20-01-2013 Fijn Fietsen MTB tocht Toerclub Aalst-Waalre

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
berghhutte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: GT Xizang 29er
Contacteer:

Op zondag 20 januari 2013 organiseert Toerclub Aalst-Waalre weer haar jaarlijkse uitdagende Fijn Fietsen veldtoertocht. Start en finish zijn bij “Café Moonen”, Den Hof 29 in Aalst-Waalre.

Inschrijven kan tussen 09.00 en 10.00 uur. Men kan kiezen tussen diverse uitgepijlde afstanden 25, 35, 45 en voor de cracks een pittige 55km route. De route voert over de mooiste en uitdagende stukken bos en heide in de omgeving van Waalre, Heeze en Valkenswaard. Halverwege is er verzorging met gratis soep, thee en diverse versnaperingen. Fijn Fietsen Maartie Antonis zal bij start en pauzeplaats aanwezig zijn om eventuele technische calamiteiten op te lossen. Dragen van valhelm is verplicht.

Bij de start is er een gratis bewaakte fietsenstalling en op de route zijn er diverse begeleiders aanwezig voor oversteekplaatsen en EHBO. Het inschrijfgeld bedraagt € 4,- NTFU leden krijgen € 1 korting en voor jeugd tot 16 jaar is de deelname gratis. Bij terugkomst is er gelegenheid om de fietsen af te spuiten of om in Café Moonen de tocht nog even gezellig te evalueren.

Wilt u meer informatie over deze tocht kijk dan op onze website: http://www.dse.nl/tcaw" onclick="window.open(this.href);return false;
snelle trek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: trek 8000

Heb deze wel eens vaker in de sneeuw gefietst
Was toen goed tedoen.
________________________________________________________________________________________________________________________
[
Facebook ATB toertocht Melderslo
edje horrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: gt zaskar 2011 29 carbon

altijd een mooie en zware tocht in mij achtertuin
ze hebben hem gisteren voorgereden en het was goedn te doen
je moet niet verwachten dat je een snelle tijd kunt rijden
maar het blijft wel mooi en fun om in de sneeuw te bike
Dopehead.NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29er
Contacteer:

Zojuist nog 2 van de vaste lussen gereden rond Waalre en die lagen er heel mooi bij.
Tot zondag !
hmmmm, Doughnuts............
berghhutte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Contacteer:

De tocht is gisteren voorgereden en onder dezelfde condities gaat de tocht gewoon door.
Wel is besloten de 55km route te schrappen dus alleen de 25, 35 en 45km route wordt uitgepijld.
Advies is zoals hierboven aangegeven rustig aan te doen en lekker te genieten van het winterse landschap.
Morgen gaan we uitpijlen, waar nodig zullen we de gevaarlijke stroken omleggen.
Ik hou jullie op de hoogte van de situatie en zie iedereen graag zondagochtend.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Super dat het doorgaat. Ik ben weer van de partij om foto's te maken! Wees voorzichtig en geniet! :-q
Groetjes,
Connie
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

berghhutte schreef:De tocht is gisteren voorgereden en onder dezelfde condities gaat de tocht gewoon door.
Wel is besloten de 55km route te schrappen dus alleen de 25, 35 en 45km route wordt uitgepijld.
Advies is zoals hierboven aangegeven rustig aan te doen en lekker te genieten van het winterse landschap.
Morgen gaan we uitpijlen, waar nodig zullen we de gevaarlijke stroken omleggen.
Ik hou jullie op de hoogte van de situatie en zie iedereen graag zondagochtend.
Super dat de tocht doorgaat. We zijn van de partij.
Is de route gelijkt aan de van vorigjaar?
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
berghhutte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Contacteer:

De route is gelijk aan die van afgelopen jaar op een paar aanpassingen na.
berghhutte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Contacteer:

Laatste nieuws zaterdag 19-01-2013

Net terug van het uitpijlen van de route. De route ligt er optimaal bij.
Het is schitterend om in dit sneeuwlandschap een tocht te mogen organiseren.
Aanpassing van de rijstijl aan de omstandigheden wordt natuurlijk altijd aanbevolen.
De langste afstand van 55km is ingekort tot 45 km.
Afstanden die te rijden zijn: 25km, 35km en 45km.

Tot morgen.
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Is Connie er ook om de foto's te verzorgen?
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Natuurlijk, probeer mij maar eens weg te houden :-D , zeker als we zulke mooie sneeuwomstandigheden hebben!
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Ik moet alleen wel een plekje opzoeken waar ik met de auto dicht in de buurt kan komen, want met dit weer moet ik zoveel kleren aantrekken dat ze me gewoon kunnen rollen, dan is fietsen geen optie meer ... :wink:
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Een leuke tocht!
Bij de start stonden een paar mooie GT's bij de start van onze vrinden van Fijn fietsen.
Parcours was prima. Het winterlandschap prachtig. 2 schuivers gezien, maar verder zonder problemen.
Lekker soepje onderweg. Hier en daar een verdwaalde malloot zonder helm.
Niet te gek druk. Dus we konden goed doorknallen.
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Mooi tochtje, rolde lekker en een goei suupke.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

Hoi allemaal,

Het was een koud ochtendje! Op de eerste plek heb ik me tussendoor nog warm staan zingen (ben gisteren naar Les Miserables geweest, dus ik had aan materiaal geen gebrek), op de tweede plek stond ik echter vol op de wind en redde ik het niet meer met m'n één-mans flashmob. :-D

Op een gegeven moment m'n zakje met handwarmers tevoorschijn gehaald. Nog nooit geprobeerd en met ijskoude vingers leek dat me wel het juiste moment om dat spul eens te testen. Flink geschud en gekreukeld, tijdens het uitpakken al wel gezien dat het spul een half jaar over de datum was, gauw in m'n handschoenen gestopt en wachten maar ... Nou, dat viel toch tegen. :-{ Twee uur later, toen ik thuis was, begon het spul pas echt lekker te warmen. Heb ik toch weer wat geleerd vanochtend, leuk spul, maar eerder inzetten! :-q

Afijn, m'n handen en tenen waren niet de enigen die het koud hadden. M'n camera had ook kuren door de koude. Desalniettemin nog 678 sneeuwfoto's over die nu staan te laden. Er waren ondanks de, toch wel extreme, omstandigheden ruim 300 deelnemers die genoten van deze winterse tocht en degene die zo slim waren nog even bij Café Moonen langs te gaan kregen ook nog een lekker worstenbroodje. Daar kon je trouwens ook erg goed je handen aan warmen! :wink:

Groetjes,
Connie
http://www.conniesinteurfotografie.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie