Cube Nature Pro Vering

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Heb even gekeken naar die routes en dat zou op zich prima kunnen met deze fiets, enige punt is inderdaad de beperkte vering. Even rondkijken naar een leuke 26er lijkt mij de beste optie zoals al aangegeven. Er worden er genoeg aangeboden ook hier op het forum.

Succes en veel plezier met mtb-en!
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

MGDike schreef: do 7 januari 2021, 23:45 Ik ben wel enigszins ontmoedigd, maar waardeer jullie advies, en weet dat jullie het zo niet bedoelen. En ik heb liever dat ik weet waar het op staat.

Een jaar geleden heb ik me gewoon niet goed genoeg verdiept in het aanschaffen van deze fiets, zag eruit als mtb dus ja mtb. En daar pluk ik nu de (rotte) vruchten van.

Hier in de buurt zijn niet zoveel gravelwegen, en het liefste fiets ik door het bos.

Heb niet zoveel ervaring met andere mountainbikes, maar wat ik niet wil dat ik een ongeluk krijg door slechte uitrusting.

Routes die ik fiets zijn:
- Groene? route appelscha
- rode route Appelscha (althans dat probeer ik)
- Beetsterzwaag
- Montferland
- op vakantie vaak Duitsland

Taak voor nu is:
- Zadelpen vervangen.
- Kijken wat ik voor mijn fiets zou kunnen krijgen (hoop 300-400 euro, 9mnd geleden gekocht voor 500,-, was toen als nieuw, en heb er zo'n 700km op zitten. Zoals eerder gezegd heb ik er wel een twee beste valpartijen (voorwiel veravangen) gehad, gelukkig had ik een helm op) Banden zijn niet top meer, en remblokjes heb ik net vervangen.

- Keertje een MTB huren in Appelscha en kijken hoe dat fiets.
- Sparen voor een nieuwe of goede gebruikte. En zolang op deze doorgaan.
:-q :-q :-q :-q :-q
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Appelscha blauw wel, rood niet. Als je daar in de afdaling niet lekker de snelheid er in gooit wordt het klimmetje erna minder leuk. Genoeg mensen gezien die daar met moeite naar boven komen. En met een dergelijke vork... Dan zou ik nog liever vast hebben.
Verbogen zadelpennen is meestal gebruikers error. Als je niet op je zadel zit, verbuigt de pen ook niet
Plaats reactie