Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ad58 schreef: di 7 september 2021, 20:41 Geen dank hoor Hiltsje! Ik heb er zelf voor gekozen om jullie een inkijkje te geven. Het topic is eerst gestart als een beginner die wat vragen had. Ik had geen zin om om de feiten heen te draaien, dus vermeldde ik maar eerlijk dat ik een MS-patient ben. En de bijbehorende pieken en dalen. Toen kreeg ik toch behoorlijk wat reacties van mensen die ook met hun gezondheid sukkelen. En werd het me duidelijk dat mijn topic voor een veel groter aantal mensen dan ik verwachtte, enorm motiverend werkt. Mensen die ook chronisch ziek zijn of op de een en of andere manier een beperking hebben. Maar je bent je ziekte of beperking niet! Dus besloot ik om maar door te schrijven. Als ik op deze manier mensen een duwtje in de juiste richting kan geven, is dat de grootste beloning die ik me kan voorstellen.
En jij bedankt voor je warme, positieve reactie!
Een bericht van Ad uit 2021. Wel typerend voor Ad maar ik kende hem niet.
RIP.
"This species has amused itself to death"
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mijn oprechte deelneming aan iedereen die dit toekomt.

Als het woensdag fatsoenlijk weer is zal ik de 'Ad58 remembrance ride' doen (3-luik D-V-C).

Waarbij ik iedereen dan ook wil aansporen om in dit elk jaar in November of December te doen, al dan niet gezamenlijk :-q

Een donatie aan het MS-fonds zou ook niet misstaan.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Wow…. Heel veel Posts geleden wat intensiever contact gehad. Wat een enorme positivo was hij. Rust in vrede….
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ivocare schreef: za 26 november 2022, 14:18 Helaas moet ik melden dat Ad vorige week overleden is. Ik werd stil van het bericht en heb beloofd op het forum een laatste bericht te plaatsen. Ad zal ik blijven herinneren als ontzettende doorzetter en vrolijke man.

RIP Ad.
Sjezus man……

Ik schrik me rot. Vaak op de app gehad, en 1x bij ‘m thuis geweest. Wat was hij toen enthousiast over zijn nieuwe Niner. Ik had veel bewondering voor zijn grenzeloze vechtlust en optimisme. Moge de beste man eindelijk zijn rust vinden. :((
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prulleman schreef: za 26 november 2022, 16:50 Ik stem ervoor om de zandklim bij cadettenkamp om te dopen tot "Mont Ad" of "Ad Ventoux"
Eens! :-q

En dan tijdens de “Ad58 Remembrance Ride” een bord oid plaatsen aan de voet van de klim. Wat een mooie en blijvende herinnering zou dat zijn.

(Deze ride maar ergens tussen kerst en oud-nieuw organiseren?)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oei, dat is schrikken inderdaad. Dacht hem vorige week nog even een berichtje te sturen, maar dat had waarschijnlijk al te laat geweest :((
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

:((
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Schrikken inderdaad :-{
Al was het wel te vermoeden dat het niet zo goed met Ad ging, gezien zijn afwezigheid op het forum al een tijdje, maar dit bericht verwacht je dan weer niet.

Ik ben ook eens bij hem thuis geweest om hem te helpen met wat afstelwerk aan zijn fiets. Omdat het op of rond koningsdag was werd ik ontvangen met oranje tompoezen bij de koffie. Aardige man met veel pech... ik had gehoopt dat het eindelijk eens beter met hem zou gaan maar helaas.
Prijs je maar gelukkig als je gezond bent want sommige mensen hebben die mazzel niet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Rust zacht Ad.
Sterkte voor een ieder die hem na stond.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Triest nieuws, sterkte aan degenen die hem persoonlijk hebben gekend.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ivocare schreef: za 26 november 2022, 14:18 Helaas moet ik melden dat Ad vorige week overleden is. Ik werd stil van het bericht en heb beloofd op het forum een laatste bericht te plaatsen. Ad zal ik blijven herinneren als ontzettende doorzetter en vrolijke man.

RIP Ad.
Slik :((

Vond het al een beetje stil , familie , kennissen ,vrienden sterkte toegewenst ...

Wat had die man doorzettings vermogen .... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Altijd best bijzonder. Iemand enkel digitaal 'kennen' door z'n posts te lezen en toch geraakt worden door zo'n bericht. Sterkte voor zijn familie!

Mooi initiatief om een stuk op die route naar hem te nomen. Ook wellicht een mooi moment om even een donatie te doen bij het MS Fonds https://nationaalmsfonds.nl/doneren/
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Arme Ad, gelukkig maar voor hem dat hij nu geen pijn meer hoeft te hebben. Ook ik ben wel eens bij hem geweest om iets over te nemen. Zo'n vriendelijke man waarvan het je pijn doet dat juist voor zulke mensen het leven niet altijd eerlijk is. Supertrots was hij op zijn Niner.
Giant-E schreef: zo 27 november 2022, 10:39 (Deze ride maar ergens tussen kerst en oud-nieuw organiseren?)
Als dat lukt ben ik er bij.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Sterkte voor de nabestaanden en vrienden, offline en online.

Rust zacht, Ad :bier:
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Tja dat is kloten....miste hem al op het forum...maar kende hem niet persoonlijk.
Was wel altijd een positieve man....jammer

Wat betreft dat bordje ....zul je toch bij de gemeente Breda moeten zijn...
Het is grond van Breda
Maar ik zou hem gewoon wegzetten en maar op gokken....
Als ik moet helpen met plaatsen hoor ik het graag

Gr Rob
Gesloten