Toertochten 2010-2011 omgeving West-Brabant/België

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

SnelleJonge schreef:
Marrz schreef:Weet iemand hoe de omgeving van Prinsenbeek erbij ligt? Kunnen we hier ook as-diepe plassen verwachten?

Nee, hoor wees maar bang, geen as diepe plassen maar een aardig pacour met enkele verharde stukken tussen het Liesbos en Mastbos, veel plezier morgen het wordt een mooie bike dag 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
RDM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 16:04
Mijn mountainbike: Breda

Het was zeker een mooie dag. Inderdaad geen as diepe plassen of lange stukken modder. Wel wat veraderlijke gladde plekken door "bevriesing van natte weggedeelten".

Het was gewoon super fiets weer. Lekker koud met continu een zonnetje over de met rijp bedekte bossen en akkers. Ook de dampende Galderse Meren zorgde voor een hoog "Efteling" gehalte.

Binnen 2uur terug en na een heerlijke kom snert ruim voor de middag weer lekker thuis. Zo mogen ze van mij heel de winter zijn..... :-q
Als het maar snel gaat en lang duurt.
ed33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 28 september 2010, 19:32

Super fiets weer vandaag! net de tocht in woensdrecht gereden het was weer lekker druk en goed geregeld net als elk jaar. wel lekker door kunnen rijden alleen bij het vliegveld langs het hek aardig wat file lekker veel heuvels altijd in deze super tocht alles bij elkaar van uit thuis 70km gefietst
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Super gezellig in het cafe na de schitterende http://www.sirocco.nl" onclick="window.open(this.href);return false; tocht in Woensdrecht hahaha :wink:
Laatst gewijzigd door Lee Towers op zo 28 november 2010, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Het was weer heerlijk vanochtend. De siroccotocht was echt gaaf.
Ik begon rond 9u bij Cafe Non Plus Ultra. Het eerste stuk lag er op zich niet echt gevaarlijk bij, zolang je maar uitkeek voor de ijsplekken. In het koepeltje werd het meteen uit elkaar getrokken. Een steil stukje omhoog en dan meteen weer naar beneden met een gevaarlijk punt met een boomstronk enz. Dat ging echt plots bijna halve meter naar beneden.
Vervolgens naar het bos onder hoogerheide gereden en daar begint de tocht eigenlijk pas echt. Veel singletracks, korte steile heuveltjes en technische stukken. Leuk was de afdaling schuin naar beneden die schuin afliep. Daar was het vorig jaar echt drassig, maar nu met de vorst was het keihard en wat makkelijker.

Bij huijbergen was het leuk met de nootjesberg. Steil omhoog en vervolgens weer echt steil naar beneden met los zand.
Achter de vliegbasis flink wat files naast het hek. Zolang ze blijven rijden is er niks aan de hand.
In het fokkerbos was het nu lekker hard en niet meer zo modderig zoals gisteren. Want dan was het niet te doen geweest.

De gpstrack: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xrxrumijkwgwgsfu

Volgende week staat de tocht van calfven 'de Luchtballon' op de agenda!
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Prinsenbeek was idd een toprit met een mooi opkomend zonnetje, zo mag het elke week zijn. Bij elkaar toch maar weer zo'n 57km gereden. Wel errug glad met die verradelijke bevroren boomwortels in het bos, paar keer bijna goed onderuit gegaan.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Het begint een beetje afgezaagd te worden: met vanBill de NonPlusUltra Sirocco tocht gereden, alweder in onze achtertuin. Dus 100% van de route was bekend terrein, met soms leuke vondsten zoals afdalinkje naar de Antwerpsestraatweg tegen het einde van de tocht. Grootste deel was flink bevroren en liep dus lekker licht en makkelijk.

Leuke stukjes door bossen tussen Calfven en Ossendrecht, dan Staartse Duinen, langs Huijbergen, rond de vliegbasis en over de Woensdrechtse Heide en dan als toetje door de Wolfsbossen bij Hoogerheide. Prima tocht ook weer veel off-road, wat hoogteverschillen. Volgens mij bijna exact hetzelfde als vorig jaar, ik kwam op 47 km.

