25-09-2022 - Bavel - Bavel Fietst Om

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Birne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 2 januari 2013, 19:40

Op 25 september 2022 wordt de 11e editie gereden van de MTB-veldtoertocht "Bavel Fietst Om"

Voor de MTB-veldtoertocht staan weer 3 prachtige routes – van 30, 45 en 60km – gepland. Natuurlijk met de bekende hoogtepunten van de afgelopen jaren, zoals de unieke beklimmingen van de Bavelse Berg en geluidswal, en spectaculaire passages door kassen, bedrijven en over boerenerven. Maar ook nieuwe onontdekte tracks in de achtertuin van Bavel, natuurlijk binnen de mogelijkheden van de beheerders van de landgoederen en bossen.

Naast de MTB-Veldtoertocht organiseert Bavel Fietst Om ook dit jaar weer een van de meest avontuurlijke fietstochten van West-Brabant. Een gravelcrossover waarin veldrijders en gravellaars elkaar tegenkomen op super-uitdagende stroken. Van zand, grind en gravel tot kinderkopjes, klinkers en kasseien. Afstanden voor de GravHel van Bavel zijn 50, 70, 90 en voor de die-hards zelfs 125km. Ongeveer 40 tot 50 procent van de route is onverhard, dus dikkere banden zijn geen overbodige luxe tijdens de GravHel van Bavel!

Verder hebben we natuurlijk de KidsClinic die net als vorig jaar op de geluidswal in Bavel zal worden gegeven. En voor de (e-)fietsers die gewoon lekker willen fietsen hebben we 2 mooie routes gemaakt onder de noemer “voor Elk wat Wiels”.

De start en finish zijn bij de Bavelse Molen De Hoop. Zoals elke editie hebben we een goede verzorgingspost, en is er een spetterende afterparty met een gratis consumptie vanwege de 11e editie :bier:

Dus ga snel naar:
https://www.bavelfietst.nl/inschrijven-bavel-fietst-om/
En schrijf je nog snel in!

Tot 25 september!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

:-q was altijd een mooie mtb tocht. Ik doe nu eens met de gravelaar mee.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

iemand een gpx van 1 vd graveltochten? Wil de westkant van Breda ook wat beter leren kennen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Route liep ook voornamelijk zuid van Breda. Ik heb de 70km gpx , leuke tocht. Stuur ff pb mef je mail adres, dan stuur ik hem door.
Plaats reactie