Schwalbe Veldtoertocht Nunspeet zat. 2-2-08 30-45-60km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

RobSter schreef:Hoe was het parcour an sich ?

Mooi, net als altijd :-q Geen blubber iig en goed te rijden.
giro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 18:45
Mijn mountainbike: xtc advanced 2009
Contacteer:

zo ook weer thuis, lekker gefietst 84km op de teller.terugweg naar huis over de weg gegaan was best zwaar wind tegen,ik was blij dat ik thuis was
alleen mijn vriendin niet de hele badkamer ligt onder het zand maarja daar heb je stofzuigers voor :tong
als je harder wil fietsen zul je harder moeten trappen.
ATBikey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 10 november 2007, 09:40

Na lang twijfelen en veel naar de buienradar kijken ben ik toch ook nog maar gegaan. Ik ben rond half 10 gestart. De route (45km) was erg mooi. Bij de start "onze jongens" niet gezien, maar bij de verzorgingspost ze toch nog even gesproken. Na een lekker bekertje bouillon en een krentebol de tweede helft gereden. Maar het tweede gedeelte liep een stuk minder. Op een gegeven moment waren de kleinste bultjes nog heuvels voor mij :( Er zat geen gang meer in.
Onderweg Marcel nog wel weer gezien. Die wist mij moed in te praten door te zeggen dat het laatste deel van de route ook nog de nodige bultjes had. Een paar keer gedacht, was ik ook maar rechtdoor naar de auto gegaan :-?
Zand schuurt de maag.
Spongebob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 7 augustus 2005, 11:31
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Marathon 2013 | Scott Addict R3 09 | Trek Mountaintrek pekelbak
Contacteer:

Nunspeet blijft een van mijn favorieten! Lekker gereden, route lag er prima bij. Klimmetjes aan het einde van de 60km blijven lekker bijten!

Nog even gezocht naar dat groepje van hier, echter geen Mickey Mouse (Crazy Carrot) kunnen waarnemen. Of was het Donald Duck? Die heb ik ook niet gezien trouwens. :-q :-q
Hier staat normaal gesproken een gevatte en goedgekozen spreuk of link naar een goedendoelenactiepagina
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

JanW schreef:
RobSter schreef:Hoe was het parcour an sich ?

Mooi, net als altijd :-q Geen blubber iig en goed te rijden.
Nee niet in dat stukje wat jij hebt gereden, daarna tot de knieën in de blubber, hagelstenen zo groot als kokosnoten, en sneeuwvlokken zo groot dat 1 vlok een stoeptegel kon bedekken. Aan het eind waren mijn benen zo ontploft dat Osama Bin Laden trots op mij zou zijn.

Ik vond het wederom een leuke tocht, maar ik vond het erg zwaar, dat merk ik meteen als ik niet elke week fiets.
Bij de pauzeplaats die voor mij niks niet te vroeg kwam kon ik weer even op adem komen bij Maori en Giro. ATBikey nog even gedag gezegd. Ook kwamen we de schone meneer uit Apeldoorn weer tegen! :-q

Ik kon het nog enkele kilometers volhouden bij Maori in het wiel, maar kreeg toen echt krampverschijnselen bij de kleine klimmetjes.
Daarom heb ik voor mijzelf toch maar belsoten om na het viaduct het leukste stuk :cry: toch maar niet mee te pakken en over het asfalt naar de Auto gereden. Gek genoeg heb ik ondanks het afnsijden van dit stukje wel ruim 45 km op mijn teller staan. :~

Dus ik mag aannemen dat je net als vorig jaar een kilometertje of 5 cadeau kreeg.

@ATBikey- Kwam je de laatste bultjes nog wel op of zat je er ook een beetje doorheen ;)
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Nou ik zit vanavond dus op een drogie :tong
Geeft niks Jan volgende keer beter,ik vond je er in de eerste km van de tocht ook niet zo fit bij zitten :wink: Toch klasse dat je er toch nog 30 van heb kunnen maken :-q Na de verzorging nog even een stukkie Marcel aan mijn wiel gehad en daarna was het voor hem ook over KRAMP :evil:
Laatste stuk samen met Giro op gefietst,heerlijke kuitenbijters op het eind.
Nunspeet blijt een top tocht :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik zag net dat ik 1,35 km/u langzamer heb gereden dan de tocht in het najaar, toen de omstandigheden vrij droog waren.
Zat nu op iets van 18,5 gemiddeld. Toen zat ik er ook al zo doorheen. :-{
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

Wat een leuke tocht was dit. Snel parcours, (gemiddeld 21,2) genoeg kuitenbijtertjes, want helemaal kapot bij aankomst :( Top geregeld, vond alleen de afspuitinrichting een beetje sneu...Als je beide slangen gebruikte, had je nog amper genoeg druk om de modder (Ja echt Jan ;) ) van je fiets af te spuiten.
Wij vonden m echt leuk. Vooral het dalen en stijgen in de laatste 7kms was reuze leuk. En Wortel.... Ik zei toch dat die schone meneer er zou zijn?
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
ATBikey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 10 november 2007, 09:40

@ Carrot. Ik had op het laatst het gevoel dat ik helemaal leeg/op was. Die laatste klimmetjes waren soms teveel van het goede. Dus af en toe van de fiets af :oops: Maar de tocht was wel mooi en zeker de moeite waard :-q Bij aankomst had ik een gemiddelde van 16.8
Zand schuurt de maag.
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

ATBikey schreef:@ Carrot. Ik had op het laatst het gevoel dat ik helemaal leeg/op was. Die laatste klimmetjes waren soms teveel van het goede. Dus af en toe van de fiets af :oops: Maar de tocht was wel mooi en zeker de moeite waard :-q Bij aankomst had ik een gemiddelde van 16.8
Ik vond ze heerlijk die korte klimmetjes zijn nog te overzien :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag opnieuw genieten geblazen, maar aan het einde was ik het toch redelijk zat. Ritje over de weg ging niet door, dus er maar weer een dubbel van gemaakt. Ideaal om aan de km's te komen en je rijd voor de drukte je korte ronde en daarna de lange ronde achter de drukte.
Eerst de 30 km gedaan en wat door een domme fout van mij (verkeerd gereden, zat niet op te letten) uiteindelijk 36 km was.
Daarna gestart voor de 60 km wat uiteindelijk 62 km was. Dus totaal 98 km getrapt en vrij lang onderweg geweest namelijk 4:39u. Geen hoge gemiddeldes dus vandaag (beide rondjes 21,3 km/u), maar de ondergrond was niet snel en zoog op sommige stukken. (verslagje op mijn site).
Het weer viel achteraf mee want de paar kleine buitjes mochten achteraf geen naam hebben.
Verder opnieuw complimenten aan de organisatie die deze tocht georganiseerd hebben want de route biedt een hoop afwisseling (van snel tot redelijk tchnisch). Vooral het laatste stukje achtbaan waanzinnig leuk om te doen en zelfs voor de 2e keer.
Nunspeet blijft voor mij een topper en zeker geen spijt van deze langere duurtraining gehad, zo mogen er nog meer komen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Ik heb net je verslag even gelezen Fred ziet er allemaal heel goed uit ik zag je nog vertrekken mijn bus stond 3 autos verder. :-q
Mooie site ,respect voor al die km die je maakt.
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
giro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 18:45
Mijn mountainbike: xtc advanced 2009
Contacteer:

nou fred als ik dat allemaal zo lees moet ik 8 maart maar een sleep kabel om je zadelpen hangen :tong wil ik die 6 ronden uitrijden :-q


maori,crazy carrot en jan het was een leuke kennismaking gisteren, jan was alleen van korte duur volgende keer beter :-q
als je harder wil fietsen zul je harder moeten trappen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Giro: Amerongen zijn er 7 op verzoek/advies van ???? Anders komen we niet aan 100 km nu het rondje ingekort is.

@ Maori: Zenks, maar moet toegeven dat het vandaag heel heel wat minder was. Ik heb vanmorgen nog 3 uurtjes getrapt, maar was nog aardig vermoeid van Nunspeet. Maandag maar rustdag en dan de Taxc maar weer opzoeken.

Overigens bekend hoeveel deelnemers er dit keer waren? Vorige keer flink druk, maar nu weinig tot niets van mee gekregen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
giro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 18:45
Mijn mountainbike: xtc advanced 2009
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:@ Giro: Amerongen zijn er 7 op verzoek/advies van ???? Anders komen we niet aan 100 km nu het rondje ingekort is.
dus toch 7 ronden (hoorde van rob dat het er 6 werden) ach 1 rondje meer kan er ook wel bij. ik hoop dat het weer dan wel wat beter is.

er waren er zeker veel minder dan vorige keer ik schat iets van 300 man.
als je harder wil fietsen zul je harder moeten trappen.
Plaats reactie