Wapenveld 24-11 : Rabo Swolsebostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

zaterdag 24 november is er in Wapenveld (tussen Hattem en Heerde in) de Rabo Swolsebostocht (van Swolland )
De tocht gaat vanaf de sportkantine WZC de noordelijke Veluwezoom op en heeft een zuidelijke lus door het Zwolsche Bosch.

Bij de start is een technische hulppost aanwezig om kleine fietsproblemen op te lossen.
Op de 2 verzorgingsposten wordt sportdrank, bouillon en koek aangeboden. Tevens is EHBO aanwezig.
Ook deze keren is er weer een verloting voor de deelnemers.

Vertrek: 9.30-10.30 uur
Startplaats: Clubgebouw WZC,
Kanaaldijk 82, 8191NC Wapenveld, tel. 038-4478200

Afstanden: 30, 40 en 50 km
De routes zijn met linten gemarkeeerd
Douche- en kleedgelegenheid aanwezig
Ik ben er iig bij, mag namelijk de zuidelijke lus eerst controleren en achteraf linten ophalen :tong
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Gaat hij een beetje over dezelfde route als die van Heerde vorige week?
2 verzorgingsposten? Luxe hoor! :-q

Als alles een beetje meezit ga ik voor de 50!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Hmm, deze of een dag later naar Apeldoorn?
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:Gaat hij een beetje over dezelfde route als die van Heerde vorige week?
2 verzorgingsposten? Luxe hoor! :-q

Als alles een beetje meezit ga ik voor de 50!
"heerde" niet geweest, maar ik kan me voorstellen dat de zuidelijke lus van deze route zo maar over enkele zelfde stukken als de heerde route kan komen, zowel de heerde, wapenveld, maar ook hattem en hattemerbroek-tochten gaan allen door hetzelfde "kleine stuk" bos.

De weg wezep/heerde wordt in ieder geval niet overgestoken, verder wordt dus ieder stuk bos en heide boven deze weg wel aangedaan (ook dit jaar hebben ze dit keer de "skibaan"-kuil niet meegenomen, ondanks mijn lobby daarvoor :tong )
Route gaat tegen de klok in langs philipsberg, om flip hul heen, door leemkule, trijselerberg, A50 over, wezepsche heide, eerste pauze (20 km), terug A50 over, dan richting afdaling bij AZC, wat draaien en keren over petrea, bij viaduct crossbaan 2de verzorgingspost (32 km voor de 40 & 50 km route) en verder de zuidelijke lus richting gratis parkeerplaats heerderstrand en vandaar weer terug naar de kantine, ook met wat draaien en keren uiteraard ....

(heb de routekaart wel, maar heb bij een voorgaande versie deze hier al eens geplaatst, en ben toen hier "verlinkt" en werd teruggefloten toen ik deze als afbeelding op dit forum plaatste, doe ik dus niet meer)
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

ted schreef:(heb de routekaart wel, maar heb bij een voorgaande versie deze hier al eens geplaatst, en ben toen hier "verlinkt" en werd teruggefloten toen ik deze als afbeelding op dit forum plaatste, doe ik dus niet meer)
En als ik nu vertel dat jij Deze route aan mij hebt gegeven. :D :tong :wink:

Nee geintje, deze is geloof ik van enkele jaren terug, maar zo te zien is de route in deze jaren niet veel gewijzgd als ik jouw verhaal zo hoor. :-q


Op die zuidelijke lus van jou is het door modder en bosbouw erg zwaar rijden op dit moment.
ATBikey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 10 november 2007, 09:40

Meegs schreef:Hmm, deze of een dag later naar Apeldoorn?
Ik ga voor de zondag in Apeldoorn.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:En als ik nu vertel dat jij Deze route aan mij hebt gegeven. :D :tong :wink:

Nee geintje, deze is geloof ik van enkele jaren terug, maar zo te zien is de route in deze jaren niet veel gewijzgd als ik jouw verhaal zo hoor. :-q
lijkt er zo op het eerste gezicht aardig op, maar in detail zitten er wel verschillen in ;)
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Als ik het hier zo op het forum lees, is er meer animo voor de zondag in Apeldoorn.

Maar ik kom wel hoor Ted!

2 jaar geleden was ik er ook, alleen toen bij de start aangekomen, bleek hij te zijn afgelast door de sneeuw!
kettingpons
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 26 juni 2007, 20:22
Mijn mountainbike: is donkerrood

ATBikey schreef:
Meegs schreef:Hmm, deze of een dag later naar Apeldoorn?
Ik ga voor de zondag in Apeldoorn.
Waarom niet voor allebei??
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

kettingpons schreef:
ATBikey schreef: Ik ga voor de zondag in Apeldoorn.
Waarom niet voor allebei??
beide tochten is ook een optie, inderdaad, al schijnt die zaterdag er ook een " wedstrijd" in appeldorp te zijn ...
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik ben gisteren op hoogtestage geweest en ga nu kijken of ik mijn buurman er vanaf fiets ipv andersom, zoals de laatste weken het geval is.
Pedro Torres
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 22:39
Mijn mountainbike: Merida Matt's Comp.
Contacteer:

In principe rij ik de Swolse Bostocht wel, want zondag ga ik lekker kijken en genieten bij de Superprestige veldrit te Gieten!
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Ja, we zullen daar morgen ook maar weer wat kilometertjes komen rijden. Eens kijken of het beter gaat dan in Nijverdal waar ik er na een km of 10 helemaal door zat. Nu wel wat beter uitgerust.
Erik
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Zal wel iets minder zwaar zijn dan in Nijverdal, maar toch zullen hier ook enkele plekken flink zuigen.

Ik verwacht ca. 200 hoogtemeters en een gem. van 21 km/u (nu nog waar maken ;) )
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Wow, ik vind dat ik mijzelf heb overtroffen.

245 hoogtemeters met een gem. van dik boven de 21 km/u.

Compliment aan de lintenophangers, vooral die zuidelijke lus (50) was erg goed bewegwijzerd. ;)

De route pakte heel veel stukken van de route van vorige week in Heerde. Maar door hier en daar een ander pad te gebruiken was de route toch gevarieerder dan die van vorige week.

Ik zat er best wel doorheen op het eind, toen waren die kleine puistjes net een paar alpencols. Maar ben erg tevreden over mijn resultaat. Ik boek elke week nog vooruitgang en ik was eerder binnen dan mijn buurman. :tong

Ik hoorde trouwens nog van een valpartij onderweg, iemqand was gewond geraakt door zijn bril door een valpartij in een bocht tijdens een inhaalmanouvre. Iets van bekend?

1 minpuntje ik was me al 2 km. voor de treyselerberg aan het inhouden om flink de treyselerberg op te knallen, maar net aan de voet moesten we links. :evil:
Plaats reactie