Rock Machine TRL 70-29 voor een wijndrinkende opstarter?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Rikkepik78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 december 2020, 21:53

En hoe staat deze fiets ten opzichte van de Giant XTC SLR 1?

https://www.giantstore-marco.nl/nl/news ... zine/25749
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

De Rockmachine lijkt betere onderdelen te hebben. Voordeel en nadeel van de Giant is vooral de naam.

Ik zou in elk geval niet direct voor de eerste beste fiets gaan, er is momenteel (leveringsachterstanden vanwege corona daargelaten) ontzettend veel keuze en het loont zich ook zeker om verder te kijken dan de gevestigde orde. Verder sluit ik me qua type fiets wel aan bij Aurelius, (zuid)-limburg leent zich het beste voor een XC-georienteerde fiets, als ik puur kijk naar het bestaande routenetwerk. Indien je geen bikepark/sprongen/obstakels ambiert zou ik het inderdaad daarbij houden. En een testritje is altijd een goed idee, want zoveel merken als dat er zijn, zoveel types, soorten geometrie is er ook. Ga voor iets want bij jou aansluit.
Rikkepik78 schreef: zo 13 december 2020, 13:07 Wat zou dan een gelijkwaardige alternatief zijn bij de bekende merken?
Trek Roscoe, Orbea Laufey, Canyon Stoic, Specialized Rockhopper, Nukeproof Scout, om eens even wat te noemen.

Persoonlijk vind ik die Rock Machine HT wel cool, maar deze sluit dan ook echt aan op wat ik graag wil en wat ik wil rijden. Merknamen geef ik niet zoveel om (getuige mijn huidige fietsen), ik geloof liever in de 'best bang for your buck'.
¯\_(ツ)_/¯
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

FXII schreef: zo 13 december 2020, 22:43 De Rockmachine lijkt betere onderdelen te hebben. Voordeel en nadeel van de Giant is vooral de naam.
Hm. 1x11sp deore tegenover 1x12sp mix xt en slx,
Ik heb geen idee hoe die vorken van elkaar verschillen, in kwaliteit dan. Veerweg is wel 140 tov 100.
Grote verschil is dat de Giant (naar eigen zeggen) een " volbloed racer" is en de Rock Machine een trail fiets is.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, net wat je zegt: Het zijn 2 verschillende fietsen maar ik zou die DVO toch verkiezen boven Giant`s allereerste productie-vork.
Rikkepik78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 december 2020, 21:53

De knoop maar doorgehakt. Ze zijn op voorraad, dus eentje voor zoonlief en eentje voor mij.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Ik vind het echt leuk dat je denkt alles te kennen qua merken, en zo nu en dan popt er dan een merkje op dat serieus leuke fietsen bouwt voor een goede prijs! OT: gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat jullie heel veel lol gaan beleven met die Blizz! Doe vooral even een SYS wanneer die binnen is.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ook wel benieuwd naar de sys ja.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Of het een voordeel is mag je zelf beslissen, maar nu ben je iig wel herkenbaar op de trails. Denk niet dat er momenteel veel Rock Machines rondrijden.
¯\_(ツ)_/¯
Rikkepik78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 december 2020, 21:53

Even een n00b vraag, maar wat bedoelen jullie met een SYS?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rikkepik78 schreef: ma 14 december 2020, 15:41 Even een n00b vraag, maar wat bedoelen jullie met een SYS?
Een Show Your Stuff topic.
viewforum.php?f=14
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Rikkepik78 schreef: ma 14 december 2020, 12:20 De knoop maar doorgehakt. Ze zijn op voorraad, dus eentje voor zoonlief en eentje voor mij.
Op voorraad nog wel, mooi man. Kunnen jullie al snel aan de slag.
Bij sommige geven ze al aan juni volgend jaar.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kaper schreef: ma 14 december 2020, 13:14 Ik vind het echt leuk dat je denkt alles te kennen qua merken, en zo nu en dan popt er dan een merkje op dat serieus leuke fietsen bouwt voor een goede prijs! OT: gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat jullie heel veel lol gaan beleven met die Blizz! Doe vooral even een SYS wanneer die binnen is.
Precies, marketing had wellicht een iets stijlvollere naam kunnen verzinnen maar verder niets op aan te merken. :-q
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

FXII schreef: ma 14 december 2020, 15:39 Of het een voordeel is mag je zelf beslissen, maar nu ben je iig wel herkenbaar op de trails. Denk niet dat er momenteel veel Rock Machines rondrijden.
Mijn dochter heeft er toevallig een😊 maar geen 29er. Liep vorig jaar tegen een overjarige 26er aan. Perfect voor haar ze is niet zo groot namelijk. Ik was aangenaam verrast door die fiets.

On topic gefeliciteerd. Ben benieuwd naar de foto's!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is geen nieuw merk hoor, uit Tsjechië dacht ik, in ieder geval uit die hoek. Ik heb ze een aantal jaren niet voorbij zien komen, kennelijk werden ze niet meer geïmporteerd en heeft nu iemand dat weer opgepakt.

Anyway, zeker een fiets met potentie, veel plezier ermee :-q
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Poldertoerist schreef: ma 14 december 2020, 18:31
FXII schreef: ma 14 december 2020, 15:39 Of het een voordeel is mag je zelf beslissen, maar nu ben je iig wel herkenbaar op de trails. Denk niet dat er momenteel veel Rock Machines rondrijden.
Mijn dochter heeft er toevallig een😊 maar geen 29er. Liep vorig jaar tegen een overjarige 26er aan. Perfect voor haar ze is niet zo groot namelijk. Ik was aangenaam verrast door die fiets.

On topic gefeliciteerd. Ben benieuwd naar de foto's!
Grappig, zag ook dat de huidige lijn een aardig gamma aan vrouwelijke modellen bevat, zie je ook niet overal.
¯\_(ツ)_/¯
Plaats reactie