Het was maar goed dat de tocht redelijk op tijd gedaan was, want op de terugweg naar huis weer over de Brilseweg gereden (de weg door de polder direct na NonPlusUltra) en er lag nu dank zijn een vriendelijke boer centimeters dik klei op die weg. En dat is dus echt leuk (not) want die troep klimt zo'n beetje langs je wielen omhoog totdat alles onder zit. Ik heb heerlijk zitten te ^%&@#%%^&$%^^@#&%$!!!

Hieronder de track van de tocht:
Afbeelding
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Nico_M
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 15:17
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Vandaag ook Woensdrecht gereden, was weer lekker om te kunnen rijden na 7 weken. In de TT van Sprundel gevallen en me hand gebroken. Nog wel wat last maar het was te doen. Het is allemaal wel heel bekend terrein, kom uit Wouw en rijd dus vaak in deze bossen vooral rond de vliegbasis en Huijbergen.
Omstandigheden waren echt super vandaag, ik hou wel van bevroren omstandigheden. Was ook mooi in de bossen en velden met de witte bomen met daar een zonnetje op.
In het begin draaide het wat stroef. Koepeltje blijft ieder jaar weer lastig met nog niet echt warme spieren. Vooral het laatste stuk richting het boeren erf, loopt toch nog flink op. Daarna de bossen achter Calfven in en langzaam begon het steeds beter te draaien. Jammer dat ze achter Huijbergen in het stukje bos voor dat je het bos van de Nootjesberg in draait een hele mooie klim laten liggen maar gewoon recht door over het pad blijven rijden.
Nootjesberg blijft natuurlijk een van de mooiste stukken van deze omgeving. Na de pauze slaan ze ook de Tiestenberg over. Volgende week met de TT van Calfven rijden we daar wel over. Prettig was ook dat het laatste stuk bos er goed bij lag, daar kan het zo vreselijk nat zijn. Dit is toch ieder jaar weer een niet te missen tocht. Jammer dat er weer mensen in bos waren die zo nodig pijlen moesten verwijderen. In het stuk van de Staartse Duinen miste er een flink aantal. Hoorde op het pauze punt dat de organisatie er vanochtend nog 40 pijlen terug heeft moeten ophangen.
Hopen dat het weer zo blijft en dat de nattigheid en sneeuw wegblijven zodat we volgende week weer zo kunnen genieten. I
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

iemand toevallig een linker Roeckl Windstopper handschoen gevonden op het einde van de toertocht Woensdrecht? Heb hem op de fietsendrager laten liggen bij het wegrijden :oops:
Nog wel teruggereden, maar niet meer gevonden.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:41
Mijn mountainbike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapierre Zesty 514
Contacteer:

Vandaag op tijd opgestaan, want het zou een drukke dag worden. Buiten glinsterden de ijskristallen in het licht van de straatlantaarn. Lekker koud dus! Boterhammekes opgegeten en fietspak aan. Nu zou de wintervest waar ik me de vorige ritten in kapot zweette wel goede diensten kunnen bewijzen. Jammer dat ik ’s avonds uitzonderlijk moest gaan werken, anders was ik met de fiets gekomen, maar het zekere voor het onzekere genomen en de fiets op de drager geplaatst. Jaloerse blikken geworpen op die enkele bikers die toch met hun fietske in de vrieskoude onderweg waren naar de start van de Sirocco-tocht in Woensdrecht. De straat voorbij het Café Non Plus Ultra stond al vol auto’s, het was daar een gewriemel van bikers en auto’s die elkaar nog nauwelijks konden kruisen. Ik vond een ideaal plekje vlak aan het tunneltje onder de snelweg. Non Plus Ultra, dat zou “Tot hier en niet verder” willen zeggen. Inderdaad, het gebouw staat aan het einde van de bewoonde wereld, waar de wereld dichtgemaakt is met krantenpapier, opdat men er niet af zou vallen! Voorbij het café enkel de snelweg en eindeloze vlakten. Het viel me op hoe weinig lawaai de auto’s maken in vergelijking met bij ons. Ik vermoed dat dit aan de gebruikte soort asfalt ligt. De bikers die na mij nog toegekomen waren even gaan lastig vallen met de flyers voor onze nightride. Overal folders achter de ruitenwissers gaan steken zag ik niet zitten, dan hoefde ik niet meer te vertrekken. Een stapeltje meegenomen om in het café te leggen. Het deed me plezier van na aankomst te zien dat er toch mannen waren die er meenamen.

