25-06- 2022 hel van ede Wageningen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Je kan kiezen tussen twee afstanden: 60 en 100km

De Hel van Ede-Wageningen is vanaf het begin een groot succes. De redenen hiervoor zijn divers. Mountainbiken is steeds populairder geworden, het gebied rond Wageningen en Ede leent zich buitengewoon goed voor deze discipline en het aanbod aan tochten voor MTB-ers is in de zomer minder groot dan voor wegrenners.

De routes voeren de renners door een prachtig, afwisselend terrein met bos-, heide-, landbouw- en parklandschappen. De wens om het qua omgeving en moeilijkheidsgraad zo aantrekkelijk mogelijk te maken, plaatst de organisatie echter ook voor een toenemend probleem. Beheerders van terreinen worden steeds terughoudender met betrekking tot het toelaten van fietsers in hun gebieden. Toch lukt het elk jaar weer om unieke routes te creëren, die gedeeltelijk lopen door gebieden die normaliter niet toegankelijk zijn. Dat is ook de reden dat we een beperkt aantal deelnemers kunnen toelaten en extra aandacht vragen voor het respecteren van de regels.

In de voorgaande jaren werd het maximum aantal deelnemers al ruim voor voor het sluiten van de voorinschrijving bereikt. Wacht dus niet te lang met uw aanmelding.

https://www.janjanssenclassic.nl/MTB-routes
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Present voor de 100! :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Peelrijder schreef: wo 15 juni 2022, 00:35 Present voor de 100! :bier:
Goed bezig. Ik doe mee aan de kortere tocht
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik rij de 100km
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ja, ik rijd ook de 100km (incl 30% verharde wegen las ik in de nieuwsbrief).
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Even teruggelezen, maar inderdaad.

Geeft wat herstel mogelijkheden :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Skippy73
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 12:23
Mijn mountainbike: Scott Scale RC 910 pro

ben er met mijn team van 5 man bij voor de 100 km!
Increase Your Life Cycle!

Scott Scale RC910 - XTR
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Er is ook een 80km route zie ik.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

100km net iets over de 4 uur gereden.

Zaten leuke stukken bij, maar dat was vooral op de delen vaste route.

Ik snap dat zoiets geld kost maar 16,50 voor deze tocht is aardig aan de prijs.

Verzorgingsposten matig; geen koffie of thee, alleen sportdrank en water en geen sinasappels, bananen komen me de neus uit tegenwoordig.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik heb erg genoten van de 80km tocht. Top verzorging., Keuze uit: banaan, stroopwafel, bolletje, ontbijtkoek en volgens mij nog meer.
De routes vond ik ook top. Een mooie afwisseling van singletracks, brede paden en single tracks waar de planten over geen groeide, en plekken waar je normaal gesproken niet mag fietsen, een prachtige omgeving. Een keer wat anders dan alleen maar mtb route

Je kan aan alles merken dat ze het goed verzorgen zoals: ehbo aanwezig met quad, bus,. Verkeersregelaars, gratis massage etc.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Die EHBO was wel nodig, vanaf de post na het tunneltje toch her en der verschillende fietsers op hun plaat zien gaan.

Die massage heb ik gemist.

Mijn vorige post was niet om te zeiken, maar als ik hier in de buurt een tocht rij, heb ik voor de helft van het geld exact hetzelfde qua verzorging.

Verkeersregelaars zullen wel duur zijn :~
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Peelrijder schreef: zo 26 juni 2022, 12:52 Die EHBO was wel nodig, vanaf de post na het tunneltje toch her en der verschillende fietsers op hun plaat zien gaan.

Die massage heb ik gemist.

Mijn vorige post was niet om te zeiken, maar als ik hier in de buurt een tocht rij, heb ik voor de helft van het geld exact hetzelfde qua verzorging.

Verkeersregelaars zullen wel duur zijn :~
Ben altijd wel benieuwd hoeveel fietsers hulp nodig bij een toertocht.

Ik zie het ook niet als zeiken, ik zie het als een mening en iedereen ervaart een tocht verschillend en iedereen heeft zijn eigen wensen/ideeën, dus een andere mening hebben mag. Ik heb niet zoveel referenties.

Voor mij was het mijn langste mtb rit die ik ooit heb gereden Inc heen en terug rit(100km). En het was afzien voor mij. Dus ik denk dat ik de tocht heel anders heb ervaren qua emoties en gevoelens dan iemand die de tocht met meer gemak fietst.

Welke tochten raad jij aan?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

TT Mookerheide mook 30 okt
Bosduvels nightbike mariahout 29 okt
Méél by night meijel 10 dec
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Lekker gereden, 95km in 4u 23min.
Wel een bordje gemist, bij Warnsborn een tijd moeten zoeken om weer terug op de route te komen.
Verder prima geregeld, net als andere jaren.
Qua Patet Orbis
Plaats reactie