Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

100 pagina's, dan moet je toch wat.... Wat is er nu mooier dan op je MTB te klimmen en te gaan fietsen? Pijn heb ik tóch, dus kan ik het net zo goed op de fiets hebben. En dat mijn blaas opstandig is; het zij zo. Al pis ik in mijn broek (is nog nooit gebeurd, maar je weet maar nooit) en barst ik van de pijn; ik ga fietsen.

Af en toe helpt deze self-pep-talk echt. Lang niet altijd, maar nu lekker wel.

Even de fiets globaal geïnspecteerd en off we go. Na klein kwartiertje zit ik al op de Galgenweg en zie ik de ingang van route Cadettenkamp al verschijnen. Na een korte drinkpauze kan het feest beginnen. Ik neem me voor lekker rustig te fietsen; snelheid is onbelangrijk nu. En het gaat heerlijk. Zelfs mijn bochtenwerk lukt zowaar een beetje. Nog steeds hopeloos, maar voor mijn doen lang niet slecht. Ik slalom heerlijk relaxed tussen de bomen door over de mooie singletracks. De verleidelijke afslag naar Vrachelen laat ik letterlijk links liggen. Hoe verstandig van mij!

Na de oversteek langs de weide last ik even een drinkpauze in. Het is goed warm. Daarna weer het bos in en op weg naar de klimmetjes. Ik neem ze zowaar zittend, dat is de eerste keer geloof ik. Bij de laatste klim schakel ik verkeerd (naar zwaarder i.p.v. lichter) dus deze haal ik jammerlijk niet.

Maakt niet uit, het belangrijkste is dat ik weer op de fiets zit. Na het afdalinkje ga ik weer de Galgenweg op, terug naar huis. Mission accomplished! Nu even kijken hoe dit ritje uitpakt en of ik morgen misschien wéér kan!
Laatst gewijzigd door Ad58 op di 7 september 2021, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ad58 schreef: di 7 september 2021, 18:09 ik ga fietsen.

(...)
Mission accomplished!
(...)
Geweldig Ad. Vergeet niet dit soort momenten te vieren
Eucalypta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 4 september 2021, 22:19

Wauw!! Respect! Als dat niet dé manier is om je 100 pagina tellende eigenste topic te vieren dan weet ik het ook niet meer...
Ik lees ook erg verstandige besluiten tussendoor, ik weet hoe verschrikkelijk lastig dat is kiezen tussen willen en verstandig doen...dus hulde!
En wat een prachtig weer voor een rit...
Hopelijk positief nagenieten en al was t niet altijd t juiste..je had toch ook weer een verzetje! 😉
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zeker weten Eucalypta! En vanmiddag ben ik heerlijk aan het koken. Dat is ook een passie van mij, maar dat is is weer een ander verhaal.... :lol:
En inderdaad! Verstandige besluiten vallen niet altijd mee. En ze zijn zo saai... Heel misschien komende vrijdag een tweeluikje dan. Dat is lekker onverstandig tenminste! :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Ad58 op di 7 september 2021, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Johanson schreef: di 7 september 2021, 18:24
Ad58 schreef: di 7 september 2021, 18:09 ik ga fietsen.

(...)
Mission accomplished!
(...)
Geweldig Ad. Vergeet niet dit soort momenten te vieren

Haha, dat vergeet ik nooit hoor! Het après MTB-en staat hoog in het vaandel hier..... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Hier nog een lurcher die het wel netjes vind even iets van haar te laten horen.

Wat een topic, Ad. Tsjonge, wat kreeg en krijg jij het voor de kiezen.
En alhoewel je het er zelf misschien niet altijd mee eens bent, bewonder ik je doorzettingsvermogen!
Fijn dat het je lukt jezelf op die fiets te hijsen en te kunnen zeggen.. ik ga er gewoon voor, klote is het toch al maar deze prestatie heb ik maar weer!

Heel herkenbaar, die keuzes, overwegingen.. balans zoeken.
Maar 1 ding is zeker, de mooie momenten die je beleeft tijdens het uitvoeren van je hobby die blijven je bij.
En daar draait het leven om, denk ik dan maar.
Hoe naar het soms ook is allemaal.

Ik wens je veel goeds toe en bedankt dat we zo met je mee mogen kijken en leven. :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Geen dank hoor Hiltsje! Ik heb er zelf voor gekozen om jullie een inkijkje te geven. Het topic is eerst gestart als een beginner die wat vragen had. Ik had geen zin om om de feiten heen te draaien, dus vermeldde ik maar eerlijk dat ik een MS-patient ben. En de bijbehorende pieken en dalen. Toen kreeg ik toch behoorlijk wat reacties van mensen die ook met hun gezondheid sukkelen. En werd het me duidelijk dat mijn topic voor een veel groter aantal mensen dan ik verwachtte, enorm motiverend werkt. Mensen die ook chronisch ziek zijn of op de een en of andere manier een beperking hebben. Maar je bent je ziekte of beperking niet! Dus besloot ik om maar door te schrijven. Als ik op deze manier mensen een duwtje in de juiste richting kan geven, is dat de grootste beloning die ik me kan voorstellen.
En jij bedankt voor je warme, positieve reactie!
Laatst gewijzigd door Ad58 op wo 8 september 2021, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi Ad, en ook mooi opgeschreven :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dankjewel! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Toch stimulerend die 100 pagina's en hartverwarmende reacties! Vandaag kon ik zowaar wéér een ritje aan! Ondanks mijn hardnekkige bekkenbodemkramp/pijn. En om de 5 minuten moeten pissen.
Het eigenaardige is, dat het haast verdwijnt zodra ik op de fiets zit, dat was gisteren ook al zo. In hoeverre zit zoiets tussen je oren, vraag ik me dan af. Maar goed het is weer eens wat anders, een blaas tussen je oren. Alhoewel, eigenlijk ben ik altijd al een zeikerd geweest.. Dat verklaart een hoop! :lol: :lol: :lol:

Met goed, vandaag heb ik bewust een tikje sneller gereden dan gisteren. 0.3 km/uur op het Cadettenkamp sneller om precies te zijn. Op het hele ritje 0,6 km/uur sneller. En dat was goed te voelen. Bij het laatste klimmetje was ik leeg. En transpireren als een gek.... Vooral toen ik een thuis kwam sproeide het zweet uit al mijn porïen Ik moet nog hard aan mijn conditie werken. Is ook niet vreemd... Maar ik ben toch helemaal happy dat het vandaag weer lukte!
Laatst gewijzigd door Ad58 op wo 8 september 2021, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Kan het zijn dat als je op de fiets zit je afgeleid bent en daarom je spieren meer ontspant?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zou zomaar kunnen inderdaad. Sluit ook aan bij de onderzoeksresultaten afd. urologie. Daar zijn eigenlijk, behoudens een sterk verhoogde bekkenbodemspanning, geen afwijkingen gevonden. En die bekkenbodemspanning is dan weer het resultaat van die pijn in de onderbuik door die twee navelbreukoperaties. Door forse pijn ga je onwillekeurig je spieren aanspannen. En bij MTB-en is er zoveel focus vereist, dat er geen ruimte is voor wat anders.
Maar goed, reden te meer om meer te fietsen dus.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hopelijk blijft het prima fietsweer en kan je weer wat gaan genieten van het fietsen!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik hoop het ook!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Mooi om te lezen weer, voor dit soort verhalen zitten we hier!! Maar uiteraard ook om bij de minder vrolijke items je een hart onder de riem te steken.
Gesloten