MTB TT Rucphen 01-12-2019 ; klasse qua oversteek begeleiders !

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

MTB TT Rucphen, 01-12-2019

Nog nooit een toertocht gereden met zoveel oversteek begeleiders.

Klasse !!!
Deefje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 december 2018, 21:30

Inderdaad, uitstekende rit....

Maar iets anders moet me van het hart!
In de modderige sector op mtb-route Hoorendonk lag een gevallen deelnemer in de modder tegen een boomstronk te kermen van de pijn. Zeker 15 deelnemers, 5 voor me en 10 achter me, je weet wel, die snelle lui met geweldige mtb-skills, zijn niet gestopt, hebben nauwelijks gekeken en zijn zo hard mogelijk doorgereden.
Natuurlijk ben ik gestopt en heb beperkte, maar zo goed mogelijke, hulp geboden. Man uit de modder gehaald etc. tot er gelukkig een 3-tal ploegmaats vd gevallen man langs kwamen en gestopt zijn.
Nadat deze ploegmaats eea hadden overgenomen, gevraagd of ik nog iets kon betekenen, ben ik doorgereden en heb de valpartij via een verkeersregelaar aan de organisatie gemeld.
Waarom hebben sommigen, ja velen, het fatsoen niet om in dergelijk geval te stoppen?

Hoe het met betreffende man is afgelopen, weet ik niet. Hopelijk gaat het inmiddels goed! Zo niet, van harte beterschap gewenst.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat zie je helaas vaker...
Geen idee waarom eigenlijk, maar het lijkt teveel moeite te kosten om even te stoppen en iemand te helpen.
Erg jammer inderdaad. Zelfs tijdens een wedstrijd zou je moeten stoppen om te helpen.
Heb zelf tijdens een marathon meegemaakt dat mijn voorligger letterlijk ging liggen. Ik ben toen gestopt om te helpen.
Of ik nou 50ste of 500ste wordt maakt toch niet uit. Iemand helpen heeft wel impact.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Dat is de mentaliteit van tegenwoordig helaas.
(Bijna) iedereen leeft in z'n eigen bubbel.
Ook al twee keer in het verkeer moeten helpen, een keer auto in brand en een keer botsing tegen een boom.
Terwijl je met die persoon in gesprek ben rijden mensen er gewoon hard langs.
Waren er zelfs bij die toeterde omdat we in de weg stonden. :roll:
Mensen kunnen echt helemaal niets meer verdragen als het niet perfect in hun wereldje past.
Vandaar ook zo veel van die zinloze discussies tegenwoordig.

Mensen moeten eens wat vaker lekker het bos ofzo in ipv alleen gefocust zijn cijfertjes en likes.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RobBoZ schreef: do 5 december 2019, 07:45 Mensen moeten eens wat vaker lekker het bos ofzo in ipv alleen gefocust zijn cijfertjes en likes.
Liever niet, stuur ze dan maar naar de dierentuin, goed voor de zelfreflectie en dan wordt het ook niet zo druk in het bos :wink:
Plaats reactie