Heb de laatste 2 ritten wat nieuws: mn stuur gaat iets scheef naar rechts op de schans. ( tydens de sprong en dus landing). De ritten daarvoor geen last. Gelúkkig tot nu toe niet zo ver dat het met landen problemen geeft maarvind het wel tricky. Heb geprobeerd te kyken wat ik doe. Ik trek volgens my niet aan mn stuur. Ik “ gooi” mn lichaam omhoog/ strek het uit. Niet eens met vol gestrekte armen vlg my
Ik kyk vlak ervoor naar de schans dat wel; als ik ver vooruit kyk klopt mn afzet timing niet altyd. Moet ik tóch ná/achter de schans kyken?
Ik ben rechts wel sterker dan links dat kan misschieve scheve afzet geven maar dan had ik het eerder moeten hebben dit probleem. Bovendien heeft iedereen verschil re-li.
Enige nieuwe de laatste 2 ritten is dat ik een halve spit heb in mn onderrug rechts. Ik moet dus uitkyke en ry niet optimaal.
Iemand tips?
Stuur gaat scheef met jump
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7364
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Het is puur je stuur dat scheef gaat, om de as van je balhoofd zoals wanneer je aan het stuur draait of de hele draai je eigenlijk ook een
om je eigen lengte as...? In het eerste geval stuur gewoon terugdraaien voor de landing, in het tweede geval is het moeilijk om zonder het te zien er echt wat zinnigs over te zeggen maar het is iets wat wil optreden wanneer:
a. je timing niet 100% is en/of redelijk krampachtig afzet in plaats van in een bloeiende beweging uitstrekt,
b. je om de snelheid te maken te ver doortrapt naar de hindernis.
Ik zou sowieso een stuk verder naar voren kijken, tenminste naar het punt waar je de fiets wilt neerzetten om de snelheid uit je landing te halen... (al wil je om de afzet te oefenen een landing die je niet hoeft te halen). Ik betwijfel of je ueberhaupt helpt om naar je het punt van je afzet te kijken en het werkt a. waarschijnlijk wel in de hand.
Ik weet niet of je door je rug beperkt wordt, maar als dat het geval is en springen geen automatisme is dan is het misschien raadzaam om eerst dat een beetje te laten herstellen en dan verder te oefenen.
om je eigen lengte as...? In het eerste geval stuur gewoon terugdraaien voor de landing, in het tweede geval is het moeilijk om zonder het te zien er echt wat zinnigs over te zeggen maar het is iets wat wil optreden wanneer:
a. je timing niet 100% is en/of redelijk krampachtig afzet in plaats van in een bloeiende beweging uitstrekt,
b. je om de snelheid te maken te ver doortrapt naar de hindernis.
Ik zou sowieso een stuk verder naar voren kijken, tenminste naar het punt waar je de fiets wilt neerzetten om de snelheid uit je landing te halen... (al wil je om de afzet te oefenen een landing die je niet hoeft te halen). Ik betwijfel of je ueberhaupt helpt om naar je het punt van je afzet te kijken en het werkt a. waarschijnlijk wel in de hand.
Ik weet niet of je door je rug beperkt wordt, maar als dat het geval is en springen geen automatisme is dan is het misschien raadzaam om eerst dat een beetje te laten herstellen en dan verder te oefenen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Zet even je telefoon of camera gericht op de jump (liefst in slow motion) en spring een paar keer terwijl je filmt.
Grote kans dat je dan snel gezien hebt waar het mis gaat.
Je kunt natuurlijk ook springen zonder af te zetten. Kijken of dan het probleem er dan nog steeds is.
Grote kans dat je dan snel gezien hebt waar het mis gaat.
Je kunt natuurlijk ook springen zonder af te zetten. Kijken of dan het probleem er dan nog steeds is.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Als je rechts onder spit hebt kan het goed zijn dat je bij uitstrekken je rug aan de rechterkant minder strekt.
En dus scheef op de fiets 'staat' en daardoor naar rechts af wijkt.
Ik zou het gewoon aankijken hoe het gaat nadat de spit over is.
En dus scheef op de fiets 'staat' en daardoor naar rechts af wijkt.
Ik zou het gewoon aankijken hoe het gaat nadat de spit over is.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
- Mijn mountainbike: Gazelle W2
Het is idd puur mn stuur vlg my. Kans om het recht te zetten heb ik niet. Tis klein schansje; op het moment dat ik het merk komt de landing al.
Morgen fysio die zet mn heup weer recht dan is mn rug ook over. Kan idd dat daar wat beperking in zit.
Ik adrm altyd paar keer diep in en uit voor de aanloop en gooi mn schouders los om zo te proberen zo relaxed mogelyk te zyn/blyven
Zal proberen, wat verder vooruit kyken.
Hoe lang voor de schans stoppen met trappen?
Kan idd ook zyn dat ik te lang doortrap
Morgen fysio die zet mn heup weer recht dan is mn rug ook over. Kan idd dat daar wat beperking in zit.
Ik adrm altyd paar keer diep in en uit voor de aanloop en gooi mn schouders los om zo te proberen zo relaxed mogelyk te zyn/blyven
Zal proberen, wat verder vooruit kyken.
Hoe lang voor de schans stoppen met trappen?
Kan idd ook zyn dat ik te lang doortrap
Een filmpje zegt meer dan 1000 vragen
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 264
- Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
- Mijn mountainbike: Gazelle W2
Nee ik merk het al wel tydens “ vlucht” niet pas by landen. Maar is split second. Ene keer gaat ook beter dan andere keer. Is niet zo hoge schans. Heb nog niet echt controle nog over hoe het verloopt. Alleen dat ik overeind blyf lukt aardig sofar
Misschien ook het belangrykst.
Vorige week zondag ging hy écht keer heel fyn voor míjn gevoel. Misschien niet hoe “ het moet” maar wel hoe ik het wil.
Afyn mn bekken staat weer recht ( zware bekkenblokkade plus scheefstand). Nog wel flinke pyn eraan. Ff “ uitpynen” en weer proberen
Misschien ook het belangrykst.
Vorige week zondag ging hy écht keer heel fyn voor míjn gevoel. Misschien niet hoe “ het moet” maar wel hoe ik het wil.
Afyn mn bekken staat weer recht ( zware bekkenblokkade plus scheefstand). Nog wel flinke pyn eraan. Ff “ uitpynen” en weer proberen