Remmen upgrade

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
oldnewby
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 09:59

Ik ben heropstapper voor de tweede keer. Ik heb een Trek Sawyer, waar al wat aan versleuteld is. 1 van de dingen die me echt teleurstellen zijn de remmen. Een beetje krachtiger remmen en het piept en kraakt alsof het ieder moment uit elkaar kan vallen. Er zit nu Aavid Elixir 1 disc op met op het voorwiel een grotere schijf vanwege een rockshox. Wie kan mij vertellen welke remmen echt fantastisch zijn want ik heb het gevoel dat wat ik nu heb een beetje prut is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

oldnewby schreef: wo 28 augustus 2019, 21:15 Ik ben heropstapper voor de tweede keer. Ik heb een Trek Sawyer, waar al wat aan versleuteld is. 1 van de dingen die me echt teleurstellen zijn de remmen. Een beetje krachtiger remmen en het piept en kraakt alsof het ieder moment uit elkaar kan vallen. Er zit nu Aavid Elixir 1 disc op met op het voorwiel een grotere schijf vanwege een rockshox. Wie kan mij vertellen welke remmen echt fantastisch zijn want ik heb het gevoel dat wat ik nu heb een beetje prut is.
Je hebt nu inderdaad rommel :winkie:

Het wordt al gauw beter, echt fantastisch hangt van je budget af natuurlijk:

Je gaat straks verschillende adviezen krijgen uiteenlopend van :

-Shimano......goedkoop en goed
-Hope.......goed, betrouwbaar, mooi duurzaam, wel iets aan de prijs
-Trickstuff.......beste remmen tegen een erg hoge prijs
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Herman77 zal je proberen te overtuigen dat ontluchten DE oplossing is :winkie: :bier: :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Shimano slx m7000 kun je nieuw vinden voor 130/140,-

Kwa prijs echt een toppertje!
oldnewby
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 09:59

Dank jullie voor de snelle reacties, bijna mezelf laten verleiden tot een set XT M8000 maar verder informeren leert mij dat ik dan niet onder de 200 klaar ben. Dus een SLX M7000 set besteld en ik verheug me op het ontvangen ervan. Ik laat mijn ervaring zeker horen!
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

:winkie:
Lars TB schreef: wo 28 augustus 2019, 22:38 Herman77 zal je proberen te overtuigen dat ontluchten DE oplossing is :winkie: :bier: :wink:
who dares wins
Plaats reactie