Nederlandse wetgeving

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
clourens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 oktober 2008, 11:05
Mijn mountainbike: Specialized Carbon Comp/Marathon 29, Cube LTD Comp, Lapierre Zesty AM, Salsa Beargrease

Ik heb er destijds juist voor gekozen om een nieuwe mountainbike (Cube) te laten voorzien van spatborden, drager, dynamo-naaf en vaste voor- en achter verlichting. Voornamelijk i.v.m. mijn eigen veiligheid en gezien worden. Heb wel een keer een bekeuring gekregen, maar dat was vanwege door rood rijden.... Reflectoren heb ik niet, maar had toen wel schwalbe banden met zo'n reflectie streep erop.

Mensen kijken wel vreemd op als je dan in het bos rijdt, met de verlichting (automatisch als het wat donkerder wordt), en ortlieb tassen op de achterdragers, en iemand heuvelop inhaalt ;-)
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

klink wel een beetje dom zoals je het zegt. al die troep op je fiets schroeven voor je eigen veiligheid en dan door rood gaan fietsen...
clourens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 oktober 2008, 11:05
Mijn mountainbike: Specialized Carbon Comp/Marathon 29, Cube LTD Comp, Lapierre Zesty AM, Salsa Beargrease

;-)

Was een punt waar het eigenlijk "onzin" is om te wachten voor een rood verkeerslicht op het fietspad, maar goed, helaas stond er op een dag een agent om de hoek en die gaf het door aan zijn collega's even verderop. Balen, maar dat krijg je ook met gewenning en altijd dezelfde route rijden... Heb er van geleerd (om eerst goed rond te kijken naar iets "blauws").
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

clourens schreef:;-)

Was een punt waar het eigenlijk "onzin" is om te wachten voor een rood verkeerslicht op het fietspad, maar goed, helaas stond er op een dag een agent om de hoek en die gaf het door aan zijn collega's even verderop. Balen, maar dat krijg je ook met gewenning en altijd dezelfde route rijden... Heb er van geleerd (om eerst goed rond te kijken naar iets "blauws").
Is wellicht verstandiger om uit te kijken naar iets roods..... :lol:
clourens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 oktober 2008, 11:05
Mijn mountainbike: Specialized Carbon Comp/Marathon 29, Cube LTD Comp, Lapierre Zesty AM, Salsa Beargrease

8-)
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Hoe groot is de kans dat je de politie fysiek tegenkomt?
Meestal zitten agenten in een voertuig en rijden je voorbij of staat er in de berm een grijze Zafira.
Ik zou me er geen enkele zorgen overmaken.
Plaats reactie