Hoe omgaan met de vele "minihobbels" in Amerongen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Dat laatste onderschrijf ik wel; ik heb sinds kort een fully (zaterdag Amerongen mee gefietst) en daar ben ik maar wát blij mee, zeker op mijn vaste route waar dit geen overbodige luxe is. Toch fiets ik al ruim 20 jaar op een hardtail, en ik heb het nooit echt gemist.

Als je trouwens ook in de Alpen gaat fietsen, en je kunt je het veroorloven, zou ik zeker voor een fully gaan. Meer comfort = beter.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, maar ik begreep dat de fiets ook ingezet gaat worden voor toeren op de weg, misschien ook met wat bagage? Dat zou imo sterk voor een hardtail pleiten.

Ik heb al vanaf '99 continue de beschikking gehad over een fully en een hardtail naast elkaar, en ook met beiden "overal" gereden: lokaal, Ardennnen, Alpen en op straat (ook in de bergen). Voor puur terreingebruik ben ik echt een fully-fan, al heb ik ook op de hardtail veel plezier.
Maar voor gemengd weg- en terreininzet zou ik zeker voor een hardtail kiezen. Echt de meest allround fiets die er is...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Het probleem van TS over de remkuilen wordt nu overstemt door de fully/ht discussie.
Ik rij al een tijdje op een fully maar ook daarmee kunnen die remkuilen best ectreem zijn, zeker met wat snelheid. Het gaat dan in eerste instantie imho om techniek. En dat is meer dan alleen staan op de pedalen. Het makkelijk over remkuilen vliegen vraagt ook een zekete losheid in je houding en je connectie met je fiets.
Ik sta op mn pedalen en mn fiets stuitert onder me alle kanten op zonder dat ik daar zelf veel van voel. Mn armen en benen zijn dusdanig 'los' dat ze als schokbrekers werken.
Op een ht zal dat natuurlijk wat lastiger gaan dan op een fully, maar bij die techniek begint het toch wel....

Vandaag voor het eerst Leersum gereden. Super baantje, waar ik met een 29"er fully volgens mij de best 'passende' fiets heb. Ook springen op de vele bultjes gaat heel goed. Heel veel lol gehad
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie