zondag 18-12-2022 Spectaculaire ATB tocht te Budel

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
dezwoegers
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 5 december 2022, 13:40

Spectaculaire ATB-tocht TWC de Zwoegers 18 december met de wereldkampioen !

Zondag 18 december 2022 noteer dat alvast in je agenda ! Want dan gaat de werkelijk schitterende en tevens spectaculaire ATB-tocht van TWC de Zwoegers weer van start. Start is zoals vanouds bij Sporthal De Zuiderpoort, Sportlaan 7 te Budel. Dit is tevens de finish-locatie. Hier vindt u volop parkeergelegenheid en kunt u na afloop uw atb-fiets schoonmaken. Inschrijven is tussen 08.30 uur – 10.00 uur en bedraagt slechts 5 Euro. U kunt kiezen uit 3 afstanden: 37 km, 47 km of zelfs 62 km. Het NTFU heeft deze ATB-tocht het keurmerk “Extra Goed Geregeld” toebedeeld. Dus reden genoeg om deel te nemen aan deze ATB-klassieker van het Zuiden.

Inschrijven kunt u snel en efficiënt bij maar liefst 5 inschrijftafels. De drie geheel vernieuwde routes zijn, zoals u van ons gewend bent, zeer duidelijk met pijlen uitgezet. Daar waar nodig is het parcours aangeveegd en staan bevoegde verkeersregelaars gereed om de ATB-ers veilig over de routes te loodsen. Alle drie routes gaan door de prachtige natuur van de gemeente Cranendonck en zelfs een stukje de grens over. Met afstanden van 37 km, 47 km en zelfs 62 kilometer zal elke ATB-er perfect aan zijn trekken komen. Zowel de ongetrainde recreatieve ATB-er tot de doorgewinterde semi-prof ! Er is nauwelijks asfalt te bekennen, maar wel volop single tracks, technische stukken, draaiers, lopers, spectaculaire stukken, behendigheid. De routes zijn, voor uw veiligheid, ingedeeld in zones, zodat wij u nog eenvoudiger kunnen lokaliseren mocht er zich iets voordoen. Halverwege de routes ligt de grote rustpost. Hier kunt u tot rust komen en nieuwe energie opdoen in de vorm van lekkere warme soep, banaan, peperkoek, reepjes, thee, koffie en sportdrank. En let op, bewaar wat krachten voor het laatst, want op het eind heeft de Familie Beerten nog een behendigheids-parcours voor u gebouwd. Gelukkig staat daar ook het wereldkampioen-team Red Bull klaar om u hun energie-drank aan te reiken !
Bij de finish is een fiets-afspuit-plek opgezet. Hier zal het bedrijf Cyclewear.eu aanwezig zijn om u hierbij te adviseren alsmede specifieke producten te demonstreren. En, wij hopen het natuurlijk niet, maar EHBO-ers staan klaar bij de start/finish-locatie voor eventuele calamiteiten. Zet tot slot je fiets in de bewaakte fietsenstalling en ga met andere sportievelingen lekker in de gezellige kantine hangen om, onder het genot van een drankje, de opgedane ervaring uit te wisselen. Hier zal ook ons trouwe TWC De Zwoegers-lid Ronny Driesen aanwezig zijn, gehuld in zijn felbegeerde regenboogtrui, die hij vorige maand wist te bemachtigen.

Verder verklappen we niets en hopen natuurlijk op een geweldige opkomst. Trek erop uit met het hele gezin en/of je fietsvrienden: dit moet u meemaken. Inschrijven en vertrek vanaf 8.30 uur tot 10.00 uur bij Sporthal de Zuiderpoort, Sportlaan 7 te Budel. Tot ziens op Zondag 18 december ! (voor meer info : www.dezwoegers.nl of bel Peter Vos 06-22413785).
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

ATB… :roll:
Het is weer herfst en de racefietsclubjes organiseren een tochtje… :~
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef: ma 5 december 2022, 22:35 ATB… :roll:
Het is weer herfst en de racefietsclubjes organiseren een tochtje… :~
En spectaculair!

Als je dit soort termen nodig hebt in de tekst van een toertocht, weet ik genoeg
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is dan rijden over een takje van maximaal 3cm hoog, met een wijde boog om 2 bomen heenrijden en de onvermijdelijke opstoppingen zodra er een hobbeltje van 30cm hoog overwonnen moet worden. :winkie:
Maar het mooiste is nog een aangeveegd parcours. :D
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

dezwoegers schreef: ma 5 december 2022, 13:46 ..... Hier zal ook ons trouwe TWC De Zwoegers-lid Ronny Driesen aanwezig zijn, gehuld in zijn felbegeerde regenboogtrui, die hij vorige maand wist te bemachtigen......
Kent overigens iemand deze meneer in zijn regenboogtrui? Ik ben even aan het Googlen geweest, maar kan nergens iets vinden over welke categorie deze man in rijdt.....

De pestkop in mij vraagt zich dan af of hij deze trui gewoon ergens in de opruiming heeft gekocht
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gewoon een local die een regenboogtrui op aliexpress heeft gekocht. ;-)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Inclusief de wereldkampioen aan het eind. Ik denk dat ik mij ga inschrijven. :lol: 8)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Freekenstein schreef: di 6 december 2022, 09:56
dezwoegers schreef: ma 5 december 2022, 13:46 ..... Hier zal ook ons trouwe TWC De Zwoegers-lid Ronny Driesen aanwezig zijn, gehuld in zijn felbegeerde regenboogtrui, die hij vorige maand wist te bemachtigen......
Kent overigens iemand deze meneer in zijn regenboogtrui? Ik ben even aan het Googlen geweest, maar kan nergens iets vinden over welke categorie deze man in rijdt.....

De pestkop in mij vraagt zich dan af of hij deze trui gewoon ergens in de opruiming heeft gekocht
Idem :oops:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar de (kennelijk) legendarische Ronny Driesen maar verder vind ik het commentaar wel een beetje makkelijk. Als toertochten niet je ding zijn en je liever met een biertje in de hand je e-bike poetst voor je de gourmet set opstart is dat natuurlijk prima ( wie de schoen past trekke hem aan :winkie: ) maar voor de afwisseling vind ik het af en toe best aardig en deze ziet er goed uit. Niet verkeerd om het lokale verenigingsleven te steunen door zo'n tocht te rijden of je als vrijwilliger in te zetten...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

:bier: :winkie:
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

awinkel schreef: ma 5 december 2022, 22:35 ATB… :roll:
Het is weer herfst en de racefietsclubjes organiseren een tochtje… :~
Wat is daar nu mis mee.?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens mij is het daar in Budel best mooi. Ze hebben daar ooit die zinkfabriek daar neer gezet omdat het zo afgelegen was. Heide en bos. Een volstrekt eigen wereld met zelfs een eigen vliegveld. Budel Dorplein is een echte company town. De start is op de grens van Budel en Budel-Schoot. Dat laatste was de nederzetting rond het station aan de IJzeren Rijn

Ik zag nog wat foto's van de behendigheidsparcours uit het verleden met een soort trap van pallets naar beneden.

Misschien slaan jullie aan op de naam 'De Zwoegers '. Dat moet natuurlijk 'De technici' (of artiesten) zijn.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Willem Altes schreef: wo 7 december 2022, 00:14 Volgens mij is het daar in Budel best mooi. Ze hebben daar ooit die zinkfabriek daar neer gezet omdat het zo afgelegen was. Heide en bos. Een volstrekt eigen wereld met zelfs een eigen vliegveld. Budel Dorplein is een echte company town. De start is op de grens van Budel en Budel-Schoot. Dat laatste was de nederzetting rond het station aan de IJzeren Rijn

Ik zag nog wat foto's van de behendigheidsparcours uit het verleden met een soort trap van pallets naar beneden.

Misschien slaan jullie aan op de naam 'De Zwoegers '. Dat moet natuurlijk 'De technici' (of artiesten) zijn.
Ik heb alleen maar "last" van het onnodig gebruik van superlatieven. Is toch helemaal niet nodig. Je kan toch ook gewoo zeggen dat het keileuk is of zo. Zodra je teveel van dit soort overdreven woorden gebruikt om iets aan te prijzen is mijn ervaring meestal het tegenovergestelde. Maar misschien dat andere mensen het heel aantrekkelijk vinden daardoor.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Waar ik dan altijd wel moeite mee heb is dat zo'n bwr totaal geen affiniteit met dit forum heeft en het alleen maar gebruikt om die rit te promoten.


Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De aankondiging leest in ieder geval als een persiflage...
... wat niet helpt om iets serieus aan de man te brengen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie