Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vanmorgen een tweeluikje gereden: Cadettenkamp en Vrachelen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wederom fiets je meer dan ik :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Prulleman schreef: di 14 september 2021, 13:44 zo Ad, ondanks de tegenslag vorige week zag ik toch een mooie rit op Strava, inclusief Vrachelen :bier:
Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen :)
U vraagt en wij draaien:

Vanmorgen om, zoals zo vaak, al om 06.00 al opgestaan wegens hevige pijn en onrustige blaas. Pissen, pissen en nog eens pissen. Allemaal kleine beetjes. En pijn, pijn en nog eens pijn. Bekkenbodemkramp is niet fijn jongens en meisjes.....
Ik hoop dat het allemaal wat gaat zakken zodat ik kan gaan fietsen.
Gelukkig is dat het geval en om 10.30 zit ik op mijn fiets richting Cadettenkamp. Of ik Vrachelen erbij pak weet ik nog niet. Ik besluit dat op de spitsing pas te beslissen. Ik rijd in ieder geval wél wat langzamer, zodat ik voldoende energie overhoud.
En opeens is de track versperd door een rood/wit lint. Als ik dat optil en er onderdoor rijd, komen er een stel agenten op mij af! "Is er een moord gepleegd?" vraag ik hoopvol.... :tong Maar nee, het blijkt om een illegale chemische afvaldumping te gaan. Het drugscircuit is weer eens actief geweest. En flink ook, wijzen de agenten. Na een vermaning dat ik niet door die linten mag rijden, rijd ik door het volgende lint om de plaats delict te verlaten. :lol: Ik rijd op mijn gemakje naar de splitsing en besluit linksaf naar Vrachelen te gaan. Hoe lang is dat wel niet geleden? Dik een jaar schat ik zo. Ik verheug me er enorm op, en zal de hoogtepunten met jullie doornemen:
De wortelafdaling. Stelt op zich niets voor, maar wat vond ik hem eng de allereerste keer! Ik zoek de moeilijkste lijn op en knal er overheen. Zo, die is binnen.
Het dropje. Het duurde zeker 5 ritten voor ik die durfde. Ik rijd er naar toe. Dropper alvast naar beneden (voor de show). Een fractie is er even angst (voornamelijk omdat je niet kunt zien waar je gaat landen) maar ik zoek het hoogste punt van die dikke wortel op, kont maar achteren en hopla! Die heb ik ook alweer gehad.
Ik kijk uit naar de klimmetjes. En na een eindje fietsen komt de Y-splitsing in zicht. Ik versnel braaf, pak genietend het worteljumpje mee en kom tamelijk makkelijk boven. Waarna ik jammerlijk vastloop in de diepe uithollingen vlak voor de wortels aldaar.
Als ik al stilstaande rondkijk wat een betere route zou zijn, zie ik een gravelracer aankomen. Die gaat rechts om de boom en heeft dus geen last van de uithollingen. Onthouden!
Het afdalinkje en bobbeltjes daarna is altijd een feestje.
Dan kom ik in het echte klimgebied. Een paar klimmetjes haal ik nèt niet. En ik loop vast in een kuil met los zand. En ik val een keertje waarbij mijn Niner wat battlescars van een paaltje oploopt zag ik later. Niets aan te doen.
Ik steek de zandvlakte over en spot de nieuwe jump. Die bewaar ik voor later. En zo bereik ik zonder al teveel problemen weer de Vrachelse baan, op weg naar het laatste stukje Cadettenkamp. Dat gaat allemaal goed, en ik kom alweer wat hoger op het laatste klimmetje. Gaat vast goed komen!

Ik heb erg langzaam gereden omdat ik geen risico wil dat die rit een negatieve impact heeft. Eerst maar eens kijken hoe mijn lijf op die 27,5 km reageert.

