2-2-2019 (zaterdag) schwalbe veldtoertocht Nunspeet 26-50-75km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Op zaterdag 2 februari kunt u zich weer uitleven in de prachtige bossen rond Nunspeet.

Onze vereniging heeft weer een prachtig parcours uitgezet met verschillende afstanden: 26, 50 en 75 kilometer.
De Schwalbe Veldtoertocht heeft 3 NTFU-sterren en biedt veel afwisseling. Zo passeert u glooiende heidevelden en trotseert u geaccidenteerd terrein met technische en uitdagende singletracks. Er wordt soms ook de mogelijkheid geboden om te kiezen tussen easy of extreme route. Dit wordt aangegeven door borden met easy en extreme, maar ook door pijlen in verschillende kleuren: hele route+ easy met blauwe pijlen, extreme met rode pijlen.

Verzorging

Bij inspanning hoort ontspanning en dat is bij de Schwalbe Veldtoertocht altijd dik voor elkaar! Op de 26 kilometer rit treft u één verzorgingspost. Kiest u voor de afstand van 50 of 75 kilometer, dan treft u onderweg twee verzorgingsposten. Op zowel de eerste als de tweede verzorgingspost wordt u door onze enthousiaste vrijwilligers ruim voorzien van bouillon, sportdrank, krentenbollen of stroopwafels. Even een snel oplaadmomentje om uw tocht daarna weer vol energie voort te zetten!

Deelname en starttijden

Vanaf 09.00 uur kan gestart worden met de tocht. Inschrijven kan vanaf 08.30 uur bij de startlocatie. De deelnemers voor de afstanden van 26 en 50 kilometer kunnen tot uiterlijk 10.30 uur starten. Gaat u voor de 75 kilometer? Dan kunt u starten tot 10.00 uur. Jeugd die onder begeleiding de tocht wil fietsen kan starten om 09.30 uur.

De inschrijfkosten bedragen € 6,00. Bent u lid van de NTFU of de KNWU? Dan kost de inschrijving slechts € 4,00. Jeugd tot 16 jaar mag gratis deelnemen.
Bij de inschrijving kan gebruik gemaakt worden van Scan & Go.
Voorinschrijven kan ook via de voorinschrijvingspagina van de NTFU , zodat u nog vlotter van start kunt.

Startlocatie

De startlocatie is Sporthal de Feithenhof. Bij de sporthal is ruime parkeergelegenheid en u heeft de mogelijkheid gebruik te maken van de kleedruimten en douches. Na uw rit kunt u in de kantine even lekker bijkomen onder het genot van een welverdiende kop heerlijke erwtensoep. De startlocatie biedt u ook de mogelijkheid om uw fiets schoon te spuiten.

Adres startlocatie:
Sporthal de Feithenhof
Electraweg 5
8071 CX Nunspeet

Graag tot ziens in Nunspeet!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb me al ingeschreven voor de 75KM. Het is een leuke tocht in een mooie omgeving.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
quality biker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 september 2009, 17:46

Zoals ik heb begrepen is de tocht dit jaar veel uitdagender geworden dus voor iedere mountainbiker zeker een aanrader :-q :-q :-q
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Ik kan op internet niet online inschrijven. Mis is ik iets ?
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

inschrijven kan via de NTFU site
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

quality biker schreef: zo 27 januari 2019, 13:03 Zoals ik heb begrepen is de tocht dit jaar veel uitdagender geworden dus voor iedere mountainbiker zeker een aanrader :-q :-q :-q
De tocht is voor en ervaren mountainbiker een aanrader. Afgelopen november heb ik deze tocht ook al gereden(alleen andersom) alleen was toen aardig wat valpartijen met name door onervaren mountainbikers. Wat ik begrepen heb is er bij deze editie op sommige stukken de keuze uit easy en extreme.
Nico777 schreef: zo 27 januari 2019, 21:03 Ik kan op internet niet online inschrijven. Mis is ik iets ?
Inschrijven kan via deze link https://www.fietssport.nl/details/inschrijven/id/46955
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als de vorige tocht te extreem was voor een aantal mensen ligt dat meer aan die mensen dan aan de tocht.
Het is mountainbiken...geen racefietsen over asfalt...
Die paar klimmetjes die erin zaten waren echt niet heel moeilijk...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Men viel niet door de klimmetje maar door de boomwortels die uit de grond staken. Dat was men niet gewend.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ok. Maar dan nog...wortels komen wel vaker voor in een bos. :D
Die dingen schijnen aan bomen vast te zitten en die groeien in een...bos. :-D
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen november was ik dan bij een valpartij(er was op dat stuk parkoers geen wortel te zien) en je hoorde de routeboy's al klagen over de technische vaardigheden van sommige deelnemers, ik denk dat ze de minder ervaren rijders bedoelen die de techniek om over de wortels te rijden niet(voldoende) beheersen. Het was wel een mooie tocht over de Veluwe met aan het begin en aan het einde klimmen, dalen, keren en draaien. De wortels horen er bij dit soort tochten over de Veluwe, maar goed ik woon in Harderwijk en ben het gewend.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik vind het er ook bij horen en vond het in November een hele leuke route , hoop dat het zaterdag ook een mooie natuurlijke route word. Hoop dat het weer ook weer mee zit.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef: ma 28 januari 2019, 13:17 Als de vorige tocht te extreem was voor een aantal mensen ligt dat meer aan die mensen dan aan de tocht.
Het is mountainbiken...geen racefietsen over asfalt...
Het is mountainbiken...geen racefietsen over asfalt... : allebei niet. Het gaat hier over een toertocht en die dienen zo simpel mogelijk te zijn met als hoofddoel het toeristisch aspect van een in dit geval zoveel mogelijk onverhard fietstocht.
Het te extreem zijn voor sommigen van de vorige tocht ligt dus niet aan die mensen maar zou de organisatie er toe moeten brengen het eenvoudiger te maken. Een keuzemogelijkheid om op lastige stroken een gemakkelijker stukje te kunnen doen is dal een prima ontwikkeling.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat jij er weinig van begrijpt is mij al enige tijd duidelijk nadat ik je berichten op dit forum gelezen heb. :-D
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Dat is geen verplichting Mr. T. Dat is een keuze van de organisatie. En deze organisatie heeft de voorkeur om geen cookiecutter TT te organiseren. Houd het ook mooi divers. En de mensen die de vorige keer te kort schoten kunnen 3 dingen doen.

Zich verbeteren en terugkomen met meer techniek
Terugkomen zonder zich te verbeteren met het risico weer te vallen
Wegblijven

Lang leve de mogelijkheid om keuzes te maken. van beide zijden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Extreem is het zeker niet, hooguit begint het leuk te worden. :-D
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie