Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Omdat het komende dagen slecht weer lijkt te worden, vandaag tóch maar weer een rondje CK. Door té makkelijk er over denken en slordig sturen laatste klimmetje niet gehaald. Tevens knotste bij de daarop volgende afdaling met mijn linker pedaal tegen een boomstronk. Dat had een bijna valpartij tot gevolg, verder geen schade. Even een flinke slingerpartij, maar de RoRo had al weer snel weer grip waardoor ik op een haar na een boom miste. Een fractie dacht ik dat het goed mis zou gaan, maar een licht geschaafde knokkel op de pink en een flink verhoogde hartslag was alles. Die Nano X pedalen kunnen dus aardig wat hebben trouwens; thuis gekomen er viel niets te bespeuren, terwijl de klap toch heftig was.

Ondanks alles toch weer gemiddeld 18,1 gehaald. Dat dan weer wel... 8)
Laatst gewijzigd door Ad58 op di 7 september 2021, 20:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Jonge wat een progressie. Hoe doe jij dat?
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik weet het niet! Gewoon doortrappen denk....Ik heb trouwens wèl gemerkt dat ik sneller ga indien ik in een verzet zit wat lekker aanvoelt, in ieder geval niet boven je macht fietsen. Daar zoek ik best veel naar onderweg. Te licht is ook niet goed, het moet precies goed zijn...
Maar ik word nog steeds ingehaald hoor! Alleen verdwijnen ze nu niet zo snel meer....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ad58 schreef:Omdat het komende dagen slecht weer lijkt te worden, vandaag tóch maar weer een rondje CD. Door té makkelijk er over denken en slordig sturen laatste klimmetje niet gehaald. Tevens knotste bij de daarop volgende afdaling met mijn linker pedaal tegen een boomstronk. Dat had een bijna valpartij tot gevolg, verder geen schade. Even een flinke slingerpartij, maar de RoRo had al weer snel weer grip waardoor ik op een haar na een boom miste. Een fractie dacht ik dat het goed mis zou gaan, maar een licht geschaafde knokkel op de pink en een flink verhoogde hartslag was alles. Die Nano X pedalen kunnen dus aardig wat hebben trouwens; thuis gekomen er viel niets te bespeuren, terwijl de klap toch heftig was.

Ondanks alles toch weer gemiddeld 18,1 gehaald. Dat dan weer wel... 8)
Woensdag, toen waren wij er ook (met 3en). Heb nog wel een beetje uitgekeken naar een felgeel/groene Cube maar niet gespot :)

Mocht je drie personen met een lichtblauwe, een zwarte en een grijze fiets hebben zien staan (wij hebben nog weleens ouwehoerstops ;-)) dan waren wij het...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

AH, jammer! Ouwehoeren kan ik stukken beter dan mtb,-en! Ik ben er meestal tussen 11.00 en 13.00. Jullie?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wij zijn ook rond elven gestart, vanaf het pannekoekenhuis.
Alledrie de rondjes gedaan, met ouwehoerstops erbij zullen we er best lang over gedaan hebben denk ik maar dat hou ik allang niet meer bij :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Na een paar dagen ziek te bed vandaag het fietsen weer opgepikt. Zeer rustig gereden want ik was nog wat slapjes. Rondje CK, foutloos op dat verrekte laatste klimmetje na en tóch nog 17,3 km/uur gemiddeld. Voor dat gemiddelde moest ik een paar weken geleden alles uit de kast halen, nu met twee vingers in de neus...
Dat heet progressie geloof ik..
Laatst gewijzigd door Ad58 op di 7 september 2021, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat het halve wielerpeloton zeer geïnteresseerd is in wat jij slikt!


Maar zonder dollen: lekker bezig. Voor nog meer lol: gooi die teller weg :wink: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Waarom zou dat meer lol geven?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik slik niets hoor Lars! Niet eens voor mijn MS op af en toe wat pijnstillers en spierverslappers na.
Maar ik vind het nog lang niet goed genoeg. Bochtenwerk kan stukken beter en sneller. Ook mijn conditie moet beter. Voorlopig blijf ik dan alleen nog maar trainen op het Cadettenkamp. Pas als ik dat laatste klimmetje probleemloos aankan, ga ik eens over Dorst denken....
En dat computertje kijk ik alleen maar op als ik klaar ben.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Ad58 schreef:Pas als ik dat laatste klimmetje probleemloos aankan,
Hier liep ik altijd vast, tot ik noodgedwongen langzamer omhoog moest omdat ik achter mijn neefje (9) reed die stilviel. Nu blijkt dat ik moeiteloos boven kom als ik maar niet te snel de bocht (linksom omhoog) in wil. Rustig erin sturen en in een laag verzet rustig omhoog trappen is voor mij de beste manier. Nu lukt het alleen nog niet als ik mijn dochter erachter heb hangen (dan komt de bocht niet lekker uit).

Als je met deze snelheid Cadettenkamp rondgaat, moet Dorst toch ook wel lukken? Ik mis conditie, techniek en heb aardig overgewicht en rij echt niet zo snel als jij (denk ik), maar Dorst rondkomen is geen probleem. Er is niemand die je fiets af komt pakken als je een keer door iemand wordt ingehaald of een voetje aan de vloer moet zetten. Hoop ik toch, of ik heb tot nu veel geluk gehad...
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Aha, dus ik ben niet de enige! Wat is jouw verzet? Ik zit op het middelste blad vóór en het kleinste achter. Het gekke is dat ik af en toe moeiteloos omhoog kom, maar ook even vaak niet....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Middenblad en kleinste achter? Daar red ik het niet mee op dat bultje, da's een behoorlijk zwaar verzet.
Meestal gooi ik 'm halverwege snel op de granny, hangt er een beetje vanaf hoeveel energie ik nog heb op dat moment. Maar als ik 'm wel op de 32 (jouw middenblad) laat liggen gaat-ie achter toch op een van de grootste kransjes.

Ter info, ik ben 54 en doordat ik ook nog bètablokkers slik (verlagen de hartslag) is de explosiviteit niet echt meer wat het geweest is... Een gezond jonger iemand zal geen probleem hebben om daar op de 32 voor te blijven.
Maar jij bent nog wat ouder dan ik toch? Dan is 32-11 wel een zwaar verzetje hoor...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik denk dat met "kleinste" het lichtste verzet bedoeld wordt ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Klopt
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gesloten