Toertocht over mtb route Rijssen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zie onderstaand bericht op Facebook. Wat vinden jullie hiervan? Kan dit juridisch eigenlijk wel? Een niet vergunningsplichtige route afsluiten ten faveure van een te houden toertocht waar je wel voor moet betalen?

https://www.facebook.com/groups/mtbrout ... 327458556/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Er wordt ook weleens een straat, plein, veld afgesloten tbv een evenement of wedstrijd dus dat zal met een vergunning geregeld zijn lijkt me.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Aangezien je geen vignet hoeft te kopen is dit waarschijnlijk ook een manier om wat centjes voor de route binnen te halen.
Dus ik kan er alle begrip voor hebben. 1 van de mooiste routes van Nederland zonder vignetplicht.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

KarinMTB schreef: ma 30 december 2019, 09:54 Aangezien je geen vignet hoeft te kopen is dit waarschijnlijk ook een manier om wat centjes voor de route binnen te halen.
Dus ik kan er alle begrip voor hebben. 1 van de mooiste routes van Nederland zonder vignetplicht.
Eens , het doel heiligt de middelen !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Interessant hoe je dat overal duidelijk kenbaar gaat maken overal waar je de route kunt oppikken, want de Facebook pagina volgen is been verplichting....

2) Anderzijds als er een toertocht is blijf je sowiedo liever helemaal weg, daar kom je niet voor je plezier in terecht.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Privé-terrein waarop de eigenaar de regels bepaalt. In de praktijk zal het nogal meevallen als je nietsvermoedend de route oprijdt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

KarinMTB schreef: ma 30 december 2019, 09:54 Aangezien je geen vignet hoeft te kopen is dit waarschijnlijk ook een manier om wat centjes voor de route binnen te halen.
Dus ik kan er alle begrip voor hebben. 1 van de mooiste routes van Nederland zonder vignetplicht.
Als dat zo is dan zeg ik 👍🏻 Als het geld alleen naar de organiserende club gaat .. zeg ik 🧐😢
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Volgens mij is de organiserende club ook de onderhoudende club.. maar pin mij er niet op vast.
Daarnaast vind ik dat er ook best een verdeling mag zijn.

Zoals eerder gezegd er worden wel vaker locaties (pleinen, straten en dorpskernen) afgesloten voor evenementen.
Lijkt mij dat een fietsroute daar geen uitzondering op hoeft te zijn.
Zolang het niet een wekelijks iets is zou ik het hypocriet vinden als mensen daar ineens wel moeilijk over gaan doen.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

KarinMTB schreef: di 31 december 2019, 12:20 Zolang het niet een wekelijks iets is zou ik het hypocriet vinden als mensen daar ineens wel moeilijk over gaan doen.
Welkom in 2020 NL, dus hier gaat ook moeilijk over worden gedaan.
Misschien wordt er in tegengestelde richting gereden?
Eira

hanjovdberg schreef: ma 30 december 2019, 20:39 Als dat zo is dan zeg ik 👍🏻 Als het geld alleen naar de organiserende club gaat .. zeg ik 🧐😢
Des te beter wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Kan ik me haast niet voorstellen. Vooral omdat al die "atb veldtoertochten" een bepaald soort rijders aantrekt die moeite hebben op technische tracks en dus alles aan puin remmen. Dus mochten ze écht niets terugdoen steek je als organisatie natuurlijk wel een dikke middelvinger op naar de trailcrew.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat was ook mijn meningpeiling. Als ikzelf als vrijwilliger meewerk aan een route en een tourclub regelt iets met de terrein eigenaren en krijgt daarmee een leuk extraatje, zou ik het heel vreemd vinden als de ‘route’ daar niets voor terugkrijgt. Helemaal als die club niet meehelpt aan de route.

Kijk als die club ook het onderhoud verzorgt is dit mogelijk een manier om de kosten die onderhoud met zich meebrengen te financieren. Dat is dan alleen maar toe te juichen.

Blijft nog het verhaal hoe weet je dit als je dus geen actieve volger bent van de route Rijssen? Ben ik toevallig dus kreeg ik dit bericht te zien maar als je net die zaterdag de route wilt gaan rijden en je weet van niks .. tja wat dan?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Eira

hanjovdberg schreef: di 31 december 2019, 21:28 Dat was ook mijn meningpeiling. Als ikzelf als vrijwilliger meewerk aan een route en een tourclub regelt iets met de terrein eigenaren en krijgt daarmee een leuk extraatje, zou ik het heel vreemd vinden als de ‘route’ daar niets voor terugkrijgt. Helemaal als die club niet meehelpt aan de route.

Kijk als die club ook het onderhoud verzorgt is dit mogelijk een manier om de kosten die onderhoud met zich meebrengen te financieren. Dat is dan alleen maar toe te juichen.

Blijft nog het verhaal hoe weet je dit als je dus geen actieve volger bent van de route Rijssen? Ben ik toevallig dus kreeg ik dit bericht te zien maar als je net die zaterdag de route wilt gaan rijden en je weet van niks .. tja wat dan?
Op je laatste vraag zou ik voorstellen dan schrijf je in doe je gewoon de toertocht mee.
Ik neem het toch in deze discussie even op voor zo'n toerclub. De toerclubs hebben voornamelijk nadelen van de vaste routes.
Het scheelt hun deelnemers omdat er minder mensen aan een tocht deelnemen en in plaats daarvan een vaste route gaan rijden .
Onder hun leden ATB-en de meeste alleen ter overbrugging van het wegseizoen.
Het voornaamste doel van een tocht organiseren is de opbrengst waardoor de contributie laag kan blijven.
Zon toerclub heeft dus heel weinig belang in het stand komen van vaste routes en het onderhoud daarvan. Meewerken daaraan is een beetje als een kuil graven om er zelf in te vallen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zo daar komt de aap uit de mouw .. dacht aan je reacties al te lezen dat je er zo instaat. Je begrijpt wel dat je op een mtb forum zit??

Ofwel je vind het logisch dat een wielrennersclub de vaste routes niet voorstaat omdat je anders inkomsten misloopt? Dat is dus echt de omgekeerde wereld. Omdat een groep BWR’s denkt dat mtb’en een wintersport is en in die tijd middels toertochten geld verdient om hun eigen contributie laag te houden moeten de echte mtb’ers het maar doen met wat aftandse 1.0 routes? Sorry hoor maar dit is voor mij echt de wereld op z’n kop. Ga lekker een andere manier vinden om geld in te zamelen en je contributie laag te houden.

En dan dus wel gebruik maken van de mooie nieuwe route om geld in te zamelen? Vaak door vrijwilligers aangelegd en onderhouden!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je hebt toch wel door wie Eira is? ;-)
Zodra het over geld gaat... :winkie:
Plaats reactie