ATB Ronde van Hellevoetsluis WEDSTRIJD & TOERTOCHT 07-02-09

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
wtac waterstad
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 26 januari 2009, 20:06

Op zaterdag 7 februari 2009 organiseerd WTAC Waterstad voor de 4e keer de ATB Ronde van Hellevoetsluis.
Deze 4e editie wordt net als voorgaande jaren georganiseerd bij de Haringvlietdam in Hellevoetsluis. Dit recreatiegebied wordt gedurende dit evenement omgebouwd tot een echt ATB parkoers.
Voor met name deelnemers uit Brabant en Utrecht is dit iets geheel anders, ipv bomen en bossen is dit een snel parkoers langs de Noordzee dus minder technisch maar zeker niet makkelijk.
Het parkoers van 3,5 km (x8 ronden) gaat over veelal onverhard terrein (gras, steen en kleigrond) met enkele korte maar pittige klimmetjes en waarbij de wind een geduchte tegenstander kan zijn.

Deze ronde kan als wedstrijd en als toertocht worden verreden. Bij zowel de Dames en Heren wordt een klassement opgemaakt met bijbehorende prijzen.
Inschrijven, een sfeerimpressie van 2008 en verdere informatie, is te vinden op de website van WTAC Waterstad: www.wtac-waterstad.nl
De aanvang is 13.30h

Mede door een groeiend aantal recreanten in de ATB sport, maar met een gebrek aan geschikte en openbare ATB ruimte bij ons in de regio, trachten wij als organisatie met deze wedstrijd een groot aantal deelnemers te trekken om daarmee de lokale instanties te overtuigen voor een plaatselijk parkoers.

ATB commissie WTAC Waterstad
MiesMan
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 1 februari 2009, 19:11

Zijn er forumleden die meedoen of hebben gedaan aan deze toertocht?
Wat zijn de ervaringen?
Ik heb me in ieder geval ingeschreven maar ik laat het van het weer afhangen.
bikebeest99
Mountainbiker
Mountainbiker

ma 2 februari 2009, 23:21

Ik heb vorig jaar ook mee gedaan. Ondanks dat ik een beetje argwanend was over deze kleicross is het me reuze meegevallen
Een perfecte organisatie met een mooi parcoers van 3km bied voldoende afwisselling.
Helaas is vorig jaar door een hartstilstand van een der deelnemers de race vroegtijdig afgeblazen maar dit was de enig juiste beslissing die de organisatie toen genomen heeft.
Dit jaar ben ik ook weer bij de deelnemers en verwacht ik weer een aardig spektakel
Plaats reactie