2ehands fiets gekocht

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Tobias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts Speed V

Hallo mtb-ers. Ik heb pas geleden een 2ehands gekocht nl Merida Skyrider. Nu wilde ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze fiets en of er dingen zijn waar ik op moet letten die snel kapot gaan of iets anders. Ik ben van plan om er mee in het bos te rijden of op boerenweggetjes (zand/modder) Verder wil ik in de toekomst ook dingen eraan gaan veranderen maar is dat wel verstandig??
AoS
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 09:59
Mijn mountainbike: Giant T-Mobile Custom
Contacteer:

Misschien kun je de specs van je bike erbij zetten, hoe oud dat ie is etc..
Misschien een fotootje om de staat te kunnen zien?
Life sucks but hey, it beats the alternative
Tobias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts Speed V

Afbeelding

De specificaties weet ik niet echt. Geloof dat ie tegen de 2 jaar oud is.
AoS
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 09:59
Mijn mountainbike: Giant T-Mobile Custom
Contacteer:

Wat ik gevonden heb zijn dit de specs:
Afbeelding

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Life sucks but hey, it beats the alternative
PeMa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 30 september 2004, 13:00
Mijn mountainbike: Scott USA
Contacteer:

dingen aan veranderen lijkt me niet zo verstandig, spaar liever door voor een betere mtb! zo denk ik erover...
Tobias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts Speed V

Ik heb er rond de 350 voor betaald bij een fietsenzaak dus niet particulier. Ik ken de deraileur eigenlijk helemaal niet :s Dacht dat het alivio was :oops:
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Is Skyrider niet een type fiets van merida? Net als ze nu de Matts hebben? En net zoals Giant de XTC of de NRS heeft? Op derks wielersport staat een merida skyrider van bijna 1000 euro... En wanneer de skyrider een type fiets is kun je dus nooit de specs ervan opzoeken zonder je weet om welk model het gaat...
AoS
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 09:59
Mijn mountainbike: Giant T-Mobile Custom
Contacteer:

:-{


@tobias: je kunt toch gewoon kijken wat er op zit?
Aan de pic te zien denk ik dat er een Altus achterderailleur op zit
Life sucks but hey, it beats the alternative
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Thijsje schreef: Net als ze nu de Matts hebben?..
Als je die foto vergroot zie je toch duidelijk Matts op de bovenbuis staan.


Qua onderdelen - als het goed is (correct me if i'm wrong)staat het e.e.a. er wel op

Stem - nogal een rize en dus verre van racy te noemen


Vind 350 euri best aan de prijzige kant!
Tobias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts Speed V

Het is idd een Merida MATTS skyrider. Ik zal zow es op de fiets kijken alleen me vriendin zit er nu op te crossen :o Iig thanx voor jullie reacties :-D
Tobias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts Speed V

Stem - nogal een rize en dus verre van racy te noemen
Euh wat bedoel je hier precies mee??
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Tobias schreef:
Stem - nogal een rize en dus verre van racy te noemen
Euh wat bedoel je hier precies mee??
je stuurpen (dat is waar je stuur aan vast zit) staat nogal omhoog. Dat is comfortabel, maar niet echt sportief.

Als ik het goed inschat kun je die echter verstellen bij jou fiets, dus mocht je de behoefte hebben aan een wat sportievere zit, dan kun je hem altijd nog wat naar beneden richten.

Voor de rest vind ik 350 euro ook aan de hoge kant voor een tweedehands fiets met de onderdelen die jij er op hebt zitten. Maar hij ziet er op dat kleine fotootje nog redelijk nieuw uit, zal waarschijnlijk weinig gebruikt zijn en als er wat mee is kun je wel terug naar de fietsenwinkel, dat is ook wel wat waard.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
AoS
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 09:59
Mijn mountainbike: Giant T-Mobile Custom
Contacteer:

Tobias schreef:me vriendin zit er nu op te crossen
:-q :-q



de stuurpen staat inderdaad heel erg hoog de lucht in
Life sucks but hey, it beats the alternative
Tobias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts Speed V

Ja hij ziet er ook nog vrij nieuw uit en dat is idd ook de reden dat ik em bij een fietsenzaak heb gekocht. Ik heb nl wel goedkopere gezien met betere specs maar dan is het altijd nog maar de vraag hoe bijv de tandwielen zijn ed, dat is nooit te zien op zown mooi plaatje die vaak ergens anders vandaan is gehaald. Verder heb ik de stuurpen al op 0 graden gezet dus ik zit nu vrij ver voorover. Hij stond op +30 ofzo. Is trouwens ook nog iets waar je mee op moet passen aangezien ik eerst de verkeerde bout had losgedraaid waardoor me stuur los zat :-{ Maar goed ik zal eerdaags nog es ff wat specificaties opsommen hier. Waar is me vriendin eigenlijk :~ Btw zij wil ook een mtb alleen zij heeft een nog lager budget als dat ik had ( dit was eigenlijk al iets te hoog ) Zow rond de 200. Ze wil liever een nieuwe maar ik heb al gezegd dat voor die prijs je dan waarschijnlijk niet veel soeps krijgt. Voor die prijs in welke shimano groep moet je dan ongeveer denken?? Of zijn er ook goedkopere alternatieven?? Ik weet dat ik dat hier wel kan opzoeken maar probeer het lekker ff zow :roll:
AoS
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 09:59
Mijn mountainbike: Giant T-Mobile Custom
Contacteer:

Je moet er goed op letten dat je stuur goed vast zit zodat er geen speling in het balhoofd zit. Draai eerst je stuurpen losser, draai dan de schroef bovenop vast (vast is vast!) daarna je stuurpen. Dit hoeft alleen als je nu speling hebt nadat je die schroef hebt losgedraaid.

Verder denk ik dat je voor €200 echt niks veel soeps krijgt. Als je daar een 2e hands alivio afmontage voor krijgt die nog goed is, is het volgens mij knap.

Voor de rest, als ie volgens jou goed schakelt en niet overslaat zullen de schakel onderdelen nog wel goed zijn. Mocht er iets niet goed schakelen, kraken, piepen meteen ff trug naar de lbs om het te laten nakijken. Verder zou ik je aanraden aangezien je budget misschien later je schakelonderdelen te upgraden naar deore. Dat zal denk ik wel een verschil maken, en is niets eens zo duur.

Ow jah, en een helmpie natuurlijk :-q ook voor je vriendin want die is belangrijker als die paar fleuries die een helm kost.
Life sucks but hey, it beats the alternative
Gesloten