Onderweg zag ik ook dat vanaf 20 september t/m medio oktober de Vrachelse baan wordt afgesloten wegens de aanleg van een 30 km zone. Best wel balen maar misschien geeft dit mij wel een duwtje om eens te gaan trainen op Dorst. Want daar ben ik nog een newbie eigenlijk.... Is wèl hoog gegrepen, but you must believe in miracles per slot van rekening.... 8)
Laatst gewijzigd door Ad58 op di 14 september 2021, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

mooi ad!! weer een ritje in de pocket
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Die klimmetjes kom je waarschijnlijk niet op omdat je je verhaal zo verteld dat het net is alsof we achterop jouw fiets zitten. :-q Dan word het natuurlijk iets zwaarder trappen.
Mooi dat je weer lekker gefietst hebt.
Nu weer even afwachten hoe het lichaam daar weer op reageerd?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, dat zal het zijn! En nu inderdaad weer even afwachten hoe het lichaam reageert. Er staat een volgend tweeluik in de planning voor vrijdag a.s. maar ik moet natuurlijk afwachten of dat wel gaat lukken. Er is een verschil tussen willen en kunnen....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

En aan de wil ligt het niet. Dat is al de helft van het fietsen.
Afwachten maar wat de vrijdag brengt. We gaan het vast weer lezen.
Succes alvast voor vrijdag.
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Het doet me meteen denken aan nierstenen die ik heb gehad. Man wat een pijn, nog nooit zoiets gevoeld. Kramp IN je lichaam is echt niet prettig. Naar zeg. :(

Des te fijner dat je zo'n lange, goede, fijne rit hebt gedaan! Nice! :D
Ik duim voor de tweeluik vrijdag. :-q
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ad58 schreef: di 14 september 2021, 20:34 Haha, dat zal het zijn! En nu inderdaad weer even afwachten hoe het lichaam reageert. Er staat een volgend tweeluik in de planning voor vrijdag a.s. maar ik moet natuurlijk afwachten of dat wel gaat lukken. Er is een verschil tussen willen en kunnen....
Inderdaad, maar alles begint met het willen. En als er iemand hier bewijst dat je meer kunt door het maar genoeg te willen ben jij het wel.
Ik reageer niet altijd maar volg dit topic wel altijd met hoop en bewondering Ad. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vrijdag gefietst?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Nope. Het tweeluik pakte verkeerd uit. Was toch teveel kennelijk. Nu even mijn wonden likken en zodra het weer kan simpel Cadettenkamp.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Een 10 voor toch koppig proberen :-q :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

We gaan weer gewoon opnieuw proberen Lars! Als iets niet lukt, wil dat niet zeggen dat het nooit meer lukt natuurlijk!
Planning voor komende week: maandag en woensdag Cadettenkamp. Vrijdag tweeluik met Vrachelen.
Of dat allemaal gaat lukken weet ik niet, maar de planning staat in ieder geval. Verdere planning: zodra Vrachelen weer een beetje lukt, ga ik Dorst weer proberen. Dan uitbouwen naar Dorst/cadettenkamp en dan het drieluikje.

Oh ja, en nog even doorsparen voor een Trek Fuel EX 9.7 2022. Voor eventuele sponsors: in raw carbon graag....en een Bontrager carbon wielset erbij mag ook gewoon..... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad :-q
Oh ja, en nog even doorsparen voor een Trek Fuel EX 9.7 2022. Voor eventuele sponsors: in raw carbon graag....en een Bontrager carbon wielset erbij mag ook gewoon..... :bier:
Als je pas bij levering hoeft te betalen kan je nog ff sparen en fondsen werven :wink:
Als je bij bestelling moet betalen heb je misschien een probleem. :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Ik hoefde voor mijn Remedy alleen een aanbetaling van 10% te doen. De rest betaalde ik op moment van afhalen. Dus er is inderdaad tijd om te sparen! Mooi fietsje die Fuel Ex! En een fully is wel fijn bij rugklachten e.d.
Gesloten