25-06-2011 Limburgs mooiste 2011

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Jajke
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 19 september 2007, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-works en Giant NRS 1

Het is altijd mogelijk om op de dag zelf nog in te schrijven voor een van de mtb-tochten. Heb ikzelf ook jaren gedaan. De laatste 3 jaar echter schrijf ik vooraf in daar ik geen zin meer heb om in de rij te staan voor de inschrijving. Wij vertrokken als groepje altijd punctueel om 8.00 uur. Dan ben je in ieder geval de grote meute voor. Overigens zijn er een aantal mogelijkheden voor inschrijving en als het goed gaat, heb je daarnaast nog de mogelijkheid om een "lusje" er aan te hangen. Ik heb zelf ingeschreven voor de 110 km maar weet nu al bij voorbaat dat ik ga voor de 85. Uit ervaring weet ik - maar ik ben toch al een dagje ouder (54) - dat die afstand in het heuvelland zwaar genoeg zal zijn. Gelukkig zit op het eind de Wilhelminaberg als afsluiting er niet meer in, maar daarvoor in de plaats zit er een vuile gemene klim bij Mamelis in het parcours. Hoop dat het weer dit jaar weer meespeelt en het geen modderballet wordt. Vorig jaar waren de omstandigheden uitstekend en misschien nog wel iets te warm. Rijd dit jaar alleen daar niemand van ons groepje voldoende getraind heeft. Probeer echter aansluiting te vinden bij overige deelnemers. Er zal altijd wel iemand bij zijn die mijn gemiddelde fietst (circa 18-19 km is voor LM best aardig). Het gaat er overigens ook niet om om kapot thuis te komen maar het gaat erom om een leuke onvergetelijke dag ervan te maken en te genieten van het parcours en de omgeving.
De file van vorig jaar was overigens voor een groot deel te wijten aan de wegwerkzaamheden aan de autoweg en de afsluiting van een aantal afritten. Zal dit jaar zeker anders zijn.
Bijnaam "Diesel"
Dutch Lion
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 09:53
Mijn mountainbike: Focus Black Hills 2010 Disc
Contacteer:

Vannochtend startbewijs gekregen via de post. Rugnummer, RFID sticker voor om je zadelpen en een bewijs die je in moet leveren voor een stuurlabel.
robiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 6 september 2008, 16:29
Mijn mountainbike: Gary Fisher HiFi Plus (2009)
Contacteer:

Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een startbewijs voor de 70km MTB ... ik heb er één. Ben verhinderd.
DNBinMotion
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 3 januari 2011, 23:26
Mijn mountainbike: Trek 9.7 Elite 2012

ik heb het ook allemaal binnen.. wat nemen jullie allemaal mee aan voedsel? ik had laatst 90km gebiked op 2 sneetjes brood met jam.. ik had echt meer trek dan ooit na afloop en ik begon zon beetje te hallucineren maar het ging net. als ik zelf eten mee moet nemen moet ik weer een rugzak enzo maar ik begreep dat er onderweg van alles te snaaien is. weten jullie hoe dat zit?
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

Spullen zijn binnen. Maar mijn god zeg, probeer je uwe fiets zo slank mogelijk te maken krijg je een kilo aan andere meuk mee!
Never give in,
Never give up,
Never back down!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

verzorgingsposten zijn goed . Ik neem wel een volle bidon en 2 energie repen mee de rest kun je halen bij verzorgingsposten alleen tussen post 2 en 3 zit aardige afstand ongeveer 30 km volgens mij
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zorg zelf meeestal ook wel voor een hartig broodje, iets met salami/kaas. Die zoete meuk gaat je tegenstaan, op eeen gegeven moment. Daarnaast gewoon twee bidonnetjes en een plak koek voor de zekerheid.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DNBinMotion
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 3 januari 2011, 23:26
Mijn mountainbike: Trek 9.7 Elite 2012

alright dank, dat scheelt weer een zweterige rug. nemen jullie iets van zakjes met isostar/ wat voor isotoon poederspul mee of vullen jullie gewoon de bidons met water? 30 kilometer tussen de posten moet lukken na vorige week. Ik keek naar mijn been en het leek wel te pulseren
bikecoor
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 14 december 2009, 17:21
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX, Trek 7.6 FX

Zelf heb ik ervaring om drank zoals AA pro energy (rood) 1 op 1 te mengen met water. Als ik het onderweg puur drink krijg na inspaning misselijkheidsgevoelens ook krijg ik mijn 'dorst' gevoel er niet mee weg. Daarom gebruik ik twee bidons: 1 met puur water en 1 met gemengde AA drink en water. :bier:
Voor verdere aanvulling onderweg gebruik ik een energy gel (vloeibare aanvulling). http://www.sportvoedingwebshop.com/aadr ... p-808.html Afhanklijk van de inhoud van de verpakking neem ik er een per 30 of 60 minuten als aanvulling. Het smaakt overigens behoorlijk zoet.
De gel wordt snel in het lichaam opgenomen ( sneller dan bijvoorbeeld een reep oid) Voordeel van zo'n gel is dat het weinig ruimte inneemt en makkelijk in je achterzakken is op te bergen.

Ik heb met beide goede ervaringen en geen last van een energie te kort. Mocht je de pro ennergy drank wel gebruiken, dan wordt er aangeraden om na afloop veel water te drinken.

Veel plezier verder allemaal met de tocht :-q
Proud to be a biker in blue
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Waar laat je de lege zakjes gel, ik neem aan/hoop keurig in je achterzak?
Dat is het voordeel van een reep: de droge lege verpakking stop je makkelijk in je zak, een kledderig plakkerig gelzakje kan wat lastig/onaantrekkelijk zijn. Als je je reep tijdig nuttigt werkt 'ie snel genoeg. En het is maar een toertocht, he?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Gelletjes van maxim hebben afsluitbare draai dopjes (blijft je zondagse t shirt mooi schoon.).
stefan4130
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:43

robiker schreef:Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een startbewijs voor de 70km MTB ... ik heb er één. Ben verhinderd.
Je hebt PB! :-q
// Limburgs mooiste 2011 // MH2D 2011 // Bart Brentjens Challenge 2011 //
DNBinMotion
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 3 januari 2011, 23:26
Mijn mountainbike: Trek 9.7 Elite 2012

die gel heb ik al eens geprobeerd omdat ik hoorde dat sommige mensen er niet tegen kunnen. Extreem zoet inderdaad maar het werkte verder als een tiet geloof ik. Ik had het hele marathonpakket van maxim besteld, was tijdelijk voor de helft geloof ik. Wat er wordt aangeboden op die stands onderweg, is dat gratis?
bikecoor
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 14 december 2009, 17:21
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX, Trek 7.6 FX

aurelius schreef:Waar laat je de lege zakjes gel, ik neem aan/hoop keurig in je achterzak?
Dat is het voordeel van een reep: de droge lege verpakking stop je makkelijk in je zak, een kledderig plakkerig gelzakje kan wat lastig/onaantrekkelijk zijn. Als je je reep tijdig nuttigt werkt 'ie snel genoeg. En het is maar een toertocht, he?
Uiteraard gaan de lege gelletjes in de achterzak. Mijn ervaring is dat als je dopje weer terug erop doet er geen resten meer uitkomen en je shirt schoon blijft. Mijn ervaring met repen is dat het minstens een uur duurt voordat het wordt opgezet in energie en je effect hebt.
Proud to be a biker in blue
Bouman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 10 juni 2011, 20:27
Mijn mountainbike: cannondale prophet

DNBinMotion schreef:die gel heb ik al eens geprobeerd omdat ik hoorde dat sommige mensen er niet tegen kunnen. Extreem zoet inderdaad maar het werkte verder als een tiet geloof ik. Ik had het hele marathonpakket van maxim besteld, was tijdelijk voor de helft geloof ik. Wat er wordt aangeboden op die stands onderweg, is dat gratis?
ik zoek een startbewijs voor de 70 km
Laatst gewijzigd door Bouman op ma 13 juni 2011, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie