26-11-2011 Rein Veenendaal ATB Veldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Rein Veenendaal ATB Veldtoertocht
Zaterdag 26 November 2011


Voorinschrijven kan tot en met 23 november via http://www.inschrijven.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Inschrijven op 26 november is uiteraard ook mogelijk.

We werken met "Scan&Go" tijdens deze tocht, dus u kunt in een mum van tijd op de route zitten,
omdat u niets meer hoeft in te vullen.
Gemak voor u én beter voor het milieu!

Prijzen.

€ 4.- NTFU leden € 3.-
starttijd van 9.- tot 10.- uur.

Startplaats,

De kantine van "Wieler Vereniging Ede"
Horsterweg 5 (bij Tesqua) te Ede. Zie plattegrond hier onder.

Er is één route, waarvan de afstand 45 kilometer bedraagt. Deze is voor een zeer groot gedeelte, zoals dat ook gebruikelijk is bij een Moutainbiketocht, onverhard.
De tocht is geheel gepijld. Uiteraard is er weer een verzorgingspost met diverse versnaperingen.
De tocht heeft ook nu weer de naam van de sponsor: Rein Veenendaal fietsen, gevestigd aan het Davidsplein 1 in Veenendaal.
Vanuit Ede gaat het eerst in oostelijke richting over landgoed Hoekelum, om vervolgens naar het zuiden af te buigen naar landgoed Oostereng. Hierna in noordelijke richting naar Wolfheze en de Ginkelse Heide.
Weer terug naar Ede gaat het om landgoed de Sysselt heen.
Het laatste stukje is door Ede-zuid om weer bij de vertrekplaats aan te komen.
Er is kleedruimte en gelegenheid om te douchen na afloop van de tocht.
Ook kan de fiets afgespoten worden.
Laatst gewijzigd door shiverer op wo 23 november 2011, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: alleen de datum is een wel erg karige titel nietwaar?
Bikerrinie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 19 november 2011, 19:00
Mijn mountainbike: Wilier sollitario (in Rust) Trek Superfly FL8

Aanwezig, met een aantal clubleden!
Lekker op het fietsje erheen! :-)
fluit
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 10:10
Mijn mountainbike: een twenty niner 1800 lite merida en een eigen bouw 26inch met alles xt en een Trek Fuel-ex.

:-q Wij zijn dit jaar ook weer aanwezig.Heb de tocht al eerder gereden.Drie jaar geleden.Kan me niet meer herinneren of toen de Goudsberg en omgeving erin zat of dat het de hel van de Goudsberg was.Kortom, we doen zoveel tochten dat het door elkaar begin te lopen.
young at heart and still going strong.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Misschien dat ik hem ga rijden, het is niet echt een superspannende rit en hij was vorig jaar
erg slecht gepijld helaas.

@fluit: Dat was de hel van de Goudsberg!
Resist much, obey little.
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Ben van de partij, hoewel ik me wel wat ziek voel. Hopen dat dat zaterdag over is!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Aanwezig. Met wat andere leden van de Blauwe Trein.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
leonard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 juni 2006, 11:37
Mijn mountainbike: scalpel 69er

Lekkere snelle tocht, weinig modder
46,67km 1uur 54min 24,47av 349hm volgens RunKeeper

op het laatst tussen de hardlopers terecht gekomen, echter lopers kregen volop de ruimte van de fietsets, niets aan de hand zou je zeggen maar daar dacht iemand van de hardloop-organisatie anders over...meneer werd heel boos (ik hoorde dat hij zelfs was gaan slaan !!)

Laat maandag t/m vrijdag op zaterdag thuis zou ik zeggen :lol:

lekker gefietst, volgende week Voorthuizen die doe ik lekker 2x

Leonard
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

(laat maandag t/m vrijdag op zaterdag en zondag thuis!)

