Wat heb jij in je bidon?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Tot anderhalf uur fietsen, alleen water, soms een tikkie ranja. Anders smaakt het zo naar bidon :wink: Langer dan anderhalf uur gaat er wat isotone poeder door, en neem ik een reep van het één of ander mee.
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Iso+ van bij decathlon in drinkzak. Afhankelijk van temperatuur en lengte tocht tot wel 3 liter. Ik gebruik wel maar iets meer dan de helft van de dosering, anders veel te zoet. Verkrijgbaar in van die grote voordeelverpakkingen.
Tzigane
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22 oktober 2012, 22:20
Mijn mountainbike: Cube reaction GTC SLT

Alleen water
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Korte tochtjes (tot 1 uur ofzo) geen drankjes. Drink dan wel even een paar glazen water voor vertrek.

Middellange tochtjes (tot 3,5 uur ofzo) alleen water in de drinkzak. Eventueel pakje kinderdrinken voor wat suikers.

Lange tochten de drinkzak (3 liter) bomvol, meerdere pakjes kinderdrinken of flesje cola. HRS van de kruidvat gaat in poedervorm mee om eventueel isotone mix te maken door het poeder in de mond te gieten en dan aan de waterzak lurken. Neem dit nooit voorgemengd mee; het heeft zo'n sinaasappelsmaak die zelfs na heel veel verdunnen in drinkzak of bidon blijft hangen. Isotone mix is nodig om hoofdpijn te voorkomen/verhelpen.
Ja, doei !
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Hoofdzakelijk water met een druppel ranja voor de kleine ritten, en voor de langere ritten camelbag om met water en een klein beetje iso erin.
En een paar pakjes drinken in de rugzak.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alleen water op niet al te lange ritjes voldeed vroeger bij mij wel, tegenwoordig niet meer. Word er enorm slap van. Tijdje lang Isostar gebruikt, maar die smaak is me tegen gaan staan. Dus nu alweer enkele jaren water met siroop (uit die metalen flessen) en een bruistablet magnesiumpoeder (van de drogist) in de drinkzak, 2 of 3 liter afhankelijk van de plannen ;-)
Bij dagtochten nog een snuifje zout erbij, zo weinig dat je het niet echt proeft.

Op ritjes van 1,5 uur gaat er ook ongeveer 1,5 liter vocht doorheen... :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

kermit schreef:Alleen water op niet al te lange ritjes voldeed vroeger bij mij wel, tegenwoordig niet meer. Word er enorm slap van. Tijdje lang Isostar gebruikt, maar die smaak is me tegen gaan staan. Dus nu alweer enkele jaren water met siroop (uit die metalen flessen) en een bruistablet magnesiumpoeder (van de drogist) in de drinkzak, 2 of 3 liter afhankelijk van de plannen ;-)
Bij dagtochten nog een snuifje zout erbij, zo weinig dat je het niet echt proeft.

Op ritjes van 1,5 uur gaat er ook ongeveer 1,5 liter vocht doorheen... :)

Word je van die magnesium niet moe van.

Normaal neem je magnesium vlak voordat je naar bed gaat.
Magnesium is er voor om je spieren rust te geven na intensieve training.
Mrtnmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 oktober 2017, 20:33
Mijn mountainbike: Specialized Chisel 2x

Gewoon water (700ml) met wat van die sportdruppels. Beetje zoutige smaak drinkt lekker weg. Dit lijkt mij wat minder slap hongergevoel te geven...daarnaast eet ik ook roggebrood maar dat past niet in de bidon :)
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Op training 1/3 icethe en de rest water (wel wat zout erbij, haalt de zoete smaak weg).
Op tochten etc. Isostar.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Half appelsap, half water.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jo2601 schreef:
kermit schreef:Alleen water op niet al te lange ritjes voldeed vroeger bij mij wel, tegenwoordig niet meer. Word er enorm slap van. Tijdje lang Isostar gebruikt, maar die smaak is me tegen gaan staan. Dus nu alweer enkele jaren water met siroop (uit die metalen flessen) en een bruistablet magnesiumpoeder (van de drogist) in de drinkzak, 2 of 3 liter afhankelijk van de plannen ;-)
Bij dagtochten nog een snuifje zout erbij, zo weinig dat je het niet echt proeft.

Op ritjes van 1,5 uur gaat er ook ongeveer 1,5 liter vocht doorheen... :)
Word je van die magnesium niet moe van.

Normaal neem je magnesium vlak voordat je naar bed gaat.
Magnesium is er voor om je spieren rust te geven na intensieve training.
Ik dacht altijd dat ik moe werd van het fietsen, maar het is dus de magnesium! ;-)

Nee, geen idee. Ik doe het erbij vanuit de gedachte "baat het niet schaadt het niet" en de smaak wordt er ook beter door. Ben verder niet zo fanatiek met voeding bezig, gewoon lekker fietsen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Teveel magnesium kan zeker schadelijk zijn. Hoewel ik niet weet hoeveel je er dan van moet nemen.
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

Jo2601 schreef:
kermit schreef:Alleen water op niet al te lange ritjes voldeed vroeger bij mij wel, tegenwoordig niet meer. Word er enorm slap van. Tijdje lang Isostar gebruikt, maar die smaak is me tegen gaan staan. Dus nu alweer enkele jaren water met siroop (uit die metalen flessen) en een bruistablet magnesiumpoeder (van de drogist) in de drinkzak, 2 of 3 liter afhankelijk van de plannen ;-)
Bij dagtochten nog een snuifje zout erbij, zo weinig dat je het niet echt proeft.

Op ritjes van 1,5 uur gaat er ook ongeveer 1,5 liter vocht doorheen... :)

Word je van die magnesium niet moe van.

Normaal neem je magnesium vlak voordat je naar bed gaat.
Magnesium is er voor om je spieren rust te geven na intensieve training.

Magnesium is idd rustgevend.
En echt serieus, ik geef het als supplement aan een druk, nerveus paard ..... :o :-D Zo'n papieren zak staan van 25kg.

Edit: dat betreft dan magnesiumoxide...zal wel anders zijn als werking dan magnesium.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Magnesium oxide word gebruikt in laxeermiddel, geloof niet dat dat lekker fiets :winkie: :bier:
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Sportdrankje en vaak ook gewoon water of aanmaak Limonade om er wat smaak aan te geven. In de drinkrugzak sowieso alleen maar water.
Plaats reactie