Beginner MTB kopen - budget 500/600 euro

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
sheming
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 november 2020, 19:05

Hallo allen,

Ik wil binnenkort starten met mountainbiken en ben dus op zoek naar mijn eerste MTB. Ik heb hier nog niet veel ervaring maar wil ongeveer 2/3x per week gaan mountainbiken. Ik ben woonachtig in de omgeving van Nijmegen en ben dan ook in eerste instantie van plan om in deze omgeving te blijven. Ik ben 1,90 meter lang met een binnenbeen lengte van 90 cm en ik weeg 83kg. Ik zat te denken aan een MTB met 29 inch wielen en 21 inch framemaat.

Mijn budget ligt rond de 500/600 euro. Zelf heb ik vooral gekeken naar cube en dan de aim collectie. Op het moment kijk ik naar de volgende varianten:
- Cube Aim Ex
- Cube Aim race
- Cube Aim Pro

Ik heb ook gekeken naar de SL, maar weet niet in hoeverre dit de extra kosten waard zijn. Daarnaast vroeg ik mij af wat andere geschikte modellen zouden kunnen zijn.

Ik hoor graag jullie adviezen.
Laatst gewijzigd door sheming op di 31 augustus 2021, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Knakworstkweker

Iets met levertijd......

Maar prima fiets joh, lekker doen, persoonlijk zou ik voor een instapper gaan van 1000-1500 euro omdat je dan simpelweg meer fiets hebt voor je geld.

Levertijden zijn bizar momenteel dus veel succes gewenst :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Het zijn leuke fietsjes voor een beginner.
Ik ben op iets vergelijkbaars begonnen, echter na 1 jaar een fiets van €1300 gekocht.
Met name de voorvork was een heikel punt.
Beter iets direct goed aanpakken, ben je uiteindelijk ook goedkoper uit.
Imo dit is het minimum:
https://www.12gobiking.nl/cube-attention-sl-2021
Tja en levertijden is echt een probleem nu.