08 - 10 - 2022 - Ermelo - MTB Tocht (inclusief Veluws Taaiste marathon)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

We zijn er weer klaar voor.
Zowel de doorgewinterde fietsfanaat als de beginner is welkom.
Mooie single tracks, snelle bospaden, venijnige klimmetjes, het zit er allemaal in.
En dat allemaal in de directe omgeving van Ermelo!

30, 45 en 60 km
30 km is een mooie afstand voor de MTB’er die nog niet zo veel ervaring heeft. Ook voor de jeugd is deze afstand zeer geschikt. De route is leuk en afwisselend, technisch eenvoudig en bevat een stop, waar de deelnemers een warm of koud drankje krijgen.

Als je iets meer ervaring hebt, of gewoon van meer uitdaging houdt, is de 45 km route jouw ding. Niet alleen langer dan de 30, maar ook iets meer technische uitdagingen. Op de 45 km zijn twee verzorgingsposten.

De 60 km vinden we zelf de mooiste van de drie "standaard afstanden". Deze route heeft alles wat MTB’en op de Veluwe zo bijzonder maakt. Snelle singletracks, mul zand op heidepaden en harde bospaden waar de snelheid flink op kan lopen. De ervaren MTB’er kan helemaal los gaan! Deze afstand kent twee verzorgingsposten.

Starttijd voor deze afstanden is tussen 09:00 uur en 10:30 uur.

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km
De MTB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer.
Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2022 doen we dit voor de negende keer. De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel.
De marathon rijden we alleen op 8 oktober.
Starten kan tussen 08:00 en 09:00.
LET OP: Deze tocht wordt ook in 2022 alleen op GPS aangeboden en voorinschrijving is noodzakelijk.

Startlocatie: ‘De Muzenhof’, Leuvenumseweg 66, 3852 AS Ermelo
Inschrijven: https://www.fietssport.nl/toertochten/53673

Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.
Gebruikersavatar
Chakotay67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: za 13 november 2004, 12:58
Mijn mountainbike: Focus Raven

ben derbij :D
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Zijn er ook verzorgingsposten bij de 100km variant?
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

De verzorging op de 100km is ongeëvenaard in Nederland, mede dankzij Het Roode Koper waar weer flink uitgepakt wordt!
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Mooi, ben er ook bij!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik ook, denk de 60km.
Bicycle, bicycle, bicycle
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

hoop dat het weer meewerkt en ga de 100km doen. :kiss:
Mtb Renkum
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ook bij mij staat de 100 op de planning, eens proberen weer eens deze afstand nog in de benen zit.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

EJB schreef: wo 5 oktober 2022, 20:29 Ook bij mij staat de 100 op de planning, eens proberen weer eens deze afstand nog in de benen zit.
Aan de verzorging onderweg zal het niet liggen...... ;-)
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Zojuist terug van een prachtige dag en een mooie 100km! Weer optimaal, route lag er goed bij en de verzorging en algehele organisatie zoals gebruikelijk meer dan top! Hulde aan VWV en alle vrijwilligers voor het organiseren van deze dag.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Graag gedaan! Iedereen bedankt voor het deelnemen! 🚴‍♀️🚴‍♀️
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

VWV ATB schreef: do 6 oktober 2022, 15:57
EJB schreef: wo 5 oktober 2022, 20:29 Ook bij mij staat de 100 op de planning, eens proberen weer eens deze afstand nog in de benen zit.
Aan de verzorging onderweg zal het niet liggen...... ;-)
Ook ik heb weer genoten van deze mooie en goed georganiseerde tocht. Vooral het stuk kangs de A28 was erg mooi en de uitgestrekte heide met prachtige vergezichten.
Van de verzorging heb ik niet veel gebruik gemaakt, ik heb alleen gereden en durf mijn fiets iet onbeheerd achter te laten.
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Ik liever ook niet, maar daar heb je dus heel handige compacte slotjes voor
agroote86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 22:42

Bij de Roode Koper misschien wat minder maar bij de 1e en 3e verzorgingspost kun je je fiets toch heel dichtbij je houden?
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Mijn opmerking over het onbeheerd achter laten van de fiets is zeker niet als kritiek op de organisatie bedoeld, het is mijn eigen keuze.
In die minimalistische slotjes heb ik ook niet veel vertrouwen vandaar mijn keuze om zelfvoorzienend op pad te gaan. Bij de eerste en derde verzorgingspost was het inderdaad goed mogelijk om met de fiets in het zicht wat te pakken. Echter de eerste verzorging was al na 20 km wat voor mij wat te snel was en kort voor de 3e verzorging had ik net even gezeten op een bakje met mooi uitzicht over de heide waar ik meteen wat had gegeten.
Plaats reactie