10-11-2012 - Wageningen - Wageningse wintertocht 1

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
gerjohnede
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 24 februari 2010, 18:46

Op zaterdag 10 november organiseert TCW79 uit Wageningen weer een Wageningse Wintertocht.
Iedereen, die in juni de Hel van Ede-Wageningen van TCW en wvEde heeft gereden weet dat deze tocht de moeite van het rijden waard is.
Waar onze collega's van wvEde vnl. de noordelijke lus van de Hel als leidraad gebruiken voor hun veluwechallenge, doet TCW79 dit met de zuidelijke lus, dus het gebied tussen Wageningen-Renkum en de Edese hei-Ginkel.

Er zijn 3 afstanden, 30, 45 en 60km, met daarin opgenomen 1 pauze voor de 30km en 2 voor de overige afstanden. Bij de pauzeplaatsen zal worden gezorgd voor voldoende koeken, bouillon, koffie en thee, wat het bij koud weer net even iets aangenamer maakt.

De route zal zeer duidelijk worden gepijld zoals u van TCW gewend bent, voor het inschrijven zijn ook scan & go balies ingericht en na afloop is er wasgelegenheid voor zowel u als uw fiets.

Komt allen en maak er een mooie dag van, we hebben vandaag tijdens het voorfietsen in ieder geval al genoten!
Bass-Shifter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 10:51
Mijn mountainbike: Focus Cypress HT 2.0

Even in de gaten houden. Afgelopen weekend toevallig een route gereden die er aardig op leek.
Keer wat anders dan alleen fietsen ;)
Focus Cypress HT 2.0 Black - White
Endomondo profiel
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Zal wel baggeren worden op sommige stukken :P
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Laatste tocht rond Ede (VC) goed bevallen, staat op de agenda voor zaterdag :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Zie op de TCW79 site wel wat afwijkende informatie, zo te lezen a.s. zaterdag alleen 30 en 55 km over de route zoals weergegeven in de link hieronder (wijkt af van de onder toertochten weergegeven route). In December 30, 45 en 60km.

http://www.tcw79.nl/?q=content/eerste-wintertocht" onclick="window.open(this.href);return false; :
Het is november en dat betekent tijd voor de Wintertochten. Dit jaar staan er twee veldtoertochten op het programma van TCW. De eerste vindt plaats op aanstaande zaterdag 10 november, de tweede op 27 december, derde kerstdag voor sommigen. Maar eerst aanstaande zaterdag. Mountainbikeliefhebbers kunnen zich tussen 9.00 en 10.00 uur melden in het clubhuis van TCW, Nudepark 81, waar men zich kan inschrijven voor een rit over 30 of 55 km. De route is met markeringen uitgezet en voert over voornamelijk onverharde wegen. Sinds vorig jaar zijn de routes vernieuwd, maar deze eerste route is toch weer net iets anders dan vorig jaar en ook anders dan de versie zoals die staat gepubliceerd bij 'Toertochten' op deze site. Wat wel hetzelfde is gebleven, is de pauze bij restaurant Het Koetshuis in Bennekom waar de deelnemers worden voorzien van warme drank en andere heerlijkheden die erin gaan als koek, zeker als het koek is. We hopen net als vorig jaar weer achthonderd tot duizend MTB-ers te mogen begroeten onder goede omstandigheden.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Ook mooie afstanden:)
Gebruikersavatar
mtbteun
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 10:21
Mijn mountainbike: Sensa Pordoi XT 2012

Ik denk dat ik zaterdag eens die kant op fiets om de 55km te rijden ! :-D
gerjohnede
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 24 februari 2010, 18:46

Afstanden zullen zijn 30km en 60km plus of min een beetje :-) en een afkorting van 45km die niet de Edese hei meepakt.
Er is 1 centrale pauzeplaats, die na 16km wordt aangedaan en vervolgens nog eens na 30km en 45km voor respectievelijk de 45km afstand en de 60km afstand. Er wordt dus door de langere afstanden een soort 8 lusje gereden.
Bass-Shifter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 10:51
Mijn mountainbike: Focus Cypress HT 2.0

Hoop dat het KNMI er naast zit met de voorspellingen, want ik heb helaas nog (als beginnende biker) niet de juiste kleding voor nat weer....
Focus Cypress HT 2.0 Black - White
Endomondo profiel
bertus35
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:23
Mijn mountainbike: cube reaktion en een Giant xtc 27.5

Ik start en finish van uit huis,
knakker ruin je nu wel je bidon op
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ga net als mijn bidon proberen op de fiets te blijven zitten zaterdag :tong
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Bass-Shifter schreef:Hoop dat het KNMI er naast zit met de voorspellingen, want ik heb helaas nog (als beginnende biker) niet de juiste kleding voor nat weer....
In de rubriek trainingstechnieken is veel geschreven over kleding voor rijden in de regen, is (zoals alles) redelijk persoonlijk maar als je een basislaag hebt en een overjasje (liefst met windstopper) kom je een heel eind. Als het echt non-stop met bakken uit de hemel komt word je zowieso nat (dan blijf ik lekker thuis), voor wat lichte regen of een flinke bui onderweg kun je zonodig een compact regenjackje meenemen (trek je daarna weer uit). Langdurig met regenjas fietsen doe ik niet, je word nat van je eigen zweet waardoor je het snel koud krijgt (en dat wil je zeker niet).

Gewoon het weerbericht even in de gaten houden, afgelopen weekend bleken de voorspellingen van begin vorige weer er ook naast te zitten :-q
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

gerjohnede schreef:Afstanden zullen zijn 30km en 60km plus of min een beetje :-) en een afkorting van 45km die niet de Edese hei meepakt.
Er is 1 centrale pauzeplaats, die na 16km wordt aangedaan en vervolgens nog eens na 30km en 45km voor respectievelijk de 45km afstand en de 60km afstand. Er wordt dus door de langere afstanden een soort 8 lusje gereden.
Die afkorting naar 45km, weet je dat zeker? Op de website wordt die namelijk alleen genoemd bij de wintertocht II voor eind december, bij die van komend weekend staat er niets over. Ik zou het wel lekker vinden want dan pak ik de 45 in plaats van de 30!
gerjohnede
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 24 februari 2010, 18:46

trust me, I know ;-)
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Mooi, dan ga ik voor de 45! Ik zie nu pas dat je ook de topicstarter bent, dus zo te zien zit je dicht bij het vuur :) Bedankt voor de info!!
Plaats reactie