Schwalbe Veldtoertocht Nunspeet zat. 2-2-08 30-45-60km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Zaterdag 2-2-08 is er weer een veldtoertocht in Nunspeet.
Starten van 9.00-10.30 uur PV de Zilvermeeuw Industrieweg 50 Nunspeet
Nunspeet heeft altijd een leuke route en een goede verzorging.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Alleen als het droog is!

Mijn fiets is aan het staken.
Ik hem hem zo mooi opgepoets dat hij nu alleen nog maar met droog weer uitgelaten wil worden.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mijne ook....
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

RobSter schreef:Mijne ook....
Dus die van jou is daar verantwoordelijk voor, hij heeft dus een slechte invloed op die van mij.
Moet ik maar eens ophouden om samen te fietsen. :tong

Ik denk wel dat ik kom, nogmaals, mits het niet te nat is.
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

CrazyCarrot schreef:
RobSter schreef:Mijne ook....
Dus die van jou is daar verantwoordelijk voor, hij heeft dus een slechte invloed op die van mij.
Moet ik maar eens ophouden om samen te fietsen. :tong

Ik denk wel dat ik kom, nogmaals, mits het niet te nat is.

Gaan we voor de 60 :tong Marcel is een mooi tochtje :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Als het niet zo nat is als in Apeldoorn wil ik de 60 wel proberen. ;)

Wil alleen wel weten of die bultjes nu in het begin of het einde zitten (langs het spoor)
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

CrazyCarrot schreef:Als het niet zo nat is als in Apeldoorn wil ik de 60 wel proberen. ;)

Wil alleen wel weten of die bultjes nu in het begin of het einde zitten (langs het spoor)
De laatste keer dat ik hem gereden zaten ze op het eind :-q Ik zelf vind dit wel een mooi tochtje gaan er nog meer mensen van hier :wink:
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

maori schreef:
CrazyCarrot schreef:Als het niet zo nat is als in Apeldoorn wil ik de 60 wel proberen. ;)

Wil alleen wel weten of die bultjes nu in het begin of het einde zitten (langs het spoor)
De laatste keer dat ik hem gereden zaten ze op het eind :-q Ik zelf vind dit wel een mooi tochtje gaan er nog meer mensen van hier :wink:
ik zij de gek ga waarschijnlijk ook, maar.....eerst zondag de 100km in lemelerveld maar eens overleven.. :-{
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Willman! schreef:
maori schreef: De laatste keer dat ik hem gereden zaten ze op het eind :-q Ik zelf vind dit wel een mooi tochtje gaan er nog meer mensen van hier :wink:
ik zij de gek ga waarschijnlijk ook, maar.....eerst zondag de 100km in lemelerveld maar eens overleven.. :-{
Succes Willmen gewoon doseren ik had graag mee gewild volgende keer beter :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

oeps 2-2 andere verplichtingen......verjaardag bij vrienden :bier:
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

Voor de volledige informatie..

Schwalbe Veldtoertocht

Zaterdag 2 februari 2008 kunnen mountainbikers zich weer uitleven in de bossen rond Nunspeet. TC de Volharding organiseert dan de SCHWALBE Veldtoertocht. De afstanden die gefietst kunnen worden zijn 30, 45 en 60 km en deze afstanden worden zeker gehaald, doordat er nieuwe trajecten zijn opgenomen. Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen. Op de 30 km-route kan de jeugd van ca. 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep vetrekt tussen half tien en tien uur vanaf de startlocatie bij PV de Zilvermeeuw aan de Industrieweg 50. Inschrijven kan vanaf half negen. Starten kan tussen negen uur en half elf. Wie komt om lekker rustig te fietsen raden we aan om na half tien te starten. Tijdens het evenement worden foto's gemaakt door Beeldnieuws.nl. Jeugd tot en met 17 jaar kan gratis deelnemen aan het evenement.

2 sterren-tocht
Tijdens deze twee-sterrentocht, die bekend staat om de mooie routes en goede verzorging, kom je langs 1 verzorgingspost als je de 30 of 45km fietst en 2 verzorgingsposten als je kiest om de 60km te rijden. Bij de eerste post staan we klaar met bouillon en krentenbollen, bij de tweede post kun je sportdrank en een banaan krijgen.
Inschrijven kan vanaf 8.30 uur, starten mag vanaf 9.00 uur. De deelnemers voor de 30 en 45 km kunnen starten tot 10.30 uur, de deelnemers voor de 60 km kunnen starten tot 10.00 uur.

Routes
Het parcours is zeer afwisselend. Je komt over interessante technische stukken met veel single tracks, maar er zitten ook bredere en snellere zandpaden en karrensporen in de route. De route is bijna 100% onverhard en gaat door bos en heidevelden. En hoewel we rond Nunspeet geen bergen hebben, zit er wel het nodige hoogteverschil in de route, waarop je je zeker even stuk kan bijten als je het gemiddelde hoog probeert te houden. Je kunt kiezen uit routes van ongeveer 30, 45 en 60 kilometer.

Rijd voor je plezier
Het is geen enkel probleem om met de 45 kilometer te beginnen en later toch over te stappen naar de 30km. Er zijn 2 plaatsen waar je de 45km route kunt inkorten en je kunt dus altijd zelf bepalen hoever je echt gaat. Je zou zelfs stukken van de 60km kunnen pakken. Daar zitten een paar super mooie stukken over de heide in. Dat is vooral leuk als je ook graag hard rijdt, want dit zijn in principe de snellere stukken. Ook hier kun je altijd weer terug naar de 45km. Bij de start hangt een kaart en onderweg is er 1 verzorgingspost, op de 60km zelfs 2, waar je altijd kunt vragen waar je bent. Je rijdt alleen voor je eigen plezier. Het is geen wedstrijd!

Bereikbaarheid en kosten
De route naar startlocatie ? PV de Zilvermeeuw, Industrieweg 50 - wordt duidelijk aangegeven, zowel vanaf de snelweg als de andere aanrijroutes. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig, je kunt dus fris weer naar huis. De kosten zijn 4 euro en je krijgt 1 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 17 jaar is deelname zelfs gratis.

Graag tot ziens in Nunspeet!

http://www.tcdevolharding.nl/default.asp?PageID=48
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Wordt hij nu andersom gereden zoals in het najaar of krijgen we de leuke bultjes en singletracks in het begin?
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Ik heb dr zin in. Ook bij slecht weer. ik vind het op een of andere manier dit jaar nog steeds leuk om na een toertocht een hoop geld aan mijn fiets uit te geven. :-{
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ik fiets niet meer bij slecht weer, ben officieel nu een 'droog' rijder.
Mits het onderweg gebeurd. Heb nu nog een lekkere verkoudheid over gehouden
aan die geweldige route in Apendoorn :)
giro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 18:45
Mijn mountainbike: xtc advanced 2009
Contacteer:

ik ben er ook bij,hij is altijd goed te rijden ook met nat weer :tong de bulten en singeltracks zitten meestal aan het einde.gewoon rustig beginnen heb je voor het einde nog wat over.
als je harder wil fietsen zul je harder moeten trappen.
Plaats reactie