Nieuwe MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
onbekend172
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 oktober 2012, 16:35

Hallo,

Ik heb pas op marktplaats een nieuwe mountainbike gekocht. Een Merida magnesium marathon shotgun. Deze koste 180 euro. En weegt 14 Kilo. De achter en voor derailleur zijn XT afgemonteerd. De rest LX
Omdat ik net begin en ik er totaal geen verstand van heb, dacht ik ik vraag gewoon wat jullie er van vinden. Kan ik (een jongen van 14 jaar) hier op beginnen? Of moet ik deze zo snel mogelijk weer verkopen en een andere zoeken?

Afbeelding

Alvast bedankt
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ziet er uit als een prima beginners bike! Door de v-brake remmen heb je ook minder onderhoud nodig.
Als de maat correct is zou ik hier lekker op beginnen, met de tijd kom je er wel achter dat je hier en daar wat betere onderdelen erop zou willen. Dit lekker op rijden en sparen voor een betere is altijd een goede oplossing.
NextBikeParts
Ride your own way!
onbekend172
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 oktober 2012, 16:35

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb nog een vraag.
Tijdens het fietsen viel mij het op dat je duidelijk hoorde dat je schakelde. Is dit normaal?
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dat je kunt horen dat je overschakelt is normaal, een klik, een kort ratel als de ketting van tandwiel verandert.
Na het overschakelen moeten de geluiden ook weer weg zijn.
onbekend172
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 oktober 2012, 16:35

Ja die zijn weg na die tijd :)
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Prima fiets voor een 14jarige. GEwoon lekker het mtb-en op leren.
Deze hoef je echt niet gelijk door te verkopen :-D
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
trek3900
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 19:43
Mijn mountainbike: Trek 4000

Hallo onbekend ik ben zelf 15 jaar ik woon in de buurt van sittard-geleen heb je zin om partner,s te worden en samen te touren en te fietsen ik heb whatsapp telefoon en beltegoed we kunnen als elkaar bereiken als je samen wilt fietsen zou ik leuk vinden ik zoek zelf een partner ik fiets zelf ook pas weer 4 weken ik kheb zelf ene auto ongeluk geha den ik weet leuke paatjes en bossen om te beginnen schrijf maar recatie terug

groetjes nick,
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

en deze ......... mag je er zelf doorstrooien? ;-)

gekheid hoor

@TS: Mooie fiets, niks mis mee!
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
onbekend172
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 oktober 2012, 16:35

Bedankt, dan fiets ik hier gewoon lekker op door

trek3900 schreef:Hallo onbekend ik ben zelf 15 jaar ik woon in de buurt van sittard-geleen heb je zin om partner,s te worden en samen te touren en te fietsen ik heb whatsapp telefoon en beltegoed we kunnen als elkaar bereiken als je samen wilt fietsen zou ik leuk vinden ik zoek zelf een partner ik fiets zelf ook pas weer 4 weken ik kheb zelf ene auto ongeluk geha den ik weet leuke paatjes en bossen om te beginnen schrijf maar recatie terug

groetjes nick,
Sorry, ik woon zelf in Twente dus dat gaat niks worden :/ Maar het leek mij wel leuk :)
Plaats reactie