Za 4-2-2012 Schwalbe veldtoertocht Nunspeet

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Zaterdag 4 februari is er weer een veldtoertocht in Nunspeet. 30-45 en 60km. De lus van de 60 km is een nieuwe route.Start sporthal de Feithenhof Electraweg 5 Nunspeet. Starten van 9.00-10.30 uur.60km tot 10.00uur
zie ook:
http://www.tcdevolharding.nl/default.aspx?PageID=1" onclick="window.open(this.href);return false;
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Deze tocht is een aanrader.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

zwaantje schreef:Deze tocht is een aanrader.
Inderdaad, al een aantal keren gereden. De laatste keer een jaar geleden maar ik hoop nu dat ik die kant op kan komen maar dan om op bijvoorbeeld op het Drontermeer een 100km te kunnen schaatsen.
Dan hebben de veldtoerders overigens ook de betere omstandigheden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
zwaantje schreef:Deze tocht is een aanrader.
Inderdaad, al een aantal keren gereden. De laatste keer een jaar geleden maar ik hoop nu dat ik die kant op kan komen maar dan om op bijvoorbeeld op het Drontermeer een 100km te kunnen schaatsen.
Dan hebben de veldtoerders overigens ook de betere omstandigheden.
Op de randmeren zal niet geschaatst kunnen worden, van af morgen(27-1-2012) tot aan de dag van de tocht is het droog en zal de zon te zien(volgens de voorspelling).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

zwaantje schreef:
Tsjibiti schreef:Inderdaad, al een aantal keren gereden. De laatste keer een jaar geleden maar ik hoop nu dat ik die kant op kan komen maar dan om op bijvoorbeeld op het Drontermeer een 100km te kunnen schaatsen.
Dan hebben de veldtoerders overigens ook de betere omstandigheden.
Op de randmeren zal niet geschaatst kunnen worden, van af morgen(27-1-2012) tot aan de dag van de tocht is het droog en zal de zon te zien(volgens de voorspelling).
Dat betekent dat het dan ook tijdens de nacht helder is en dus behoorlijk kan vriezen. De zon overdag deert ,als het er eenmaal ligt, het ijs niet.
Maar zoals de uittredende Wereldkampioen Zdenek Stybar altijd zo mooi formuleert: "We zullen zien"
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Op een ondergelopen weiland kun je volgende week wel schaatsen, op de rand meren zal wel ijs komen al denk ik niet dat je op kunt staan. Om even weer on topic te komen denk ik dat de grond volgende week zo hard is dat de meesten lekker hard deze tocht kunnen fietsen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

dan worden de tochten toch afgelast, vanwege harde ondergrond is het risico op botbreuken toch te
groot.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

zwaantje schreef:Op een ondergelopen weiland kun je volgende week wel schaatsen, op de rand meren zal wel ijs komen al denk ik niet dat je op kunt staan. Om even weer on topic te komen denk ik dat de grond volgende week zo hard is dat de meesten lekker hard deze tocht kunnen fietsen.
En nog belangrijker: zonder nadien de fiets te moeten kuisen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

wibas schreef:dan worden de tochten toch afgelast, vanwege harde ondergrond is het risico op botbreuken toch te
groot.
Als de grond bevroren is vraag ik me af. Vorig jaar werden de tochten afgelast om dat er ook nog sneeuw lag en dan is het zeker glad.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
DieLie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 26 juni 2011, 19:29
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29er

vorig jaar is er Nunspeet geen tocht afgelast wegens sneeuw. Dat was in feb 2010.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik bedoelde algemeen @DieLie. Het was volgens mij rond de jaarwisseling(ik kan het mis hebben).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Pimpin Pepe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 november 2010, 21:07

morgen 28e Het parcour verkennen.Ik heb er vandaag ook al gefietst .Het ligt er mooi bij.Nu nog goed weer en het wordt weer een knaller!
https://twitter.com/#!/janwillem156/sta ... 93/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
DieLie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 26 juni 2011, 19:29
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29er

zwaantje schreef:Ik bedoelde algemeen @DieLie. Het was volgens mij rond de jaarwisseling(ik kan het mis hebben).
dat klopt, heb toen nog met gevaar voor eigen leven op de heide bij de Stakenberg gefietst
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Ik zit te twijfelen tussen deze tocht en die van Nijverdal...

Ik heb afgelopen najaar ook al een tocht gereden van TC De volharding en kan niet zeggen dat ik 'm heel spectaculair vond. Wat ik me zo kan herinneren zaten er redelijk wat brede bospaden in en hadden ze maar één type lintjes om zowel rechtsaf als linksaf mee aan te geven... Weet iemand of dit dezelfde route is? Zo nee, welke van de twee is mooier?
If in doubt... Flat out!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De 2 kortere afstanden zijn in tegengestelde richting dan afgelopen najaar, de 75 KM is vervangen door de 60 KM @soup. Als ik de conditie van het terrein bekijk zullen ze we her en der de route iets verplaatsen. Het vald hier nog te fietsen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie