28/08/2005 Mierlo

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
dutch biker leon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 augustus 2005, 13:37
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg

Tourclub Mierlo (www.tcmierlo.nl) organiseert op zondag 28 augustus 2005 de John Knoops Zomerveldtoertocht. Deze mountainbiketocht wordt dit jaar voor de 11e keer georganiseerd.

- Het inschrijf- en vertrekpunt is in Dorpspaviljoen De Weijer aan de Heer van Scherpenzeelweg 24 te Mierlo.
- Het vertrek is tussen 08.30 en 10.30 uur.
- De deelnemers kunnen kiezen uit twee afstanden: 35 of 50 km. De route is volledig uitgepijld en voert door het fraaie bos- en heidegebied in de gemeente Geldrop-Mierlo en Someren.
- Het inschrijfgeld bedraagt € 3,50. Licentiehouders van de NTFU/KNWU krijgen op vertoon van hun licentie € 1,00 korting.
- Er is één pauze voorzien met thee, sportdrank, koek en fruit.
- Na afloop zijn er in de aanpalende sporthal kleedruimtes met douches beschikbaar.
- Verder kunnen de deelnemers als extra service na afloop hun fiets laten afspuiten.
- Een bewaakte fietsstalling maakt een vast onderdeel uit van de startlocatie.

Verdere informatie over deze tocht is verkrijgbaar via Dutch Biker Leon op telefoonnummer +31 6 20489140
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

Zijn er misschien mensen die hier voorgaande jaren aan mee hebben gedaan...is 't een leuke tocht?

Ben pas net voorzien van een bike, maar eens een toertocht proberen lijkt me wel wat, zijn er meer mensen vanuit Eindhoven die er over denken mee te doen?
Ingo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 16:19
Mijn mountainbike: Specialized epic

Ik ben blij te lezen dat er volgende week zondag een tocht is!!! :P :-D :D

Ik kom zelf uit Geldrop En ga vaker rondom Mierlo de vaste routes rijden. Is zeer de moeite waard. Die zomertocht heb ik nog nooit meegereden.
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Is zeker de moeite waard :-q

Ik heb hem vorig jaar gereden en was erg tevreden, hier en daar een bultje, is altijd een leuke afwisseling in het platte brabantse land!
Full Speed Ahead!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Prima dat je deze tocht hier promoot, maar wel graag ophouden met het promoten ervan in allerlei andere topics.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Ik ben er weer dit jaar, altijd een mooie tocht
Eindelijk weer eens een toertocht :-q :-q :-q
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Mierlo is meestal wel een mooie tocht en ook de route voor deze editie ziet er veelbelovend uit. M.n. de 50 km tocht gaat door een mooi stukje fietslandschap. Mooie aftrap voor een nieuw "tochtenseizoen". Wij zijn er in ieder geval weer bij.
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Kunnen we eindelijk weer eens tochten rijden, het weer is ook goed zondag dus ben ik er al vroeg.
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

't wordt m'n eerste toertocht, dus...leg eens uit:

worden er tussen 8.30 en 10.30 groepen gevormd of is het gewoon vertrekken met wie je wilt en wanneer je wilt.

ik kom alleen dus lijkt me niet zo leuk als ik gedurende 50 km geen mtb-er tegenkom :-D
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Iedereen start wanneer hij wil binnen de aangegeven starttijden. Het gebeurt dus doorlopend en niet in groepjes.
Eerst inschrijven en betalen, dan aanfietsen. Vaak kom je wat bekenden tegen waar je dan mee meefiets. Of niet natuurlijk, dit hangt van de snelheid af. Gedurende de tocht kom je weer andere tegen en zo is het een gezellige boel.
Andere fietsers hebben iets minder sociale kontakten nodig en fietsen zo snel mogelijk naar het einde en pakken dan een biertje.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

aha, duidelijk, thanx
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Ik heb vandaag deze tocht gereden en hij was echt leuk. Mooie stukken zaten erin maar ook 1 echt kl*te stuk, je kwam met volle snelheid in een stuk met alleen maar mulzand (stel je voor als het geregent had wat een baggerzooi het daar was geweest :tong ). Hier zijn dus ook heeeeeel veel mensen af moeten stappen waaronder ik. De bewegwijzering was goed en heb verder niet echt problemen gehad.

Een pluim voor de goede organistatie. :-q

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

Ik sluit me er volledig bij aan. Alleen hoefde ik niet af te stappen bij de "zandbak" maar dat was meer geluk dan wijsheid :-D


Leuke dag gehad. Bedankt tc mierlo
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Met zo'n mooi weer kan het niet mislukken.

Je kan wat foto's zien in ons fotoboek

http://www.mijnalbum.nl/Album=PQ3V6RVC
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Gisteren in Mierlo 50 km gereden (plus 2 X 11 van huis en terug) op m'n splinternieuwe Trek 8000. Even wennen aan de andere zit en nieuwe shifters t.o.v. mijn oude Merida. Ook mijn achterwerk moet zich nog vormen naar m'n nieuwe zadel. Mooie tocht door prachtig natuurgebied. M.n. de "50 km lus" was een mooi stukje. Inderdaad mooi weer en derhalve kon er behoorlijk hard gereden worden. Met regen was deze toch vele malen zwaarder geweest. Volgende keer in ieder geval weer.

Voor de liefhebbers heb ik eventueel een GPS track van deze tocht beschikbaar.
Plaats reactie