27-12-2012 - Wageningen - Wageningse Wintertocht 2

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

http://www.tcw79.nl/?q=content/wagening ... ertocht-ii" onclick="window.open(this.href);return false;

Quote:
Ga ook lekker naar buiten na de kerst en ga mountainbiken in de mooie omgeving van Wageningen. Vanuit het clubhuis van TCW zijn twee mooie routes, van 30 en 60 km uitgezet over voornamelijk onverharde wegen. Voor wie 60 km net wat te lang is kan er via een aangegeven afsteek 45 km van maken.

De routes zijn vorig jaar sterk vernieuwd en dat heeft weer een zeer afwisselend en pittig parcours opgeleverd . Variërend van langere klimmen op de Wageningse berg, paden dwars door de bossen en over de Edese hei, over landwegen en single-tracks, het zit er allemaal in en biedt iedereen de kans zich in eigen tempo uit te leven op de MTB. Voor alle deelnemers is er na ongeveer 15 km (en voor de lange tocht ook na 45 km) een ravitailleringspost op de parkeerplaats van restaurant het Koetshuis met het nodige eten en drinken om aan te sterken. Bij terugkomst in het clubhuis wacht iedere deelnemer een winterse lekkernij om aan te sterken of misschien wel om weer lekker warm te worden.

De tochten starten tussen 9.00 en 10.00 uur. De kosten zijn €4,00 en NTFU en KNWU leden krijgen €1,00 korting. NTFU leden wordt het makkelijk gemaakt en kunnen zich met "scan en go" inschrijven.


Draadje van Wintertocht 1: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... wageningen" onclick="window.open(this.href);return false;
gerjohnede
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 24 februari 2010, 18:46

Ondanks het weer toch leuk om even die kerstkilo's er af te fietsen en verlost te zijn van dat schuldgevoel!!!

En voor de mensen die daar geen last van hebben is er koek, zopie gluhwein en oliebollen in overvloed :-)
Express
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 18:30
Mijn mountainbike: Stevens Prestige

Ik ben er bij!
akker39
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 21 maart 2012, 16:12
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon F3 2013

Ik ook! Uiteraard 60km dat is 2x koek, zopie gluhwein en oliebollen :bier:
Lefty, right!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik zal aanwezig zijn. Het is even geleden dat deze tocht heb gereden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

het zal wel 1 grote modderzooi zijn daar in het bos :((
Nico_M
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 15:17
Mijn mountainbike: Canyon Lux

bonkie schreef:het zal wel 1 grote modderzooi zijn daar in het bos :((
kan iemand dit bevestigen of ontkennen ? als het beetje redelijk er bij ligt dan wil ik nog wel anderhalf uur in de auto gaan zitten om mooi toertocht te rijden
Baik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 28 juni 2010, 13:29
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 9.0, Haibike Edition RX
Contacteer:

Nou Nico, ik heb gisteren nog op de MTB gezeten in dezelfde regio (Wageningen, Rhenen, Doorwerth, Ede, Renkum) en kan je vertellen dat het flink ploeteren was. De grond was overal compleet verzadigd met regen, ook omdat het (grond)water op dit moment hier erg hoog staat. Is het de dagen voor de tocht redelijk droog, dan zal de tocht soepeltjes verlopen, maar als het tussentijds nog gaat regenen, dan wordt het hard werken!
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

dan hou ik het voor gezien :-{
had het al verwacht maar je blijft hoop houden :((
Smokediver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 16:12
Mijn mountainbike: Merida Matts

Ik verheug me er op. Zelfs mey de enorme modderbende die er idd wel zal zijn. ffff 't kerstvet er af fietsen:-).
Alleen overvloedige regenval als we de gordijnen open doen houd me tegen.

Oh ja, we komen met zn 3en.
info@groenehof.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 7 oktober 2012, 15:42
Mijn mountainbike: van tuyl tica
Contacteer:

wij zijn er ook bij vanuit zaltbommel en daarna de kerstshow van van tuyl met snert gr edwin
Ilpirato
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 20:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Is het een tocht met flinke hoogteverschillen? Oftewel....de moeite waard om ruim 1uurtje rijden met auto?
info@groenehof.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 7 oktober 2012, 15:42
Mijn mountainbike: van tuyl tica
Contacteer:

Ilpirato schreef:Is het een tocht met flinke hoogteverschillen? Oftewel....de moeite waard om ruim 1uurtje rijden met auto?
is gewoon een mooie tocht met alles erop en aan :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

info@groenehof.nl schreef:
Ilpirato schreef:Is het een tocht met flinke hoogteverschillen? Oftewel....de moeite waard om ruim 1uurtje rijden met auto?
is gewoon een mooie tocht met alles erop en aan :-q
Het gaat over TOERtochten dan zijn hoogteverschillen iets wat er al helemaal niet toe doet.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Tsjibiti schreef:Het gaat over TOERtochten dan zijn hoogteverschillen iets wat er al helemaal niet toe doet.
Aldus Dhr. Tsjibiti.... aangezien we hier op een mtb-forum zitten zullen de meesten toch wel blij zijn met wat hoogtemeters.
Of het dan een tt betreft is m.i. totaal niet relevant.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie