Schwalbe Veldtoertocht 5-2-2022

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ook eens maar aangemeld voor deze tocht ben benieuwd
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wanneer spitsen de 30 en 50km? We willen de 50km doen, maar mocht mijn vrouw (of mijn knie) het opgeven dan zou het prettig zijn als we alsnog voor de 30 kunnen kiezen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

zwaantje schreef: vr 28 januari 2022, 10:52 Het is de eerste MTB tocht na de maatregelen en de enige op de zaterdag(in Arnhem is het afgelast), het zal mij benieuwen hoe druk het gaat worden. Ik heb me ingeschreven voor de 80KM voor deze tocht om de hoek. Ik neem aan dat de tocht volledig in gemeente Nunspeet blijft.
Dat is een zeer goede aanname :-q
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Rayb81 schreef: zo 30 januari 2022, 23:55 Is de route alleen uitgezet op de Noord Veluwe, of wat is het meest zuidelijke punt?
Dan weet ik waar ik komend weekend niet moet fietsen in ieder geval, wat een aantallen worden er verwacht...

Alvast bedankt :-q
Is dus allemaal op gemeentegrond van Nunspeet, tussen vierhouten en elspeet in. Verwachte aantal is tussen de 500 en 1000
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mad Wally schreef: do 3 februari 2022, 11:55 Wanneer spitsen de 30 en 50km? We willen de 50km doen, maar mocht mijn vrouw (of mijn knie) het opgeven dan zou het prettig zijn als we alsnog voor de 30 kunnen kiezen.
De splitsing is op ongeveer een kilometer of 20, dan zien we dus de 1e verzorgingspost als belangrijkste splitsing, maar er zijn verspreid lusjes op de route toegevoegd om tot de andere afstanden te komen. Bij de start hangt een overzichtskaart met alle routes en splitsingen erop, goed om die in de ochtend nog even te raadplegen.

@ Jerry, bedankt voor het antwoorden op de overige vragen, zag dat ik sommige dubbel had beantwoord :bier:
Just do Ti, or did i die?
ritsel
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: di 23 november 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Niner EMD9

Iedereen bedankt voor de info.

Tot zaterdag. Ik doe de 60km maar wel op de mtb heen en terug vanuit Apeldoorn. 120km mooi ritje voor de zaterdag 😁
JS19
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 09:09
Mijn mountainbike: Fuji SLM 1.0
Contacteer:

60 km vandaag gereden met de vrouw . Mooie georganiseerde tocht. Soms ook leuke technische stukken. We hebben ons vermaakt, route was goed uitgezet en op drukke oversteek plaatsen stonden verkeersregelaars. 👍top georganiseerd!
http://www.jasonschreurs.com
MTB Marathon Biker riding for the Fuji MTB Masters Team
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

vandaag de 80km gedaan en dat was toch ff afzien hoor!
Netjes geregeld inderdaad, maar vond de eerste op 45km en de tweede 'voeder' plek op 60km een beetje ongelukkig gekozen voor mijn afstand. Maar goed mocht de pret niet drukken met zelfs een zonnetje af en toe...en wind tegen aan het eind.

Een minpuntje...zo'n uitgestrekt gebied en dan rij je van de 80, 70 km brandwegen, dat is toch echt zonde hoor! Maar zal wel aan gemeente/staatsbosbeheer ed liggen.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag de 80 kilometer gereden. Begin was veel belovend, leuke technische stukken gevonden :-q . Daarna was het stoempen door de zuigende ondergrond. Technisch vindt ik persoonlijk leuker, dat had meer gemogen van mij, maar dat is persoonlijk. Aan het eind wel leuk toetje.. Inderdaad kon pauzeplek iets eerder en de 2e wat later :-{ .
Maar laten we afsluiten met groot compliment aan al die vrijwilligers die deze dag hun vrije zaterdag klaar stonden voor ons, bij posten en oversteekplaasten.
Top gedaan mannen en vrouwen :-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik heb met mijn vrouw de 50km gereden en dat is erg goed bevallen. In vergelijking met andere toertochten veel meer singletracks en minder rechte brede bospaden. De eerste en de laatste extremes waren top, de twee er tussen in minder. Enige minpunten waren de kou en een zeurende knie maar dat is altijd nog beter dan een zeurende vrouw :lol:
Wat is dat trouwens een prachtig gebied om te rijden. Is daar overal vrij rijden toegestaan?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Leuke reacties tot nu toe.

Helaas zijn we op bepaalde punten aangewezen om over bepaalde routes te rijden, er liggen.nog veel meer leuke singletracks maar die kunnen om verscheidene redenen niet gereden worden.

Dit geldt ook voor de voederplaatsen, door de diversiteit van de routes qua afstanden en de manier van lussen maken was het niet anders te fabriceren zoals buy. Voor de toekomst worden deze punten in ieder geval meegenomen.

Als antwoord op de laatste vraag. Rondom Nunspeet en nog wel wijder is het inderdaad vrij rijden, hou daarbij wel rekening met de medebosgebruikers
Just do Ti, or did i die?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het is weer een mooie tocht zoals ik in Nunspeet gewend ben. Om aangezien vrijdag nog geregend heeft viel de ondergrond mee en het weer was ook nog eens goed. Ik heb ook de 80KM gereden. Als ja bedenkt dat de verzorgingsposten bij een tocht om de 20 a 25 km komt is de eerste verzorgingspost bij deze tocht op 45 km zeker laat, de tweede post kwam eerder dan ik had verwacht. Ik heb een video gemaakt tijdens deze tocht dat te zien is via https://youtu.be/JB8izHbJEr0
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Big Deef schreef: za 5 februari 2022, 21:02 Leuke reacties tot nu toe.

Helaas zijn we op bepaalde punten aangewezen om over bepaalde routes te rijden, er liggen.nog veel meer leuke singletracks maar die kunnen om verscheidene redenen niet gereden worden.

Dit geldt ook voor de voederplaatsen, door de diversiteit van de routes qua afstanden en de manier van lussen maken was het niet anders te fabriceren zoals buy. Voor de toekomst worden deze punten in ieder geval meegenomen.

Als antwoord op de laatste vraag. Rondom Nunspeet en nog wel wijder is het inderdaad vrij rijden, hou daarbij wel rekening met de medebosgebruikers
Even een vraagje over cijfers... Hoeveel vrijwilligers hadden jullie opgetrommeld? Volgens mij best veel. En, hoeveel deelnemers waren er uiteindelijk?
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

NUNSPEET - Toerclub De Volharding hield zaterdag de uitgestelde Schwalbe Veldtoertocht vanaf startplaats sporthal De Feithenhof in Nunspeet. Veldploegleider Wijnand van Aperlo en voorzitter Onno Mulder konden tevreden concluderen dat ze rond de 1500 aanmeldingen hadden. “Normaal gesproken hebben we 500 of 600 deelnemers, dus dit is wel heel erg bijzonder” vertelt Wijnand.De veldtoertocht was te rijden in verschillende afstanden, van 30 kilometer tot 80 kilometer. Er waren ruim 100 vrijwilligers bezig om deze tocht mogelijk te maken. Deze keer bleven de mountainbikers in de gemeente Nunspeet, terwijl tijdens eerdere toertochten ook andere gemeentes werden aangedaan.De routes gingen onder andere door het Zandenbos en het Willemsbos. “Ik ben zelf geen veldtochtrijder maar het is wel heel mooi om door de natuur te rijden”, aldus Onno Mulder
Bijtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 14 maart 2019, 10:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Gezien ik bijna wekelijks wel vanuit Harderwijk richting het Zandenbos ga was het bekend terrein, maar toch ook nog weer op een andere manier de route ervaren omdat ik vaak net anders door dit gedeelte ga. :-q
Je kunt je hier de hele dag wel vermaken en steeds nieuwe stukken ontdekken, de route was lekker te rijden hoewel ik de eerste stop wel wat laat vond.
Zolang er hier nog vrij gereden mag worden vermaak ik mij nog prima... iedere keer weer een nieuwe route :winkie:
Plaats reactie