22-09-2019 Singletrack Bikeboutique Event 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

owwwwk schreef: ma 23 september 2019, 08:35 Was (weer) een mooie tocht met perfecte verzorging :-q

Veel - maar niet alles - kunnen rijden. Stijl maakt me meestal niets uit; drops zit ergens een blokkade... (tussen de oren). Op het eind wel de ‘accu leeg’

Van ons groepje op twee na allemaal met 12-speed en als voorblad 28t. Voor dit soort werk heeft een 32t (laat staan 34t) voorblad helemaal geen zin
nee klopt, ik had liever een andere blad erop gehad, maar dat was door omstandigheden niet gelukt (slechte voorbereiding, I know)
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Was erg mooi.....maar zo zwaar. Was helemaal gesloopt op het einde. En dag Enduro rijden in Finale Ligure is niet zo zwaar imho. Alles omlaag gereden....plonske nooit gereden dus ik denk ohhh gewoon blind erin.....ooopz de verkeerde kant links, rechts was beter geweest maar
gelukkig kunnen corrigeren......omhoog daarentegen. Die highway to hell of hoe dat kreng ook heet bij het bikepark....meerdere mensen lagen daar met krampen op de grond. Dus ik denk dat loop ik maar lekker.

Veel mensen toch wel zien vallen.........en flink ook...ziekenhuis bezoek. Sommige mensen onderschatten het denk ik toch wel een beetje.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mario070 schreef: ma 23 september 2019, 00:26 Wat voor muziek... :lol: :lol: :wink:
Het klonk mij niet als muziek in de oren. :(
"This species has amused itself to death"
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Was weer een geweldige tocht. Perfecte route en organisatie. Heel zware tocht, maar gelukkig toch wat gemakkelijke stukken om wat te recupereren. Natuurlijk word je daar regelmatig voorbij gestoken door mensen waar je iets nadien op moet wachten bij een technische klim of afdaling. Maar regelmatig effe stoppen kon dan wel geen kwaad bij zo een tocht. Elke afdaling goed onder geraakt, en elke klim goed boven geraakt. Wel een paar keer een voetje moeten zetten. Vooral bij de laatste bochten van highway to hell. De losse zand maakte het nog wat moeilijker. Zo een tocht bewijst nog maar is wat een geweldige fiets mijn santa cruz nomad4 is. Heb al heel veel fietsen gehad, en deze is zowel bij klimmen als afdalen de beste all rounder die ik al gehad heb. Ben elke steile klim boven geraakt met 32/50 en dat met 170mm veerweg :-D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik wil nogmaals de hatelijke groeten geven aan de lycra-rijder (met Ghost kleding geloof ik) die bij de eerste wachteij (auwe wieven-trail?) iedereen voorbij liep, omdat ie het te lang vond duren. Heb hem later nogmaals getroffen, maar hij fietste maar snel door na wat vriendelijke woorden.

Verder: bedankt organisatie, voor de leukste tocht van Nederland. Alles naar beneden zonder problemen kunnen rijden, al was het wel soms wat mul. Heb me kostelijk vermaakt.
Ook fijn dat eten naderhand, goed gedaan! Al kon je dat voorgaande jaren ook gewoon bestellen als je dat wou maar goed. Zo vind ik het ook prima.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Ik wil Oli4k nog even heel erg hard bedanken!
Mijn maat was na 10 km uitgevallen vanwege een compleet gebrek aan druk in de voorrem. Omdat 4-5 uur wachten voor niemand leuk is, had ik gezegd ga maar naar huis, ik pak de trein wel ofzo maar had me een beetje vergist in de enorme reis die dat eigenlijk is naar Culemborg.. Uiteindelijk ben ik door Olivier naast de auto afgezet, wat me waarschijnlijk zo'n anderhalf uur reistijd bespaard heeft :D
Verder heb ook ik een hoop lol gehad, ondanks dat ik een groot deel van de expert's via de chicken runs gedaan heb en één grondig bodemonderzoek uitgevoerd.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Lekker gereden maar helaas rond km 23 gevallen en sleutelbeen gebroken.. komende 6 weken wel zoet mee ben ik bang.
Volgend jaar een nieuwe poging maar dan wat beter trainen. Mede door vermoeidheid een inschattingsfout gemaakt. Boom kunnen ontwijken maar mezelf toch weten te blesseren.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Als ik die reacties zo lees ... man man, wat heb ik weer iets moois gemist. Ik kon helaas niet. Maar ja, soms zijn de dingen zoals ze zijn. Zo ook voor Timo. Beterschap man!

Ik ken een aantal van de passages en een verhouding van een 28x42 / 28x46 / 30x50 is toch echt wel aan te bevelen

Mijn vriendin heeft wel gereden en mijn kaartje is naar haar vriendin gegaan. Ook zij hebben een mooie maar zeker ook loodzware dag beleefd. Dat is toch wel de tendens die ik hier lees, dat het echt pittig was. Prachtig om te lezen en het maakt ook dat ik nu al wil inschrijven voor volgend jaar! :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

De eerste filmpjes zijn al online te vinden :D

Klik

Geeft een mooie indruk vd route, helaas staat het laaste stuk er niet op.
RMC74
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 2 januari 2017, 18:37

Mooie tocht idd, uniek in zijn soort in Nederland. Ook prima sfeertje, met wat minder enduro-ervaring wordt je niet meteen met de nek aangekeken en als een lastige passage lukt is er volop waardering. Deze keer met een fully gereden en dat maakt het allemaal wat minder spannend als 2 jaar geleden op mijn HT.
In het begin wel regelmatig filevorming maar dat loste later gelukkig op. Wel beide deelnames verkeken op de zwaarte: aan het eind was de pijp echt leeg ondanks prima conditie en bescheiden kilometrage. Vrijwilligers op kritieke punten houden oogje in het zeil, en medische ondersteuning ook paraat (en zaten helaas ook geen duimen te draaien...). En als ze nog een beetje fruit aan de bevoorrading toevoegen is dat ook helemaal op orde.

Kortom: warm aanbevolen voor iedereen die zijn grenzen wil verleggen!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

RMC74 schreef: di 24 september 2019, 13:44 Mooie tocht idd, uniek in zijn soort in Nederland. Ook prima sfeertje, met wat minder enduro-ervaring wordt je niet meteen met de nek aangekeken en als een lastige passage lukt is er volop waardering.
In het begin wel regelmatig filevorming maar dat loste later gelukkig op. Wel beide deelnames verkeken op de zwaarte: aan het eind was de pijp echt leeg ondanks prima conditie en bescheiden kilometrage.

En als ze nog een beetje fruit aan de bevoorrading toevoegen is dat ook helemaal op orde.

Kortom: warm aanbevolen voor iedereen die zijn grenzen wil verleggen!
Zelf dacht ik aan fruit en chocola :-q maar verder helemaal met je eens.
"This species has amused itself to death"
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Er lag toch fruit, of ben ik nou gek?? Banaan en gesneden sinaasappels. Of was dit het zaterdags bij de MH2D... :~ :lol:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik heb alleen koeken gezien maar we waren ook niet vroeg..
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Zwerft de gpx track ergens rond op het www?
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

hendrikjan schreef: di 24 september 2019, 20:33 Zwerft de gpx track ergens rond op het www?
Is door de organisatie gevraagd om de track niet te loggen en zeker niet te delen. Zij krijgen vanuit diverse eigenaren enkel voor deze dag toestemming om gebruik te maken van de tracks en willen dat graag zo houden.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Plaats reactie