Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Side swipe schreef: do 7 april 2022, 12:15
Welkom. Ik ben ook pas een paar jaar geleden begonnen nav een clinic via het werk.

weet je wat nog leuk is straks.....Als je slijtage onderdelen gaat kopen en je hebt de motorprijzen nog in je hoofd zitten.

Gaat dan ongeveer zo: "huh, kost die remschijf zo weinig, doe er dan maar twee :lol: :lol: :lol: :lol: "
Dank!
Inderdaad, had die beleving ook al eens toen ik tussendoor een crosser kocht om in de winter de conditie op peil te houden. :winkie: :winkie:
Guruman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 9 juni 2021, 15:22

Hallo Allemaal,
52 jaar, surfer en hardloper (en nog veel meer dingen). Sinds vorige zomer gaan mountainbiken. Ik woon in delft en rij heel vaak in Vlaardingen, de Broekpolder. Geweldige track, viel best veel en na 2 maanden mn sleutelbeen gebroken. In de winter weer begonnen en pak het nu wat anders aan. Meer op 80% rijden maar het racen van MTBn trekt me erg aan. Ik rij dus eigenlijk altijd op dezelfde track en wil vloeiend en snel willen rijden. Ben ook F1 fan en doe thuis aan simracen.

Ik begon voor een paar maanden op een Cannondale trail 5 maar nu een Trek xcaliber 9 gekocht. Wat een verschil. Ook met tubeless banden, mega veel grip. Gisteren mijn crankbrothers double shot 3 binnen, ik ga beginnen met clipless pedalen. Tot nu toe flat wat ik eigenlijk prima vind.

Lees geregeld post na, eigenlijk alles wat ik nu wil weten staat al ergens. Dank daarvoor.

groet
Tom
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welkom Tom.

Als je snel vorderingen wilt maken, dan is een clinic een goed idee.
Sneller rijden, minder vallen, meer behendigheid. Je leert het sneller met wat begeleiding.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Verginningpukker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 27 april 2022, 07:11

Hey!

Ik had de mountainbike.nl app op mijn telefoon en ben zodoende hier terecht gekomen. Ik ben Tazu, 43 jaar en kom uit de omgeving Steenwijkerland. Recreatieve fietser. Er zijn hier meerdere leuke routes in de buurt. Havelte, Staphorst, Woldberg, Appelscha, Beetsterzwaag etc.

Heb een Sensa Livigno SFB een Giant Escaper uit 1991 en een Mini Cooper S waar ik nog een treefrog / seasucker voor zoek 😁.
Guruman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 9 juni 2021, 15:22

ThaSingleTrackMastah schreef: za 23 april 2022, 10:32 Welkom Tom.

Als je snel vorderingen wilt maken, dan is een clinic een goed idee.
Sneller rijden, minder vallen, meer behendigheid. Je leert het sneller met wat begeleiding.
clinic geboekt! Neefje wilde ook beginnen en gaf hem een clinic kado. Bedacht me dat het voor mij ook wel goed zou zijn :-D
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Hoi
Laatst gewijzigd door Peelrijder op vr 22 maart 2024, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ha Geert, welkom.
Veel plezier hier, en bij je 24 uurs race :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Guruman schreef: do 5 mei 2022, 16:13 clinic geboekt! Neefje wilde ook beginnen en gaf hem een clinic kado. Bedacht me dat het voor mij ook wel goed zou zijn :-D
Helemaal goed, veel plezier :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

Hallo,

Na het niet meer kunnen sporten en hardlopen ivm blessures heb ik mijn op het mountainbiken gericht.
Ik heb al verschillende topics van dit forum en verschillende websites bekeken voor een juiste fiets.
Als het kan dan ontvang ik graag wat tips.

Ik eind 40 , 1,92m en 90kg kreeg via best bike advice het advies voor een XXL te gaan. Dat lijkt mij wat overdreven.
Qua merk zat ik aan Cube te denken ivm de geometrie. Verder Shimana XT of SLX afgemonteerd en een goede voorvork met stuurbediening. Verder graag voorzien van 1 of 2 voorbladen.
Daar ik begin met de hobby heb ik mij een budget van €1000 gesteld incl broek en eventueel schoenen. Ik ben dus zoekende naar een goede 2ehands fiets.

Ik wil er regelmatig mee gaan fietsen. Door de week ongeveer 3x een uur en 1x een flinke rit in het weekend.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Gr Dennis
Karren maar!!
jhwbike
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 12:34

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben benieuwd of jullie ervaring hebben met MTB-en in de polder.
Ik bedoel dat ik midden in de polder woon, en binnen een straal van 15 km geen MTB parcour en/of bossen heb.

Lijkt mij leuk om een MTB aan te schaffen, vandaar de vraag.

Groet, jhw
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Welke polder?
jhwbike
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 12:34

awinkel schreef: di 17 mei 2022, 21:17 Welke polder?
Gemeente Zuidplas
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bergschenhoek is de dichtstbijzijnde MTB route en daarna Krimpenerwaard volgens www.mtbroutes.nl
De rest lijkt vooral weiland te zijn en dus weinig mogelijkheden voor MTB’en te hebben.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dennis75 schreef: ma 9 mei 2022, 20:00 Hallo,

Na het niet meer kunnen sporten en hardlopen ivm blessures heb ik mijn op het mountainbiken gericht.
Ik heb al verschillende topics van dit forum en verschillende websites bekeken voor een juiste fiets.
Als het kan dan ontvang ik graag wat tips.

Ik eind 40 , 1,92m en 90kg kreeg via best bike advice het advies voor een XXL te gaan. Dat lijkt mij wat overdreven.
Qua merk zat ik aan Cube te denken ivm de geometrie. Verder Shimana XT of SLX afgemonteerd en een goede voorvork met stuurbediening. Verder graag voorzien van 1 of 2 voorbladen.
Daar ik begin met de hobby heb ik mij een budget van €1000 gesteld incl broek en eventueel schoenen. Ik ben dus zoekende naar een goede 2ehands fiets.

Ik wil er regelmatig mee gaan fietsen. Door de week ongeveer 3x een uur en 1x een flinke rit in het weekend.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Gr Dennis
Hallo Dennis, welkom.

Je vraag kan je het beste stellen in een eigen topic onder "Bikeadvies".
Ik denk dat je dan meer reacties krijgt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

jhwbike schreef: di 17 mei 2022, 12:37 Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben benieuwd of jullie ervaring hebben met MTB-en in de polder.
Ik bedoel dat ik midden in de polder woon, en binnen een straal van 15 km geen MTB parcour en/of bossen heb.

Lijkt mij leuk om een MTB aan te schaffen, vandaar de vraag.

Groet, jhw
Hallo jhw,
Van hartelijk welkom natuurlijk :-q
Ook in deze polder is het leuk vertoeven :-q en zijn alle routes makkelijk aan te rijden, bv van jou uit eerst naar Bergschenhoek en daarna door naar Zoetermeer, dan de Uithof Den Haag en als laatste Vlaardingen :-q of vice versa mag ook natuurlijk :wink: ohja Hoek van Holland mag je ook meenemen in dit rondje als je wil :D
Wil je een keer afspreken is helemaal okee... en welke kant het rondje op gaat is meer aan de wind richting :D beginnen met wind tegen is het advies :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie