Nunspeet zat. 3 november 30,50 en 75km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Zaterdag 3 november is er weer een veldtoertocht in Nunspeet.30,50 en 75km.Start tussen 9.00 en 10.30 uur vanaf PV de Zilvermeeuw Industrieweg 50 Nunspeet.
Leuke route en goede organisatie.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ja, .............. en?
chakotay 67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 22:08
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2005

CrazyCarrot schreef:Ja, .............. en?
Gewoon een melding dat er een prachtige tocht is. Vooral dat laatste deel langs het spoor.:-q
Kzal ook aanwezig zijn.
-------------Make it so--------------
sjaak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 16:40
Mijn mountainbike: een cube reaction black en een cannondale system six
Contacteer:

als ik nunspeet kan vinden,dan kom ik wel ff toeren.
liever lui dan moe.

Mijn fietsie
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

chakotay 67 schreef:
CrazyCarrot schreef:Ja, .............. en?
Gewoon een melding dat er een prachtige tocht is. Vooral dat laatste deel langs het spoor.:-q
Kzal ook aanwezig zijn.
Je maakte alleen melding van de tocht, zonder verdere info of vragen, dus ik dacht er komt nog wel wat achteraan.
Pedro Torres
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 22:39
Mijn mountainbike: Merida Matt's Comp.
Contacteer:

Jammer dat mooie tochten in de regio altijd tegelijkertijd vallen (Ommen & Nunspeet). Dit keer kies ik denk ik voor de kilometers van Nunspeet!
Guillaume
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 20:22
Mijn mountainbike: Giant Boulder Alu Lite
Contacteer:

Vorig jaar ook uitstekend vermaakt op deze tocht, dus vant jaar ook maar weer!

Schitterend dat zware stuk langs die spoorlijn, vormt sindsdien ook onderdeel van de route wanneer in Nunspeet ga fietsen!
Als je nooit over het randje gaat, weet je ook niet waar 't randje zit...
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Langs het spoor?
Die singletrack tussen het spoor en de snelweg?
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

Om het verhaal even compleet te maken...

RABO VELDTOERTOCHT

Zaterdag 3 november kunnen mountainbikers zich uitleven in de bossen rond Nunspeet. TC de Volharding organiseert dan de RABO Veldtoertocht. De routes zijn fors onder handen genomen. De afstanden die gefietst kunnen worden zijn 30, 50 en 75 km en deze afstanden worden zeker gehaald, doordat er nieuwe trajecten zijn opgenomen. De 75 km is een absolute aanrader, met prachtige stukken over de Elspeter Heide en langs de Leuvenumse Beek. Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend, parcours geworden, dat het nodige van de deelnemers zal vergen. Op de 30 km-route kan de jeugd van ca. 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep vetrekt om 10.00 uur vanaf de startlocatie bij PV de Zilvermeeuw aan de Industrieweg 50.

Inschrijven is mogelijk vanaf half negen. Starten kan tussen negen uur en half elf. Wie komt om lekker rustig te fietsen raden we aan om na half tien te starten. Tijdens het evenement worden foto’s gemaakt door Beeldnieuws.nl. Jeugd tot en met 17 jaar kan gratis deelnemen aan het evenement.

2 sterren-tocht
Tijdens deze twee-sterrentocht, die bekend staat om de mooie routes en goede verzorging, komt de 75km-route langs 2 verzorgingsposten, de 30- en 50km hebben 1 verzorgingspost.
Inschrijven kan vanaf 8.30 uur, starten mag vanaf 9.00 uur. De deelnemers voor de 30 en 50 km kunnen starten tot 10.30 uur, de deelnemers voor de 75 km kunnen starten tot 10.00 uur.

Routes
Het parcours is zeer afwisselend. Je komt over interessante technische stukken met veel single tracks, maar er zitten ook bredere en snellere zandpaden en karrensporen in de route. De route is bijna 100% onverhard en gaat door bos en heidevelden. En hoewel we rond Nunspeet geen bergen hebben, zit er wel het nodige hoogteverschil in de route, waarop je je zeker even stuk kan bijten als je het gemiddelde hoog probeert te houden. Je kunt kiezen uit routes van ongeveer 30, 50 en 75 kilometer (zie kaart hieronder)

Rijd voor je plezier
Het is geen enkel probleem om met de 50 kilometer te beginnen en later toch over te stappen naar de 30km. Er zijn 2 plaatsen waar je de 50km route kunt inkorten en je kunt dus altijd zelf bepalen hoever je echt gaat. Je zou zelfs stukken van de 75km kunnen pakken. Daar zitten een paar super mooie stukken over de heide in. Dat is vooral leuk als je ook graag hard rijdt, want dit zijn in principe de snellere stukken. Ook hier kun je altijd weer terug naar de 50km. Je rijdt alleen voor je eigen plezier. Het is geen wedstrijd!

Bereikbaarheid en kosten
De route naar startlocatie – PV de Zilvermeeuw, Industrieweg 50 - wordt duidelijk aangegeven, zowel vanaf de snelweg als de andere aanrijroutes. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig in de naastgelegen sporthal, je kunt dus fris weer naar huis. De kosten zijn 4 euro en je krijgt 1 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 17 jaar is deelname zelfs gratis.



Graag tot ziens in Nunspeet!

Afbeelding
Afbeelding

Dat stuk bij het spoor zit er ongetwijfelt wel in, denk ik, heb de route eigenlijk nog niet gezien/gereden.


Bron:
http://www.tcdevolharding.nl/Default.aspx?tabid=88
Bullspower!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: do 1 mei 2003, 15:43

Ik zal er wezen.
giro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 18:45
Mijn mountainbike: xtc advanced 2009
Contacteer:

is altijd een mooie tocht nunspeet.in het staartje zitten altijd leuke singeltracks ben er ook weer bij ik fiets de 75 km. :tong
als je harder wil fietsen zul je harder moeten trappen.
MXXL
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 09:53
Mijn mountainbike: Custom Specialized Chisel

als het weer goed is doe ik ook de 75km, lekker ik heb er al zin in.
Mijn grote trots: Anne
Mijn kleine trots: Inge

MXXL
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Dat wordt druk....
Ik kom met mijn raspaardje :-)
Guillaume
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 20:22
Mijn mountainbike: Giant Boulder Alu Lite
Contacteer:

t-8one schreef:Langs het spoor?
Die singletrack tussen het spoor en de snelweg?
Ja idd, doe wel eens een trainingsrondje heen vanaf dat pannekoekenhuis over die single track tussen het spoor en de snelweg, en terug dat stuk door het bos heen wat parallel loopt aan de snelweg.

Nou ja, verheug me al weer op de tocht, misschien dat ik ook wel voor mijn eerste 75 km ga.
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Yep, ik zal ook weer vd partij zijn. Ook dit keer weer het venijn in de laatste 10 km?? :D Lijkt mij weer de moeite waard in ieder geval :-q .
Alleeez on y va!!
Plaats reactie