Er was nog steeds veel drukte aan de start! Vertrokken omstreeks 09.30 u. Ik had op het Nederlandse forum gelezen van bikers die gisteren al waren gaan verkennen, dat de eerste kilometers een echte slijkpoel waren. Niets van dat! Alles was netjes aangevroren tot een droge ijskoek. Ik herinner me dat ik vorig jaar, toen was het ook koud, al serieus had afgezien kort na de start op dat stuk door de velden en dan langzaam omhoog tot aan die schuur. Maar niets van dat deze keer! Kort na het vertrek kwam ik Tarzan tegen! Neen, niet de lianenslingeraar, doch de biker die deze nicknaam draagt. Zelden was een kennismaking en een gehandschoende handdruk zo kort! De dikke boomwortel aan dat “dropke” zat er ook weer bij en zorgde voor oponthoud omdat menig biker hem niet betrouwde. De straat weer op om dan definitief de bossen in te duiken over de rijkdom aan tracks en paadjes die deze streek op luttele vierkante kilometers rijk is. In de bossen werd de koude wat getemperd en de ondergrond was een lekker droog tapijt van dennennaalden.

De breder wordende paden en de witte kleur van de zandgrond deden me vermoeden dat we in de bossen achter de Volksabdij Onze-Lieve-Vrouw-Ter-Duinen toegekomen waren. Een speeltuin met bultjes en heuveltjes. Mijn vermoeden werd bevestigd doordat we het rond punt aan de Putseweg ter hoogte van Restaurant Jagersrust werden over gestuurd. Om zo richting Huijbergen te rijden, een stukje langsheen de baan, daarna de singletrack die er evenwijdig mee loopt. Dan doken we weer de bossen in aan de Staartse Duinen en dat is voor de biker synoniem voor hogere heuvels. Want hier ligt een mooie track met een aantal meer uit de kluiten gewassen heuvels, een paradijs, een speeltuin voor volwassenen! Een deel van het parcours liep samen met stukken van de toertocht vanuit Halsteren vorige zondag, soms in tegengestelde richting, maar deze heuvels zaten er toen niet in. Zo doet elke toer in deze streek toch weer andere plekken aan.

De bevoorrading stond op dezelfde plaats als vorig jaar. Er waren bananen, wafels en granenrepen om te eten, thee om te drinken. Op m’n gsm gezien dat rubber-12 45 minuten later vertrokken was en laten weten wanneer ik vertrokken was. Omdat ik het koud begon te krijgen toch niet blijven wachten. Het binnenlopen van een berichtje kort daarna verried dat hij aan de bevoorrading was gearriveerd. Een biker of zeven van De Leeuw Van Vlaanderen in hun zwart-gele pakken stak me voorbij. Ik vermoed dat ik ook Triple aan de kant heb zien staan, iemand in geel-zwart groette me, maar mijn eurocent viel te laat! Anders was ik wel even gestopt. Singletracks, bospaden en paadjes door de heide waren ons deel in de winterkoude. De struiken en bomen waren wit berijpt en werden beschenen door een flauwe zon. Ik werd nog geregeld ingehaald door snellere treintjes of ik liet ze de kans om voorbij te gaan op de smalle tracks. Op de heide werd ik zelfs ingehaald door een klein gastje in het gezelschap van vader of broer. Ik meende het slachtoffer te zijn geworden van een bevroren slurfje, doch het was de speen van m’n lurkzak die niet open stond! Ook het laatste deel in de omgeving van de vlieghaven van Woensdrecht was weer anders, want zat er vorige week niet in. Ik herkende wel plekken van tijdens andere tochten hier. Zelfs tot op het laatste werden we nog over heuvels gestuurd aan de Antwerpsestraatweg en die lieten zich nu toch wel gevoelen, ik begon moe te worden. De gevreesde afsluiter, het moeten stompen in de open vlakte tegen de wind in, viel dit keer anders uit! De wind, zo die er al was, zat eerder in de rug en het zonneke deed deugd. En reeds van in de verte zag ik m’n auto staan. Toen ik m’n drinkrugzak in de auto had gelegd zag ik in de verte de biker in het fluojasje, die ik daarstraks op de laatste heuveltjes was voorbijgestoken, naderen, even later gevolgd door een volledig in het zwart gehuld exemplaar. “Dat is hem”, en het was hem! Waarmede bewezen werd DAT DE RUBBER ER DEZE KEER NIET IN GESLAAGD IS VAN MIJ IN TE HALEN! :tong

De muziek stond weer loeihard in Tot Hier En Niet Verder, het stond er ook afgeladen vol, maar ons toch nog gewaagd op het pad van de Leffe. De flyers bleven niet onopgemerkt, want een bikester kwam me vragen of een degelijke verlichting vereist was voor zo'n nachtrit. Zo stilaan dropen de bikers af, de muziek werd zachter gezet door de bazin des huizes, terwijl het aantal decibels, geproduceerd door de bikers van twee clubs aan de nog bezette tafels, rechtevenredig steeg met de inhoud van de reeds genuttigde glazen! Even voor 14.00 u naar huis vertrokken en op de Putseweg de rubber nog zien rijden, eenzaam stompend naar zijne heimat. Me snel gewassen en met de hele winkel nog in en op de auto naar m’n werk alwaar ik om 16.00 u uitzonderlijk op een zondag werd verwacht. Een mooie rit, goed afgepijld, overal seingevers en veel plezier in de bossen en op de tracks van de Brabantse Wal.

Op het Belgische forum kan je dit alles hier lezen!
Nieuws uit Vlaanderen: surf ook eens naar http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en buienradar B NL en StrammerMax’s Papegaaienblog
Nico_M
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 15:17
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Foto's van de sirocco TT staan online op http://www.sirocco.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb mezelf kunnen vinden was wel even zoeken in 1000 foto's
Afbeelding
mtbracing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 16:46

LET OP!!!!!!!!!

Gevonden op de site van de organisator: http://www.rscdezuidwesthoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De toertocht van a.s. zondag in CALFVEN gaat niet door!! Dat is balen want het is altijd een leuke tocht...
Krab
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 5 juni 2006, 18:43
Mijn mountainbike: is echt wel MOOI!
Contacteer:

Jedi schreef:
Zie : http://www.rscdezuidwesthoek.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
TT afgelast



Dit is een zware tegenvaller voor ons, MAAR zeker voor "De Luchtballon".
Maar maak je inschrijfgeld gewoon over, heb je een warm gevoel voor terug:

Donaties aan De Luchtballon zijn van harte welkom. Er is een mogelijkheid om dit op een veilige manier via deze internetpagina te regelen.
http://www.deluchtballon.nl/luchtballon ... oOlnOhIKJC" onclick="window.open(this.href);return false;
Persoonlijker is het om donaties over te maken op bankrekening 1092.41.339 of giro/ing rekening 72 87 54 ten name van Stichting De Luchtballon.

Wat een mooie maand is december toch!!!!!!
Ben blij dat fietsen mijn beroep niet is, dan had ik geen hobby meer.
Krab
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 5 juni 2006, 18:43
Mijn mountainbike: is echt wel MOOI!
Contacteer:

Ik zal het goede voorbeeld geven! Een certificaat ontvang je als je wilt in de e-mail.




AAN: Ton
Datum: 03-12-2010
Certificaat no.: 254-201012031445
Donatiebedrag: € 10

VAN: De Luchtballon (Stichting)



Nogmaals dank voor uw donatie

De donatiemodule is een initiatief van Stichting GeefGratis.nl in samenwerking met De Luchtballon (Stichting)
Ben blij dat fietsen mijn beroep niet is, dan had ik geen hobby meer.
Marrz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 januari 2007, 23:47
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper

Weet iemand meer details voor de reden van het afgelasten van Calfven?
Plaats reactie