17-11-2012 - Wapenveld - Rabo Swolsebostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Robert88
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 november 2012, 16:28
Mijn mountainbike: houdt van zand en modder!!

Camera's zal lastig/duur worden... Ik heb zon slotje als op onderstaande link. Aan een hek of iets dergelijk vastmaken aan je frame. Past gemakkelijk in je jas of shirt!
http://www.vakantiefietsshop.nl/306-345 ... -kabel.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen ;)
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Tja, IMHO is het beter de deelnemers bewust te maken dat ze hun eigendom onbeheerd achter laten. Faciliteren zal alleen maar resulteren in verantwoordelijkheid die je niet wil. Dan krijgen we hetzelfde verhaal als een paar jaar terug in Rijssen, iemand die lelijk was gevallen en de organiserende wielervereniging aansprakelijk heeft gesteld (en gelijk gekregen, helaas)

@Erik89, zijn het veel bestellingen anders dan download voor eigen gebruik? Want ze staan toch onbewerkt op oypo? (dan lijkt het me dat men eerst de download versie koopt, die naar wens aanpast en vervolgens ergens laat afdrukken)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

bert l. schreef:
Tsjibiti schreef:Wel wat overdreven bij deze tocht: twee keer een verzorgingspost (50 km zonder verzorging onderweg is ook goed te doen) en wel drie keer zo'n commerciële fotograaf gezien.
Ik sprak onderweg een deelnemer die zich afvroeg of dat fotograferen van iedereen en het resultaat op het internet gooien juridisch wel is toegestaan?
Ja. Da's toegestaan. Jouw rechten als gefotografeerde vallen onder portretrecht. In principe betekent dat dat je als je buiten 'op straat' komt, je het risico neemt op een foto gezet te worden en als je niet in een verzameling opgenomen wilt worden, zelf actie moet nemen en aan de fotograaf moet vragen om foto xxxx.jpg uit z'n selectie te verwijderen.

In een vergelijkbaar geval wilde recent een nét gehuwd echtpaar, bestaande uit twee dames allebei in trouwjurk, niet dat hun foto in de krant kwam. Die werden in het ongelijk gesteld en ze kregen ook geen schadevergoeding. De fotograaf kreeg wel het verzoek de foto te verwijderen en hem dus nooit meer te gebruiken. Daar heeft hij aan voldaan. Bij een ander voorbeeld fotografeerde een freelance persfotograaf een politie-agent in actie bij een incident. De agent wilde niet op de foto, stond op z'n strepen en gebruikte zijn bevoegdheden. Dat liep een beetje uit de hand. De fotograaf won en de agent stond op de foto.

Maar eigenlijk is dit een beetje een non-issue, maar als je het belangrijk vindt, moet je er werk van maken. Dus bij de fotograaf stoppen en hem ter plekke vertellen dat je niet op de foto wilt en of hij de foto's die hij van jou gemaakt heeft, zou willen wissen.
Grazie ; chiaro (het is overigens Gli Olandesi i.p.v i olandesi)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
3Wieler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 4 oktober 2009, 11:51
Mijn mountainbike: 29er Epic comp 2013
Contacteer:

bert l. schreef:Een fietsketting is natuurlijk ook een optie. Gewoon je fiets aan het hek of aan de fiets van je maat vastmaken. Tijdens de toertocht laten hangen en na afloop weer ophalen.
Tnx voor de tip, zo simpel!!! :-q Heb er wel eens over nagedacht, maar toch niet gedaan omdat ik dan die ketting tijdens tocht mee moest nemen.
Maar je kan em natuurlijk ook gewoon laten hangen, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! :roll:

Ik rijd sinds kort namelijk ook weer meer toertochten en heb er steeds onbehaaglijk gevoel bij mijn fiets bij inschrijving zomaar onbeheerd achter te laten.
Temeer de vele verhalen over gestolen fietsen bij toertochten van laatste tijd.
lameris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 22:23

LOWLIFE schreef:
lameris schreef: Waar wij wel een hekel aan hebben zijn die kl%^7# die de inschrijfplaats van een MTB-tocht gebruiken als een "omruil" gelegenheid van MTB's.
Is er dan een fiets blijven staan zaterdag na de rit?
Zo ja, kun je hier dan misschien een foto daarvan plaatsen en/of een goede gedetailleerde beschrijving?
Misschien dat die fiets iemand bekend voorkomt.
Tis maar een idee, maar hoe meer kans er is om dergelijke schooiers te pakken hoe beter.

Het is een Batavus AM 400 met hydraulische velgremmen, wat niet standaard is voor deze fiets, als ik het goed heb.
Afbeelding

Graag een reactie naar mij of naar webmaster@swolland.nl als je weet wie de eigenaar is of hem heb gezien met een persoon op de ochtend van zaterdag 17 november. Voor de goede orde, deze fiets is dus achtergelaten, wat niet betekent dat met 100% zekerheid de eigenaar ook de dader is.

Groet,

Jaap
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gezien de zadelhoogte zoeken we een blanke man van Nederlandse afkomst van boven de 1.80m.

Deze fiets is natuurlijk voor de eigenaar van de gejatte fiets. Als compensatie.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Erik89 schreef:Haha ja ik weet niet hoeveel toertochten je doet in een jaar(a) wie weet 100 dan keer 4 is 400 :tong heb je toch een edge 800 voor :winkie:
Nu vergeet je toch wel het gat dat valt tijdens het besparen en tot de aankoop van een gps. In die periode gaat Tsjibiti dus hopeloos verdwalen of hij moet gaan zwartrijden ;-)

Wat betreft de fiets: een draadloze ip-camera heb je al voor 100euro, hang je laptop eraan met gratis software en geregeld. Hier behoeft echt niet veel geld in gestoken worden. Maar een slotje van 10euro doet wonderen...voor mij wel tenminste.

En dan een vraag aan de mod: is er geen (hoofd)topic waar melding gemaakt worden over gestolen fietsen. Nu moet je nog de tocht gereden hebben wil je er notitie van nemen. Terwijl er toch een gerede kans is dat deze fiets ergens anders tijdens een toertocht opduikt en misschien wel bij één van de lezers opvalt?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bduits schreef:En dan een vraag aan de mod:
Als je de MOD-van-dienst wilt spreken, moet je even om z'n aandacht vragen door rechtsonder op het rode uitroepteken! te drukken
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
lameris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 22:23

bduits schreef: En dan een vraag aan de mod: is er geen (hoofd)topic waar melding gemaakt worden over gestolen fietsen. Nu moet je nog de tocht gereden hebben wil je er notitie van nemen. Terwijl er toch een gerede kans is dat deze fiets ergens anders tijdens een toertocht opduikt en misschien wel bij één van de lezers opvalt?

er is ondertussen een bericht geplaatst onder bike shop -> gezocht met de foto en de gegevens van de gestolen Koga X29 Team als een sticky. Een tweede bericht met de foto van de Batavus AM 400 van de mogelijke dader is daar ook te zien.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Batavus topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 21&t=96800

Koga topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 21&t=96798

Ik hoop dat het helpt om die hufter te vinden. Ik vind dit echt een nachtmerrie. Van je zuurverdiende geld een dure fiets gekocht en dan wordt ie gejat. Vanavond gaan de foto's nog even op FB. Wie weet willen mensen ze delen en komen we langs die weg nog wat dichterbij de dader.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

@lameris:
Is er al contact opgenomen met Scholten Tweewielers?
Berichtje met details van de fiets en een foto mailen doet misschien wonderen.
Wie weet gaat er bij die mensen een lichtje branden.
Er zijn overigens meerdere Scholten Tweewielers: Zwolle - 2 vestigingen -, Dalen, Arnhem.
Rust kan je redden.
lameris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 22:23

LOWLIFE schreef:@lameris:
Is er al contact opgenomen met Scholten Tweewielers?
Berichtje met details van de fiets en een foto mailen doet misschien wonderen.
Wie weet gaat er bij die mensen een lichtje branden.
Er zijn overigens meerdere Scholten Tweewielers: Zwolle - 2 vestigingen -, Dalen, Arnhem.
Ja dat is reeds gedaan door de eigenaar van de Koga.
Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie