Toertochten 2010-2011 omgeving West-Brabant/België

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

StevenV schreef:[Alle "hoge bergen" zoals bijvoorbeeld op De Heide hoeven er van mij niet in want dat betekend toch vrijwel altijd afstappen als je met veel mensen kort op elkaar fietst. Heb trouwens uitzonderlijk veel mensen zien vallen en/of zien opstaan na een val, maar misschien was dat toeval......
'T is toch mountainbiken???? :wink: In principe is het mogelijk alle duintjes aan de heide op te komen en uiteraard zijn zo veel mogelijk duintjes en relief in het parcours een plus punt! Hoort bij de sport...(anders is het meer boswielrennen...saai...)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Leblanc
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: di 2 november 2010, 21:16
Mijn mountainbike: Sensa 29er sella tnt comp 2012, Sensa romagna 105 2013

Vanmorgen ook om 8.30 begonnen aan de tt van halsteren, mooie route met in het begin best heftige stukken.
Verder veel bekende stukken omdat we deze zelf ook vaak fietsen (stay-oké/heide b.o.z)
Was allang blij dat dit niet de 50 km lang zo eraan toe ging, organisatie was goed en bij de stop genoeg te eten.
Volgende keer weer!
TheProfessor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 21 november 2009, 23:27
Mijn mountainbike: Canyon AL 29 9.9, Giant CX veldreetfiets en voor op de weg een Colnago CX1

was fraaie tocht vanuit Halsteren vanochtend. goed uitgepijld op 1 of 2 plekken na. voldoende seingevers.
food&beverage was uitstekend. de theedames kregen wel stress omdat ze de thee niet snel genoeg aangesleept kregen. dit werd ruimschoots goed gemaakt door de keuze aan eten: appels, bananen, mandarijnen, brownies (super lekker!), koekjes, balisto's etc. was erg goed! na afloop ook prima verzorgd met mooie tenten en picknick banken. lekkere snert! en dat alles voor een goed doel. hulde!

verder lekker doorgekacheld met mijn maatjes. nog wel hard onderuit gegaan, kon direct verder. heup en schouder zullen morgen mooi blauw zijn!
TheProfessor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 21 november 2009, 23:27
Mijn mountainbike: Canyon AL 29 9.9, Giant CX veldreetfiets en voor op de weg een Colnago CX1

TT Halsteren: ik heb trouwens 2 keer een fotograaf gezien langs de route. weet iemand waar de foto's te vinden zullen zijn? 8)
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Leuke en mooie rit, complimenten voor de organisatoren. Er waren toch wel wat paadjes waar wij normaal niet komen. Wat me ook opviel dat het goed te doen was en nergens opstopte (wat nog al eens het geval is bij andere tochten) er was overal genoeg ruimte om ingehaald te worden. Al met al lekker gefietst en bij thuiskomst toch 100+ op de teller.
Leblanc
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: di 2 november 2010, 21:16
Mijn mountainbike: Sensa 29er sella tnt comp 2012, Sensa romagna 105 2013

[quote="TheProfessor"]TT Halsteren: ik heb trouwens 2 keer een fotograaf gezien langs de route. weet iemand waar de foto's te vinden zullen zijn?

Als het goed is komen ze op de site van Roparun te staan: http://www.runningteamdebrabantsewal.co ... teiten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, zo te zien moeten ze er nog opgezet worden!

Was een mooie route hé?! :-D :-q
TheProfessor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 21 november 2009, 23:27
Mijn mountainbike: Canyon AL 29 9.9, Giant CX veldreetfiets en voor op de weg een Colnago CX1

Leblanc schreef:
Was een mooie route hé?! :-D :-q
Was zeker een mooie route :-q - heb jij 'm uitgezet zeker? :D
CubeBiker1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 28 juni 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp HS33 2009

Vandaag met mannen van de Sirocco tocht meegeweest. Het was een stevig rondje tot nu toe! Er komt nog een stukje bij, maar dit rondje is eigenlijk voortdurend heuvel op en heuvel af :D . Veel singletracks en veel technische stukjes! Als het deze week nu ook nog eens kan gaan sneeuwen wordt het helemaal leuk! :lol:

dit is de link naar 35 km van de tocht. Er missen hier een daar nog wat stukken dus dit is niet de definitieve tocht.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wahsyivmidpjqvkn
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:41
Mijn mountainbike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapierre Zesty 514
Contacteer:

Ik heb vandaag een dag beleefd die ik niet zo snel zal vergeten. Want ik ben de toertocht vanuit Halsteren, nabij Bergen-op-Zoom komen rijden. De organisatie van dit evenement door Roparun-team “De Brabantse Wal” getuigde van een zelden gezien niveau. De parcourskeuze was subliem, voor 99% off-road en door de bossen, de afpijling quasi perfect, er stonden seingevers aan alle oversteken die voor jou keken of de kust veilig was en de bevoorrading was als een meer dan ruim bemeten buffet.

Reeds aan de inschrijving werd je vriendelijk begroet en voor je 3,50 euro inschrijving kreeg je al direct een stuk fruit mee dat je uit een grote mand kon nemen. Wie niets nam werd toch attent gemaakt op de mogelijkheid wat mee te nemen. Mijn keuze viel op een mandarijntje, of een appeltje van oranje zoals de Nederlanders dit noemen. Om 10.00 u gestart en een aantal kilometers in het zog gereden van twee mannen die aan eenzelfde tempo als ik reden. Jammer genoeg hielden ze op een bepaald ogenblik halt, waardoor ik alleen verder moest.

Het parcours had alles in zich wat voor mij een mountainbiketocht boeiend en doenbaar maakt. Ardennen-toestanden en zware beklimmingen zijn voor een mens van mijn leeftijd en met een weinig sportief leven, tot ik met biken begon dan toch, niet weggelegd. Een eerder vlakke tocht met heuvelachtige stukjes en sporadische klimmetjes door de bossen is voor mij een feest. En dat alles is te vinden in de wijde omgeving van Bergen-op-Zoom, op luttele afstand van de Belgische grens. Het parcours bood een afwisseling van boswegen, singletracks, brede en smalle paadjes, dat alles in de bossen, alsof men zich ver van de bewoonde wereld bevond. Ik spreek van 99% off-road omdat we toch hier en daar verkeerswegen dienden te kruisen, waardoor onze fietsbanden dan toch met asfalt in contact kwamen! Het enige langere stukje asfalt was de verbinding van aan de spoorwegovergang en de oversteek van de snelweg via een brug om daarna weer de volgende bossen in te duiken. Aan alle oversteekplaatsen stonden seingevers in fluovestjes paraat om te zien of de baan vrij was. Overal even vriendelijk, overal een goedendag! Met dank om daar voor ons zo lang te staan!

Toen ik nog niet zo lang onderweg was en een eerste leuk stuk over bulten, bergop en bergaf, aan het rijden was, kwam ik gelijktijdig twee bikers tegen die ik ken van het Nederlandse forum. De ene was LeoV van de Mellowbikers die er zijn eigen rondje aan het rijden was. Hij riep me toe dat ze om elf uur in de Stayokay zouden zitten, maar tegen die tijd zou ik mijn toer bijlange niet afgelegd hebben! Het was toen kwart voor elf! De andere biker reed achter me en vroeg zich af of ik dan wel StrammerMax was. Ik had net voet aan de grond moeten zetten omdat ik een zanderige heuvel niet op raakte! JWW, een fan van m’n verslagjes van de toertochten op het forum! Vroeg of laat komen mensen elkaar dan toch wel eens tegen! Een lange babbel zat er jammer genoeg niet in, dat is moeilijk tijdens een toertocht. En ik rijd dan ook nog niet van de snelste! Hopelijk komen we elkaar nog eens tegen bij een pint na een toer.

Het was niet druk op het parcours, maar ik heb zelden helemaal alleen gereden. Geregeld werd ik ingehaald en zag ik deelnemers voor en achter me rijden. Een keer of drie hing er zelfs iemand in m’n wiel! Ik ben er zelfs in geslaagd van zo een kerel die maar half zo oud was als ik te overklassen en het nakijken te geven! Hij zal een gelegenheidsbiker geweest zijn! De bevoorrading, of pauze voor de Nederlanders, kwam iets over halverwege. Een buffet om U tegen te zeggen! Je had er keuze uit appels, bananen, mandarijntjes, koeken en lekkere cake die goed vulde. Als je van alles één stuk had gekozen had je je buik meer dan rond kunnen eten! Er was lauwe thee en water om te drinken. De bevoorradingen in Nederland zijn naar Vlaamse maatstaven immers eerder karig te noemen.

Daarna weer de bossen in en over een leuk stukje met klimmetjes en afdalingen over bulten op een track die door een groot beukenbos loopt, ik vermoed één of ander park in de buurt van Bergen-op-Zoom. Ik ben hier nog al geweest tijdens een toertocht. We kwamen ook rakelings langsheen een stortplaats, maar daar zie je niets van, ik herkende de plek van andere tochten. Er loopt een diep in de grond uitgesneden beek langs. Is dat soms de Zoom waar de stad haar naam aan ontleent? Ik kreeg het gezelschap van een groep van zes Nederlanders die dan weer achter en dan weer voor me reden. Want de hele meute hield halt wanneer iemand problemen had met z’n fiets. Volgde nog een vettig stukje door weiden, het enige modderstrookje op een quasi droog parcours. Met in de verte het zicht op de rug van de laatste uit het groepje. Tijdens de laatste kilometers bereden we de tracks omheen het Fort De Roovere. De laatste keer dat ik hier passeerde was dat daar een echte kaalslag. Nu is een groot deel heraangelegd zoals het Fort er ooit moet hebben uitgezien. Maar of de bomen die nu in de opgehoogde grond staan het zullen overleven is zeer de vraag! Het ziet er allemaal kaal uit, maar ik vermoed dat die aarden wallen mettertijd weer begroeid zullen raken. Het is in elk geval een merkwaardige plek!

Ik moet de laatste geweest zijn om te arriveren. Het zestal Nederlanders dat een hele tijd in m’n buurt had gereden was een kommetje soep aan het eten. Want ook dat kreeg je bij aankomst gratis aangeboden. Ik kreeg er zelfs nog een tweede. Van die lekker dikke soep met stukjes worst in (blijkbaar noemen jullie dit snert). Uit solidariteit met het goede doel waarvoor de opbrengst van deze toer bestemd was heb ik dan ook twee broodjes knakworst gekocht, hetgeen wij in Vlaanderen een hot-dog noemen. Omdat het buiten toch maar frisjes was om zo stil te blijven zitten en de Nederlanders naar huis vertrokken, ben ik binnen nog een glas gaan drinken. Ik ben intussen vergeten wat! Het was geen De Koninck, maar wel één of andere Prins. Of een Hertog Jan? Er kwamen bikers toe die al pijlen waren gaan ophalen. Een man van de organisatie vroeg me of ik moe was, terwijl ik naar de genomen foto’s aan het kijken was die op scherm verschenen. Ik voelde dat er een toer in m’n benen zat, dat wel! Ik vroeg hem of deze toer een eenmalige uitgave was, want dat dit zonde zou zijn! En tot m’n grote vreugde antwoordde hij dat er plannen bestonden voor een volgende uitgave eind november volgend jaar! En dat ze gelukkig konden rekenen op de inzet van veel vrijwilligers uit het Roparun-team. Er zouden een 900 deelnemers geweest zijn. Ik had exact 48,48 km op m’n tellertje maar heb er wel 02.59 u over gedaan! Voor wie de eerste editie gemist heeft komt er volgend jaar dus een nieuwe kans! Beslist een aanrader!

Wat ik ook heb onthouden: dat stuk weg met die immens grote verkeerslichten die beiden op rood stonden. Fietsers hadden vrije doorgang, stond er op een bordje! Wat is de bedoeling daarvan? Te smal om elkaar te passeren? Knopje drukken om groen te krijgen?

Op het Belgische forum kan je dit hier lezen!
Nieuws uit Vlaanderen: surf ook eens naar http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en buienradar B NL en StrammerMax’s Papegaaienblog
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

StrammerMax schreef:...
Daarna weer de bossen in en over een leuk stukje met klimmetjes en afdalingen over bulten op een track die door een groot beukenbos loopt, ik vermoed één of ander park in de buurt van Bergen-op-Zoom...
Ik vermoed dat je het grote pad in Zoomland (na de bevoorrading) bedoel. Das (helaas) geen park. We hebben dat leuke pad daar omdat hier tijdens de tweedewereld oorlog de Duitse kannonen stonden die de gealieerde die uit Zeeland oprukte bestookte. Verder, het water wat daar is (in de vorm van een gracht), daar heeft vroeger een klein kasteeltje gestaan, zelfs de ruïne is jaren weg (eind jaren '70 was het er nog wel en als kind vaak gespeeld). Het andere water waar je later langs komt is de Zeezuiper, in de vroegere tijden bedoeld als een soort waterzuivering om de vesting BoZ van schoonwater te voorzien en onderdeel van de Middeleeuwse Zoom.
StrammerMax schreef:...We kwamen ook rakelings langsheen een stortplaats, maar daar zie je niets van, ik herkende de plek van andere tochten. Er loopt een diep in de grond uitgesneden beek langs. Is dat soms de Zoom waar de stad haar naam aan ontleent?...
Yep, das de Zoom naast de intussen al lang niet meer gebruikte stortplaats "De Kragge". TT BoZ komt daar ook langs, waarschijnlijk ken je het daar van?

Mooi verslag weer kerel! :-q Mooie promo ook voor deze tocht, hebben ze echt verdiend in mijn optiek!

Het was een mooie TT, voel me rijk dat ik in deze bossen al jaren mag biken, binnen 2km sta ik al aan fort de Roovere of de Heide :-q

Voor nu kijk ik al weer uit naar TT van Non+Ultra! Gezien de weersvoorspellingen kan dat wel een taaie worden en het parcours is standaard een gave, het moet wel heel kwaad weer zijn wil ik niet gaan...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
KC_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 20:53
Mijn mountainbike: Trek, maar mijn echte fiets is een Pinarello Paris
Contacteer:

StrammerMax schreef:Wat ik ook heb onthouden: dat stuk weg met die immens grote verkeerslichten die beiden op rood stonden. Fietsers hadden vrije doorgang, stond er op een bordje! Wat is de bedoeling daarvan? Te smal om elkaar te passeren? Knopje drukken om groen te krijgen?!
Het viaduct is aangelegd omdat tegenwoordig de A4 dit gebied doorkruist. Het is inderdaad te smal voor auto's om elkaar te passeren, bovendien ligt er een wildsluis naast, zodat dieren toch redelijk beschut de oversteek kunnen maken van de ene naar de andere kant.
Groetjes,
Kees

http://www.pedaleurs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Krab
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 5 juni 2006, 18:43
Mijn mountainbike: is echt wel MOOI!
Contacteer:

StrammerMax,

Je hoeft geen jaar te wachten hoor om hem weer eens te rijden, gewoon een GPS aanschaffen, als je die nog niet hebt. En dan deze track DL : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gmaceczjczexbvea :-q

En veel plezier ermee. :P

Volvo surfer heeft eventueel de 25 km track voor je zie forum lets ride : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=780 :-q

Groetjes Krab
Ben blij dat fietsen mijn beroep niet is, dan had ik geen hobby meer.
TheProfessor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 21 november 2009, 23:27
Mijn mountainbike: Canyon AL 29 9.9, Giant CX veldreetfiets en voor op de weg een Colnago CX1

Krab schreef:StrammerMax,

Je hoeft geen jaar te wachten hoor om hem weer eens te rijden, gewoon een GPS aanschaffen, als je die nog niet hebt. En dan deze track DL : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gmaceczjczexbvea :-q

Groetjes Krab
was gister toch maar 440 hm! jajajaja, niet niks :D

wordt tijd dat ik ook zo'n fraai ding aanschaf :-q
TheProfessor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 21 november 2009, 23:27
Mijn mountainbike: Canyon AL 29 9.9, Giant CX veldreetfiets en voor op de weg een Colnago CX1

Foto's TT Halsteren komen woensdag op: http://www.hetpoortjefietsen.nl/toertochten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Strammer Max wordt ook nog even gememoreerd. Terecht natuurlijk!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Krab schreef:En dan deze track DL : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gmaceczjczexbvea :-q
Wat heb je met die track gedaan? Heb je veel punten weggehaald of staat je samplerate heel erg laag?

Mijn Edge 705 track is veel gedetailleerder... mooie ronde bochten enz.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie