24-11-2019 Omloop van Geffen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Gei-Kek schreef: ma 25 november 2019, 21:24...
bijna negers verkeerd gereden...
Pas maar op, tegenwoordig wordt je voor minder aan de schandpaal genageld
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Tip: andere kleur bordjes; 2 keer verkeerd gereden omdat ik op afstand een groot blad aan zag voor een bordje :wink:

Bij Fietssport stond dat er douche gelegenheid was, maar toen ik erna vroeg was dat niet mogelijk!?

Voor de rest wel leuke tocht. Niet echt uitdagend maar wel mooie omgeving met dat mooie weer.
Eira

Arjan1 schreef: di 26 november 2019, 00:06 Tip: andere kleur bordjes; 2 keer verkeerd gereden omdat ik op afstand een groot blad aan zag voor een bordje :wink:

Bij Fietssport stond dat er douche gelegenheid was, maar toen ik erna vroeg was dat niet mogelijk!?

Voor de rest wel leuke tocht. Niet echt uitdagend maar wel mooie omgeving met dat mooie weer.
Dat is altijd het dilemma. Het fraaie weer gepaard gaande met de prachtige herfstkleuren van de bladeren maken dat elke kleur pijltjes minder opvallen. Het is maar net wat iemands voorkeur heeft : de fraaie omstandigheden en dan maar een keertje verkeerd rijden op de koop toe nemen of andersom. Voor een toertocht zou ik zeggen het eerste.
Is alles wit door winterse omstandigheden vallen witte pijlen weer slecht op. Ik verwacht van organiserende toerclubs echt niet dat ze voor verschillende omstandigheden verschillende kleuren pijlen aanschaffen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Nadat ik enkele jaren geleden deze tocht gereden had, zat in mijn gedachten dat het een redelijk saaie tocht was en heb ik deze tocht daarom links laten liggen.

Dit jaar toch maar weer eens geprobeerd en positief verrast over deze tocht.
Het begin was even saai en dreigde mijn gedachten van de saaie tocht te bevestigen, want veel verhard en recht toe recht aan, maar al snel daarna eigenlijk alleen maar genoten van de afwisseling singletrack, bospad en onvermijdelijke verharde verbindingen in deze hoek.

De kip bij de pauze rook lekker, maar ik was niet helemaal fit dus heb deze maar afgeslagen om te voorkomen dat ik de laatste 20km extra kon hergenieten van de kip. :winkie:

Enige minpunt was het tegen de keer inrijden van singletracks van de vaste mtb-routes op enkele stukken.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

deefdeef schreef:Enige minpunt was het tegen de keer inrijden van singletracks van de vaste mtb-routes op enkele stukken.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ons "nieuwe" forumlid Eira daar een heel andere kijk op heeft :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Enrico schreef: do 28 november 2019, 16:34
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ons "nieuwe" forumlid Eira daar een heel andere kijk op heeft :winkie:
Had al zo'n vermoeden dat dat een alias was van ene T. 😁
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Eira

Windmolen schreef: ma 25 november 2019, 19:24 Gisteren is de Omloop van Geffen perfect verlopen. Het weer zat ook wel "gruwelijk" mee :wink: !! Ruim 600 deelnemers gingen over het uitgepijlde parcours. Voor Geffense begrippen een drukke tocht.

De gemeente Oss zat niet op ons te wachten maar gezien de positieve reacties op onze oude vertrouwde route moeten we het misschien ook zo maar laten.
Ruim 600 is zelfs meer dan de toch wat meer naam hebbende tocht in Zijtaart (net geen 500) :-q
De echte "klassieke" veldtoertochten als die in Zeeland en Nistelrode eerder deze maand met eveneens fraai herfstweer hadden er maar 100 meer.
Mijn advies is geen moeite doen bij de gemeente Oss om weer richting Herperduin te gaan en het zo te laten.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

aantal jaar geleden heb ik de Omloop van Geffen voor het laatst gereden. Toen ik dit jaar weer de Omloop van Geffen wilde gaan doen was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld dat het over Herperduin ging aangezien daar al veel tochten doorheen gaan. En tja, de vaste route ligt er natuurlijk ook nog eens. Dus de ik zou voor volgend jaar ook de 'oude' route aanbevelen.
Plaats reactie