26-09-2021 - Roosendaal - Kaaimannen City MTB toertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Op zondag 26 september organiseren De Kaaimannen voor de 10e keer hun unieke City Mountainbike Toertocht. Uniek omdat de tocht grotendeels door de stad Roosendaal voert, maar toch voor meer een groot deel over onverharde paadjes loopt waar je doorgaans niet snel rijdt. De eerste toertocht in de regio dit jaar! We hopen dan ook dat een boel enthousiaste mountainbikers en cyclo-crossers klaar zijn voor het nieuwe seizoen en in grote getalen naar Roosendaal komen!

We zetten twee routes uit: één van ongeveer 30 kilometer en één van ongeveer 45 kilometer. Naast leuke stukken binnen Roosendaal voeren de routes ook langs De Wieler Experience en een deel van de mountainbikeroute in Nispen (45 km). Ongeveer halverwege de routes is een rustpost ingericht, waar deelnemers wat kunnen eten en drinken.

Tussen 8.00 en 10.00 uur kan er gestart worden vanaf Café De Veestallen aan de Kade 65 in Roosendaal. Deelnemers betalen 5 euro, van de eindopbrengst schenken De Kaaimannen traditiegetrouw een deel aan een goed doel. Na afloop is er voor de deelnemers de gelegenheid om de fiets schoon te laten spuiten en deze in een bewaakte fietsenstalling te stallen, terwijl bij de Veestallen nog van een welverdiend drankje en hapje kan worden genoten.

Afbeelding
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Niels
Is het mogelijk om het parcours met een gravel bike te fietsen?
Of is het daar te technisch voor?
Mijn techniek is niet meer zo goed.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

galileo2 schreef: wo 22 september 2021, 20:54 Niels
Is het mogelijk om het parcours met een gravel bike te fietsen?
Of is het daar te technisch voor?
Mijn techniek is niet meer zo goed.
Ik zou het MTB parcours op de Wielerexperience die zowel in de 30 als 45 km route zitten dan overslaan/voorbij rijden, dit is te technisch voor een gravelbike denk ik (heb zelf geen ervaring met een gravel bike, maar schat ik zo in). Dit is een afgesloten lus, dus je kunt de route makkelijk vervolgen door deze over te slaan.
Verder pakken we in de 45 km route een stuk van de rode route van Rucphen en het MTB parcours van Nispen mee. Deze zijn ook iets technischer (met name in Rucphen zijn er redelijk recent wat nieuwe elementen in de route toegevoegd).
De 30 km route is niet technisch en overal prima geschikt voor gravelbike (op Wielerexperience na dan maar zoals gezegd is dit makkelijk over te slaan).
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Ik ben toch maar met de MTB geweest. Die 2 technische delen waren niet te doen geweest met de gravel bike.
Gekozen voor de korte route, gelukkig want ik had alsnog 54 km van bij mij thuis.
Plaats reactie