Hoe is het toch mogelijk; de wereld is zo groot, er is ruimte genoeg voor iedereen,
de tijd waarbij je elkaar in zo'n bos daadwerkelijk tegenkomt zo beperkt en nog steeds
ontstaat er irritatie... Die paar seconden toevallig op dezelfde plek, daarna weer alle ruimte
voor jezelf en je kan door met wat je aan het doen bent; RAAK NIET ZO SNEL AANGEBRAND!

Ga lekker fietsen, Ga lekker hardlopen! Geef elkaar de ruimte!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

En dat op de plek waar de fietstocht over een asfaltpad geleid werd. Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Bizar. Gelukkig lekker en ongestoord kunnen rijden.

Van de drie tochten die we in de afgelopen weken in deze omgeving mochten rijden vond ik deze tocht de minste. (TCW 1e, WV Ede 2e en TTV 3e).

Veel fantasieloze rechte paden, terwijl veel meer variatie mogelijk is. Dat laatste stuk - waar we samen opgingen met de Horaloop - biedt bijvoorbeeld meer mogelijkheden dan het asfalt. Bijvoorbeeld gewoon door het bos. Gelukkig staken de weergoden opnieuw een handje toe en zorgden ze voor mooi weer.

Wellicht moeten de drie organisaties eeen keer met elkaar overleggen. Veel stukken die voor de derde keer over het zelfde paadje gingen. Daar wordt niemand volgens mij blij van. De deelnemer niet, de bosbeheerder niet, de andere verenigingen niet en de ondergrond ook niet.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

Proflex animal schreef: De tocht is geheel gepijld. Uiteraard is er weer een verzorgingspost met diverse versnaperingen.
Heb hem ook gereden. vond hem vrij vlak
Was goed gepijld versnapering was karig. Een plakje ontbijtkoek en een ''half'' bekertje bouillon :~ .
En dat voor een ''gesponserde'' tocht :-{ .
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
M-Maandag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 juli 2011, 16:15
Mijn mountainbike: Cube Attention 2009 - Black&White

Vanochtend vroeg eruit voor deze MTB tocht. Het weer was top voor eind november, de ondergrond lag er op de meeste stukken goed bij. In tegenstelling tot de eerdere tochten in Lunteren/Ede, leent deze tocht zich voor meer snelheid. Veel lange paden, weinig technische stukken, maar toch best nog wat hoogtemeters in deze tocht (veel vals plat, met enkele klimmetjes). In my opinion, kan deze route inderdaad ook veel gevarieerder en heb je voldoende mogelijkheden in de omgeving voor pittigere klimmetjes en paden waarbij techniek ook een rol speelt.

De bewegwijzering was prima in orde (groene pijlen). Ik kan niet oordelen over de verzorgingspost, aangezien wij zelf het nodige bij ons hadden en dit keer de post hebben gelaten voor wat het is.

Al met al, toch weer 80 km op de teller (inclusief de terugweg naar Barneveld met wat klimmetjes/afdalingen rondom de Goudsberg).

Asociaal gedrag
Omdat het mij zo opviel vandaag wil ik nog wel even iets kwijt over de asociale inhaalmanoeuvres van sommige bikers. Wat is het probleem om even aan te kondigen dat je er langs wilt (links of rechts)? Sommige komen er op hun cyclo's/mtb's voorbij (rechts zelfs) en brengen anderen in de problemen. Ik heb het meerdere malen voor me zien gebeuren. Vervolgens haal je ze dan later in de tocht weer in :).
Ik heb iets na de pauze plek mijn pa gelaten voor wat het is en zelf even gas gegeven, maar ik haal in waar het kan en indien nodig kondig ik netjes aan waar ik er voorbij wil. Daar krijg je veel complimenten over, maar eerlijk is eerlijk zo hoort het gewoon. Hard rijden prima (doe ik ook), maar wel rekening houdend met anderen op het parcours. Kun je dat niet, dan hoor je, vind ik, niet thuis bij het toertocht publiek. Blijkbaar hebben sommigen een plaat voor hun kop en denken ze alles te kunnen maken.
Zelfde geldt trouwens voor die hardlopers op het fietspad, gingen totaal niet aan de kant ondanks aankondiging. En dan te moeten horen dat er een van de hardlooporganisatie losse handjes heeft. Conclusie: twee trieste constateringen!

