08-01-2012, Holten, Beemd- en Bergtoer

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Grand Moulin
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 14:43

Op zondag 8 januari organiseert de Wielervereniging Holten de prachtige Beemd- en Bergtoer. Men kan kiezen uit de afstanden 30, 40 en 50 kilometer. Let wel, alleen de 40- en 50 kilometer gaan in de Beuseberg door de koeienstal van boer Schutte. Alle afstanden worden uiteraard geconfronteerd met de mooie beklimmingen en afdalingen op de Holterberg. Deze veldtoertocht wordt mede mogelijk gemaakt dankzij de welwillende medewerking van maar liefst ruim 30 landeigenaren. Grote delen van de route zijn alleen tijdens deze Beemd- en Bergtoer opengesteld. Extra informatie vindt u op de website van de Wielervereniging Holten http://www.wvholten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fuel EX6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 24 november 2007, 01:29
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Fox Talas ctd, Shimano XTR trail

Dit is zeker 1 van mijn favorieten, dus ben wel zeker aanwezig hier :-q .
Grand Moulin
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 14:43

Zojuist het parcours met een grote groep leden van de Wielervereniging Holten verkend. De route is toch wel erg mooi. Ook nog een nieuw stukje parcours door een bos van de erven Müller in de route opgenomen. Ja juist, van de oud vice wereldkampioen zijspancross August Müller uit Holten. Geen wonder dat daar al een mooi crosspad voor ons uitgeslepen was......
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Genoteerd.
Red Dogg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 15:19

Lijkt me een mooie route en een goed begin van 2012!

Ik zal er zijn!
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

^^^Dan zag ik jullie wel fietsen vandaag op de blauwe route.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Grand Moulin
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 14:43

Omdat deze Beemd- en Bergtoer de laatste 3 jaren vanwege het barre winterweer maar liefst 2 keer werd afgelast hoop ik dat de tocht eindelijk weer eens doorgaat. Twee jaar geleden ging de tocht ondanks de zware sneeuwval wel door. Dit was een legendarische tocht met alom tevreden fietsers die met volle teugen genoten van de prachtige sneeuwplaatjes rond Holten.
FFbiken
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 28 december 2008, 11:44

Dat is waar ook, gelijk in het nieuwe jaar weer deze prachtige tocht :wink: in Holten.
Ben er deze keer zeker weer bij. :D
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik heb hem ook genoteerd
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Cubie schreef:Genoteerd.
En weer doorgestreept. Ga elders in het land biken.
NoepZor
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 1 april 2009, 19:11
Mijn mountainbike: Giant Fathom 29 1 LTD 2017
Contacteer:

Als ik tijd/zin heb probeer ik hier aanwezig te zijn :) heb wel een paar keer de blauwe route gefietst, kun je prima biken @ Holterberg. Met de racefiets de toeristenweg wel heel vaak gedaan :P
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Ik heb 'm (ovb) in m'n agenda gezet, want het is wel een stukje rijden vanaf Brabant... Ik ken het hele gebied daar niet, maar weet iemand op hoeveel hoogtemeters de 50km-tocht zit?

Edit: Ik zie nu dat er zaterdag 4 februari ook een 2-sterren tocht in Nijverdal is. Ik neem aan dat beide tochten door hetzelfde gebied gaan... Welke van de twee is het meest de moeite waard om ruim 1 uur voor in de auto te zitten?
Laatst gewijzigd door soup op ma 2 januari 2012, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
If in doubt... Flat out!
Grand Moulin
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 14:43

Fietsers die een barcode van de NTFU hebben (NTFU pasje of middels preregistratie) kunnen gebruik maken van de snelle inschrijfmogelijkheid "Scan & Go".
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Grand Moulin schreef:Fietsers die een barcode van de NTFU hebben (NTFU pasje of middels preregistratie) kunnen gebruik maken van de snelle inschrijfmogelijkheid "Scan & Go".
werkt ook op KNWU licenties!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

soup schreef:Ik heb 'm (ovb) in m'n agenda gezet, want het is wel een stukje rijden vanaf Brabant... Ik ken het hele gebied daar niet, maar weet iemand op hoeveel hoogtemeters de 50km-tocht zit?

Edit: Ik zie nu dat er zaterdag 4 februari ook een 2-sterren tocht in Nijverdal is. Ik neem aan dat beide tochten door hetzelfde gebied gaan... Welke van de twee is het meest de moeite waard om ruim 1 uur voor in de auto te zitten?
De routes gaan inderdaad door het zelfde gebied. Alleen zit er in de tocht in Nijverdal een extra lus (in de 55km route) naar het noorden Hellendoorn. Deze extra lus is meer technisch en er kan als het veel heeft geregend meer modder liggen in dit gedeelte. Kortom het zijn beide leuke tochten. Hoogte meters weet ik niet maar het is daar zeker geen Limburg.

Veel plezier
Plaats reactie