17-10-2021 Apeldoorn - Bar-End mtb Toertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Op zondag 17 oktober organiseert Mountainbikeclub Bar-End uit Apeldoorn een MTB toertocht.

Afstanden 35 en 55 kilometer zijn uit gezet mbv pijlen
Extra lus van 75 km alleen op GPS
Alle routes zijn te downloaden via https://www.fietssport.nl/toertochten/50635
De starttijd is tussen 9:00 en 10:00
Kosten € 6 voor NTFU leden en € 8 voor niet leden
Inschrijven en vertrek vanaf Van der Valk Cantharel in Apeldoorn
Parkeren bij FSG Campus, Laan van Westenenk 4 in Apeldoorn
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Heeft iemand (van Bar-End) een idee of het ook singletracks bevat of zijn het over het algemeen zandpaden?
Dit in verband met vergunning en toestemming van landeigenaren. Laatste edities waren meer geschikt voor een gravelbike namelijk, waar de 75km toevoeging alleen om de kms ging.
Ruurd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 5 januari 2021, 10:17

Ik zit hier ook met een schuin oog naar te kijken maar twijfel nog of ik mijn fully pak of mijn gravelbike.

Iemand advies?
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Denk dat het grotendeel goed te doen is op een gravelbike. Misschien dat je een paar keer wat singletracks hebt met wat wortels ed. en een paar stukken met veel korte stukken met mul zand. Zie dat dan maar als een uitdaging :winkie:
De echt mooie en technische stukken alleen geschikt voor een mtb op de Veluwe kom je niet. :-D
ps. ik zit niet in de organisatie van de toertocht ;-) wel Bar-End lid en ken de Veluwe maar een beetje :lol:
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb net de route bekeken en ja.. wat brede paden.. maar ook leuke stukken richting Stroe... :-q
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

De weekendweer voorspelling is lang niet slecht dus ik zet m op de agenda. Je komt toch weer op plekken en paden uit die je nog niet kende terwijl je daar al je hele leven woont...dus leuk !
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ok, bedankt voor het antwoord :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zag vandaag een hoop pijlen hangen rondom Boswachterij Kootwijk, ziet eruit als een leuk bos rondje.
(verwacht geen technische passages, daarvoor moet je bij de Eerbeekse toertocht zijn)
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Rayb81 schreef: za 16 oktober 2021, 23:39 Zag vandaag een hoop pijlen hangen rondom Boswachterij Kootwijk, ziet eruit als een leuk bos rondje.
(verwacht geen technische passages, daarvoor moet je bij de Eerbeekse toertocht zijn)
de technische passages is dit keer : mul zand :D
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ducatif1 schreef: zo 17 oktober 2021, 07:55
Rayb81 schreef: za 16 oktober 2021, 23:39 Zag vandaag een hoop pijlen hangen rondom Boswachterij Kootwijk, ziet eruit als een leuk bos rondje.
(verwacht geen technische passages, daarvoor moet je bij de Eerbeekse toertocht zijn)
de technische passages is dit keer : mul zand :D
Klopt.....daar begon de route meteen al min of meer mee 😬 al met al een leuke tocht, goede verzorging onderweg. Helaas werd het overschaduwd door een serieus ongeval ...https://112nieuws.net/2021/10/17/trauma ... -kootwijk/
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb ik ook gehoord..

Verder een variërende rit.. met veel mul zand :D
Mooie singletrack voor en na Loofles :-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wij kwamen er langs toe hij daar lag. Even later hoorde we de ambulance en de trauma heli.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Parcours was technische genoeg. Zag geregeld dat mensen bij hellingen of wortel voetje aan de vloer moesten zetten of zelfs afstappen>
Maar voor de rest leuk evenement>
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

wibas schreef: zo 17 oktober 2021, 17:25 Parcours was technische genoeg. Zag geregeld dat mensen bij hellingen of wortel voetje aan de vloer moesten zetten of zelfs afstappen>
Maar voor de rest leuk evenement>
Ha ha ha, kan maar zo dat je mij ook hebt zien "klunen"....klimmen in mul zand is niet mijn hobby 🙃
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Mad Wally schreef: zo 17 oktober 2021, 16:03 Wij kwamen er langs toe hij daar lag. Even later hoorde we de ambulance en de trauma heli.
Wij waren er al ruim voorbij kennelijk, geen helicopter gezien en hoorden het pas bij de aankomst. Daar waar het is gebeurd ken ik wel, het is daar ff uitkijken ivm het verkeer op de verharde weg omdat je daar met een redelijke gangetje naar beneden komt. Hoop dat de verwondingen meevallen en er geen blijvend letsel is. 🙏
Plaats reactie