesde het ergste al.
Gisteren ochtend gebeld en mijn gevoel klopte. Geen fiets. Was er 1 op voorraad in het systeem maar niet in het magazijn... Zuur!

Nu ben ik hier op het dorp geweest en die beste meneer kan over 3 weken een Kellys Gate 30 leveren.

Nou ben ik heel erg benieuwd naar jullie ongezouten mening over deze fiets.

https://www.kellysbike.com/en/o-mtb-xc- ... -29-p53456

Houd er rekening mee dat ik geen pro ben en ga starten met mtb'en.

Groet Matthew!
Qua specs ga je je hier echt wel mee redden in het bos. Wat de fiets moet kosten weet ik niet maar hou er rekening mee dat je er met je verkoop/inruil wellicht niet zoveel voor terugkrijgt omdat het een minder bekend merk is. Wellicht dat die shop in Heel die hierboven genoemd wordt nog een optie is om na te zien?

EDIT: Wel een k@tstreek van 12GoBiking. Ze kunnen er in eerste instantie misschien niet iets aan doen maar het klinkt nu ook niet alsof er pro-aktief meegedacht wordt. Verbeter me als ik dit niet goed zie hoor.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

In vergelijk met de Merida en bijvoorbeeld een Cube attention sl dan is de prijs van €1150 voor de kelly fiets wel wat aan de hoge kant.
Vooral als je kijkt naar de voorvork.
Het enige pluspunt aan de kelly is dat deze steekassen heeft en de cubes allen QR.
Hier zal je niets van merken onder het rijden maar is wel beter op de toekomst gericht voor een eventuele wielset upgrade.

Maar ja beschikbaarheid is een behoorlijk punt op dit moment.
De Cube reaction pro voor €1250 is ok.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Heeft Mantel Arnhem of Utrecht niet iets leuk staan wat je direct mee kunt nemen?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Als geel geen probleem is dan heb je hier voor net onder de €1000 een fiets die op voorraad is:
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... .0-1052534
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Toen ik 30 jaar geleden voor de Navo werkte reden veel amerikanen op een Kelly.
Ik meen dat het toen verkocht werd via Wallmarkt. Niet echt high-tech zwaar frame, goedkope afmontage (toen).
Specs van deze zien er niet echt slecht uit.
Maar voor de prijs kan het beter. Alleen zij die allemaal uitverkocht...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

ThaSingleTrackMastah schreef: do 18 maart 2021, 15:24 Maar voor de prijs kan het beter. Alleen zij die allemaal uitverkocht...
Dus de Radon ZR Team 8.0 is volgens jou vergelijkbaar of slechter?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meer vertrouwen in Radon en niet slecht afgemonteerd én leverbaar (in Bonn).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie