keuze hardtail

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
MTB D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 20 november 2015, 14:43
Mijn mountainbike: OUD

ik wilde eigenlijk een canyon kopen maar door alle problemen die ze hebben durf ik dat eigenlijk niet meer.
deze: https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... l-6-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat is een beetje een vergelijkbare fiets. ik wil niet meer als 1000,- uitgeven.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De meeste problemen schijnen nu opgelost te zijn en de levering lijkt nu ook vlotter te lopen.
Zie daarvoor het grote Canyon topic.
Wellicht daarom toch het overwegen waard?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Anders gewoon nog een maandje wachten. Komt vast goed daar in Koblenz.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik vind die bike wel erg mooi en het wachten idd wel waard. Maar ik weet dan ook niet hoe lang de levertijd is dus mijn advies slaat nergens op. :roll:
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Voor dit model zijn de levertermijnen voor de meeste maten aanvaardbaar, en betrouwbaar.
Ikzelf heb er eentje begin november besteld, levertermijn week van 7 december volgens site.
Eind vorige week bleek hij al geassembleerd. Ondertussen heb ik betaald, en zal hij er eind deze / begin volgende week zijn

Omwille van de problemen die ze inderdaad bleken te hebben, heb ik regelmatig contact met hen gehad (via chat & mail). Zo was ik goed op de hoogte van de voortgang van mijn bestelling.
MTB D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 20 november 2015, 14:43
Mijn mountainbike: OUD

wat ik eigenlijk vragen wilde is zijn er nog meer merken die een goede fiets hebben voor redelijke prijs.
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

http://www.fiets.com/atbrace/sensa/sens ... 2016-heren" onclick="window.open(this.href);return false;

Sensa Merano TNT Comp - 2016
De Sensa Merano TNT Comp 2016 mountainbike is een toppers.
Deze fiets heeft een top afmontage van Shimano onderdelen.
Niet alleen aan de techniek is het te merken dat dit echt een goede fiets is.
Ook het vernieuwde Aluminium frame is lichter en erg stijf waardoor een zeer directe overgang
van de kracht die je ontwikkelt naar snelheid van de fiets.

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eeehm.. nee. Haalt het volgens mij niet bij die Canyon. Maar: goede poging.

En linken naar een echte review in plaats van een verkoopsite is toch nog wat sterker hoor :-q !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

Hmm voor deze prijs is de Canyon niet te evenaren, de link is bedoelt als alternatief voor MTB D, zodat hij daar even kon kijken.
Racingthewagon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 4 februari 2016, 10:50

On One out of the UK has great bikes at pretty good prices. They always have a sale on.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Deze prijs is simpelweg niet te halen met andere merken, echter Radon kan er nog goed in de buurt komen.
Als je kijkt naar merken als bijvoorbeeld een Merida, dan zit je met dezelfde afmontage op +/- 1049 euro, echter heb je dan geen Reba maar een XC30 vork. De stap erna is 1849 met SLX en een Fox 32 Float.

Uiteraard is er bij de lbs in de meeste gevallen wel iets met de prijzen te doen, maar evenaren doe je het niet. Moet een merk dat willen?
NextBikeParts
Ride your own way!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb proefgereden op de Sensa Merano en de Fiori.
In vergelijking met de Canyon zijn de Sensa's minder snel op snelheid te krijgen en voelt het meer als een toerfiets.
De Canyon is wendbaarder en speelser en accelereert lekker snel.
Vandaar dat ik nu een Canyon heb. :-)
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

tripod schreef:Deze prijs is simpelweg niet te halen met andere merken, echter Radon kan er nog goed in de buurt komen.
Als je kijkt naar merken als bijvoorbeeld een Merida, dan zit je met dezelfde afmontage op +/- 1049 euro, echter heb je dan geen Reba maar een XC30 vork. De stap erna is 1849 met SLX en een Fox 32 Float.

Uiteraard is er bij de lbs in de meeste gevallen wel iets met de prijzen te doen, maar evenaren doe je het niet. Moet een merk dat willen?
Helemaal met je eens hoor. Maar ja er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Heb een fiets bij de lbs weg die erg vergelijkbaar is met de Grand Canyon CF 5.9 (€1599)
Deze is normaal €1850 maar omdat het een overjarig model was heb ik meer dan 30% korting gekregen en dus goedkoper dan de vergelijkbare Canyon.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

massen schreef:
tripod schreef:Deze prijs is simpelweg niet te halen met andere merken, echter Radon kan er nog goed in de buurt komen.
Als je kijkt naar merken als bijvoorbeeld een Merida, dan zit je met dezelfde afmontage op +/- 1049 euro, echter heb je dan geen Reba maar een XC30 vork. De stap erna is 1849 met SLX en een Fox 32 Float.

Uiteraard is er bij de lbs in de meeste gevallen wel iets met de prijzen te doen, maar evenaren doe je het niet. Moet een merk dat willen?
Helemaal met je eens hoor. Maar ja er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Heb een fiets bij de lbs weg die erg vergelijkbaar is met de Grand Canyon CF 5.9 (€1599)
Deze is normaal €1850 maar omdat het een overjarig model was heb ik meer dan 30% korting gekregen en dus goedkoper dan de vergelijkbare Canyon.
Ja je moet je dan echt richten op de overjarige modellen waar een dealer echt vanaf moet. 30% is namelijk de gehele marge van een fiets. Met een beetje geluk kan de dealer nog 2% pakken, maar heel veel meer zit er niet op.

Aan de topicstarter kan ik vooral aangeven, ga bij verschillende dealers langs, bekijk diverse bikes, praat met de mannen/vrouwen van de winkel over de fietsen. Waar je een goed gevoel bij hebt moet je kopen.
Zeker de fietsen rond de 1000 euro, als je kijkt naar de "echte" mountainbike merken, is het allemaal vergelijkbaar qua kwaliteit. Alleen het ene merk steekt er een SLX derailleur op en de ander heeft er een XT op zitten. Of in dit geval met de Canyon een Reba vork of een XC30 vork.

Daar kunnen we nog complete verhalen over schrijven, maar jij moet er zelf mee rond rijden :)
NextBikeParts
Ride your own way!
Plaats reactie