05-05-2019 Tegelen Bakenboschallenge

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Op zondag 5 mei 2019 wordt voor de 4e keer de “Bakenboschallenge” georganiseerd.

“Uitdagende mountainbike toertocht in het mooie afwisselende natuurgebied rond Tegelen / Venlo”

Afstanden: 35 en 55 km.

Pauze plek onderweg, gratis parkeren en afspuitplaats.

Start tussen 8:30 en 10:30

Inschrijfkosten: € 7,-

Sportpark Bakenbos
Bakenbosweg 4, 5932AH Tegelen
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

Ik fiets normaal nooit in deze regio, maar is toch vrij kortbij. Waar gaat deze tocht (ongeveer) heen? gaat die ook richting Brachter wald?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

FocusBiker schreef: vr 15 maart 2019, 22:09 Ik fiets normaal nooit in deze regio, maar is toch vrij kortbij. Waar gaat deze tocht (ongeveer) heen? gaat die ook richting Brachter wald?
Ik weet niet precies hoe de route dit jaar loopt (die zou vernieuwd zijn).
De omgeving biedt veel mogelijkheden voor een aantrekkelijke mtb-tocht..laat je verrassen zou ik zeggen 😉
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Enrico schreef: vr 15 maart 2019, 22:29 Ik weet niet precies hoe de route dit jaar loopt (die zou vernieuwd zijn).
Tof! Leuke omgeving met doorgaans een mooie route. Ik ga weer proberen hierbij te zijn.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Had begrepen dat er vorig jaar behoorlijk wat verharde weg in zat. Is het de moeite waard om een uur voor in de auto te zitten????
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ja, absoluut. Tocht gaat door mijn geboortegebied, en heb hier eind jaren ´90 behoorlijk wat gefietst. Vorig jaar zaten er inderdaad wat verharde kilometers, maar ik denk maximaal 20% )van de 45km. Maar de rest is grotendeels leuk, uitdagend, pittig en technisch. Er zijn extra challenges , zoals trap omhoog, loeisteile klim (ergens ter hoogte van Belfeld), korte afdaling met jump, maar ook veel leuke en goedlopende singletracks op en rond de steilrand. Sfeer is prettig, ongedwongen.
Ik moet er 2 uur voor reizen, maar ga zeker voor mijn 3e deelname (tenzij stortregens).
PaganiProductions

Ik ga ook starten wil de 55 km doen
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Het is een van de betere tochten hier in een van de betere gebieden, onverhard.

Enkel de aan- en terugrij route van sportclub Irene (start) naar de andere zijde van de A73 is bitumen ja (en daar zit zelfs nog gravel in).
Als je bij "verhard" ook de kiezelweg (klei met grind) meetelt is het iets meer verhard ja, maar dat is voor je eigen interpretatie.

Leef je uit, ik rij de tochten sinds de eerste, en rij ze minimaal nog 1 x na op GPS daarna. Er zijn hier 3 clubs (Tegelen, Reuver en Swalmen) die in dat zelfde gebied tochten hebben. Zegt genoeg dacht ik.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
PaganiProductions

wpee schreef: wo 17 april 2019, 21:54 Het is een van de betere tochten hier in een van de betere gebieden, onverhard.

Enkel de aan- en terugrij route van sportclub Irene (start) naar de andere zijde van de A73 is bitumen ja (en daar zit zelfs nog gravel in).
Als je bij "verhard" ook de kiezelweg (klei met grind) meetelt is het iets meer verhard ja, maar dat is voor je eigen interpretatie.

Leef je uit, ik rij de tochten sinds de eerste, en rij ze minimaal nog 1 x na op GPS daarna. Er zijn hier 3 clubs (Tegelen, Reuver en Swalmen) die in dat zelfde gebied tochten hebben. Zegt genoeg dacht ik.
Het is gebied is min of meer ook mijn thuis gebied kom van Roermond dus voor mij is het redelijk dichtbij.
Zitten er ook de stukken van Belfeld in de toertocht.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Zijn hier nog mensen uit Reuver / Landal Lommerbergen die deze toertocht gaan fietsen en waar ik bij aan kan haken?
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Toffe Ronde.

Vooral de "challenge" stukken waren echt vet :-q

Wel jammer dat de bewaakte fietsenstalling weg was toen ik eindelijk binnen kwam rollen :((
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
PaganiProductions

Ik heb de tocht ook gereden vind het een leuke toch met veel leuke dingen en ook vaak technische dingen en die zoveel mogelijk proberen te doen de challenge dingen heb ik maar over geslagen ik heb de 55 km gereden.
Plaats reactie