Verder no hard feelings, genoeg mensen die weten hoe het wel hoort, daar moet je je verder ook op richten. Maar als je nooit een tegengeluid laat horen, gaan asociale mensen nog geloven dat hun eigen gedrag prima is.

Time for a nice saturday evening :bier: , cheers!

ps. net voor de finish bij het station werd ik nog gedag gezegd (mijn outfit: wit Castelli jack, zwarte broek, zilveren helm met een black/white Cube Attention) door iemand, zou maar zo kunnen dat het iemand van het forum was, ben wel benieuwd :)
Life is like riding a bicycle. In order to keep your balance, you must keep moving. – Albert Einstein
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Goed verhaal M-maandag dus +1 van mij. Eén detail: op de mtb mag je links én rechts inhalen. Op de racer alleen links. Het is wel gewenst/gebruikelijk/voorbeeldig als je aangeeft dat je links of rechts voorbij komt. En de achterste/betere let altijd op de voorste/mindere net als bij het skieën.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
M-Maandag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 juli 2011, 16:15
Mijn mountainbike: Cube Attention 2009 - Black&White

bert l. schreef:Goed verhaal M-maandag dus +1 van mij. Eén detail: op de mtb mag je links én rechts inhalen. Op de racer alleen links. Het is wel gewenst/gebruikelijk/voorbeeldig als je aangeeft dat je links of rechts voorbij komt. En de achterste/betere let altijd op de voorste/mindere net als bij het skieën.
Dank daarvoor Bert!

Dat wist ik niet, is dat een officiële regel? Normaal gesproken maakt het mij persoonlijk ook niet zoveel uit, als er genoeg ruimte is (al voelt links natuurlijk wel fijner aan). Ja het is wel zo fijn voor iedereen denk ik. Er zijn genoeg mensen die meerijden met een toertocht als pleziertochtje en door dit gedrag niet meer deelnemen. Beginners of mountainbikers die niet vaak fietsen schrikken sneller en missen soms ook de controle over hun fiets om makkelijk te reageren. Maar goed, dan komen we op details.

Ik ski zelf sinds mijn 4e en deel je mening. Al mogen sommige skiërs best hun nek even omdraaien en hun verstand gebruiken als ze val links naar rechts en van rechts naar links de complete piste doorkruisen zonder ook maar enig moment te denken aan medegebruikers van de piste haha.
Life is like riding a bicycle. In order to keep your balance, you must keep moving. – Albert Einstein
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

bert l. schreef:Goed verhaal M-maandag dus +1 van mij. Eén detail: op de mtb mag je links én rechts inhalen. Op de racer alleen links. Het is wel gewenst/gebruikelijk/voorbeeldig als je aangeeft dat je links of rechts voorbij komt. En de achterste/betere let altijd op de voorste/mindere net als bij het skieën.
Ben het grotendeels met je eens.
Maar wie zegt dat je op de mtb wel rechts mag inhalen en op de racer niet.
Volgens mij mag je nooit rechts inhalen op de openbare "weg" of die nu onverhard is of niet maakt m.i. niet uit. Rechts inhalen is alleen toegestaan in wedstrijden.
En voorbeeldig aangeven dat je voorbij komt doe je overigens middels de bel op je fiets.
Het valt me altijd op hoe weinig mensen een bel op hun mtb of racer hebben.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

Ja dat asiociaal gedrag is niet fijn, maarja het zal er wel bij horen, de laatste tijd wordt het steeds erger.
De tocht was inderdaad te saai om het aankomende jaren nog eens over te doen (jammer).
Plaats reactie